beantwoord

1e klas upgrade voor €0,01 t/m augustus?


Reputatie 3
  • Reisleider*
  • 74 reacties

Ik zag een post voorbij komen van Pepper en wat vrienden van mij dat je voor de gehele zomervakantie, 1 hele cent betaald voor een 1e klas upgrade? Willen jullie mij zeggen dat ik dus aankomende 2 maanden 60 euro bij betaal voor mijn abonnement om vervolgens dezelfde drukte en geschreeuw van de weekend avonden, nu elke dag mee zal maken? 
 

Waarvoor betaal ik eigenlijk als er gecontrolleerd word, wordt men alleen maar weggestuurd. En nu, zullen ze zelfs allemaal mogen blijven zitten.

 

Betekent dit dat ik gewoon mijn abonnement toch maar beter op 2e klas kan zetten? Bespaart mij gelijk het overbodige geld neem ik aan.

icon

Beste antwoord door iMark 26 June 2022, 09:15

Bekijk origineel

184 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Merk niks in de 1e klas van toegenomen bezetting daar door de upgrade. Het is eerder rustiger. Wel nog regelmatig jongeren, zoekend naar een stopcontact, die even de telefoon komen opladen en er lekker bij gaan zitten. Toch niemand die controleert. Het krappe 1e klas "hok" onderin, aan de voorkant/achterkant van DDZ, vermijd ik, ga boven zitten.

In de 2e klas kan ik het, voor zover ik kon zien de afgelopen week ook niet bepaald druk noemen (voornamelijk gereisd in het zuiden en oosten des lands, dus hoe het in de Randstad is, geen idee). 

Tja die stopcontacten. 2 jonge meisjes die in het oude sprintertype de 1e klas inlopen zeggende ‘ even kijken op ik hier mijn telefoon kan opladen’ en vervolgens die 1e klas weer uitlopen want geen stopcontacten. (En geen 1e klas kaartje want anders waren ze wel blijven zitten.)

Reputatie 6

Ik heb gisteren een zakelijke reis gemaakt in 1e klas. Eerste deel geen controle. Tweede deel Amsterdam - Den Haag veel jongeren en toeristen, waarvan 1e deel een upgrade hadden. Wel jammer dat ze silence/stilte niet kennen en er overal kruimels en broodresten en sla van hamburger achterbleef. S avonds tegen 21.00 was de 1e klas ook zo smerig. Maar was ik de enige. Drukker? Lastig te zeggen. 2e klas zat goed vol

 

Badge +3

Druk.. https://twitter.com/NS_online/status/1550913766740615168

De meesten kijken schichtig om zich heen of zeggen “wat kan ons het schelen, want bij controle (is er toch nooit) worden we hooguit weggestuurd naar de 2e klas”

Of ze ‘weten het niet’, of spreken ineens geen Nederlands of Engels meer…

Succes ermee @Loes @Slidestops dit komt helemaal goed 😥

Reputatie 3

Druk.. https://twitter.com/NS_online/status/1550913766740615168

De meesten kijken schichtig om zich heen of zeggen “wat kan ons het schelen, want bij controle (is er toch nooit) worden we hooguit weggestuurd naar de 2e klas”

Of ze ‘weten het niet’, of spreken ineens geen Nederlands of Engels meer…

Succes ermee @Loes @Slidestops dit komt helemaal goed 😥

Yes, 9/10x hou ik de planner in de gaten met drukte. Gelukkig dat het meestal ook 9/10 klopt met de drukte. Wat drukker in de sprinters over het algemeen voor mijn traject, intercity kon ik niet veel over zeggen. Er reden bussen tussen Den Bosch en Utrecht en ik gok dat de meesten dat traject vermeden. Helaas dus ook weer met wat vollere kleine bussen moeten reizen maar dat zal ik maar moeten accepteren.

Reputatie 4

Ah dus daarom zitten er ineens zoveel tokkies in de eerste klas. Er wordt al niet meer gecontroleerd maar de 1e klas is ranzig en vol tegenwoordig

Reputatie 7

Ah dus daarom zitten er ineens zoveel tokkies in de eerste klas. Er wordt al niet meer gecontroleerd maar de 1e klas is ranzig en vol tegenwoordig

Die 0,01 cent upgrade-actie is snel na de start gelukkig beëindigd. 

Tokkies zou ik niet willen zeggen, maar gewoon gelegenheidsprofiteurs die er vanuit gaan dat er toch geen controle is en ze al meer dan genoeg hebben betaald, en anders word je wel gewoon verzocht naar de 2e klas te gaan. Dan heb je toch nog even lekker kunnen zitten. Of je doet net alsof je geen Nederlands of Engels begrijpt of je wijst naar je telefoonoplader. 

Reputatie 7
Badge +4

Telefoon opladen mag overigens ook niet als je je daarmee ophoudt in de eerste klas. ‘Ik kan mijn telefoon toch niet alleen laten, ik moet er bij blijven zitten’, dat niveau. Leuk of niet, voor de eerste klas moet je extra betalen.

 

Zonder geldig kaartje is alleen toegestaan als de conducteur nadrukkelijk vooraf daar toestemming voor heeft gegeven. Je zou toch verwachten dat mensen het abstractievermogen hebben om een 1 van een 2 te kunnen onderscheiden? Hoeveel reizigers met een eersteklakaartje zitten per ongeluk in de tweede klas in plaats van andersom? En dat mag zelfs wel.

Reputatie 7

Je zou toch verwachten dat mensen het abstractievermogen hebben om een 1 van een 2 te kunnen onderscheiden? 

Dat hebben ze ook wel alleen het interesseert ze niet en maken hun eigen regels. Het is immers maar "vervoer", en de stoelen zijn zo goed als identiek, op de kleur na. Sommigen menen dat ze daarom ook best met hun 2e klaskaartje daar moeten kunnen zitten, zeker bij drukte.

Als je in de winkel een duurder brood wilt, neem je die ook niet terwijl je de goedkopere afrekent. Het verschil is de kassa waar je in de supermarkt langs moet waardoor je daar simpelweg betaalt voor wat je echt afneemt. En bij diefstal gewoon een prent van 181 euro.

Reputatie 7
Badge +3

Voor corona wilde iemand met 1e klaskaartje op een bepaalde stoel in de 1e klas zitten. Dat kon niet zei iemand die daar vlakbij zat, want op die stoel lag een mobieltje van iemand die 2e klas zat en hij zou daar op letten.

Reageer