Wordt je bus reis ook vergoed met het NS Altijd Vrij abonnement? | NS Community
beantwoord

Wordt je bus reis ook vergoed met het NS Altijd Vrij abonnement?

  • 8 December 2022
  • 2 reacties
  • 807 Bekeken

Hi!

 

Ik vroeg me af of iemand weet of je busrit ook wordt vergoed met een NS Altijd Vrij abonnement? Ik heb namelijk een abonnement nodig voor bus en trein. 

 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Tochjo 8 December 2022, 11:20

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Nee, NS Flex-abonnementen zijn alleen geldig voor treinen (en in de bussen die worden ingezet als treinvervangend vervoer, maar dat zal hier niet aan de orde zijn).

In het algemeen hangt het sterk van de regio af welke busabonnementen er worden aangeboden. U kunt dus het beste kijken op de website van uw busvervoerder. Of u plant uw reis op 9292.nl, daar kunt u onder het reisadvies zien welke abonnementen er mogelijk zijn. Daarnaast kunt u natuurlijk hier aangeven om welke reis het gaat, hoe vaak u die gaat maken en op welke tijden, dan kunnen wij met u meedenken.

Reputatie 7
Badge +3

NS abonnementen zijn alleen geldig bij treinen. Wil je een bus abonnement erbij nemen laat dan BusTramMetro op jouw flexkaart uitzetten. Niet alle bus abonnementen zijn te combineren met een flex trein abonnement op dezelfde kaart. Voor BTM moet je dan nog saldo op de kaart zetten. Dat kan dan niet bij NS automaten. Een andere mogelijkheid is om het busabonnement op een aparte kaart te zetten.

Reageer