beantwoord

1e klasse Upgrade + Jongerendagkaart

  • 7 August 2023
  • 11 reacties
  • 447 Bekeken

Reputatie 4

Ik reis Weekend Vrij 1e klasse en ga zaterdag met mijn zusje naar Den Haag. Zij reist op een Jongerendagkaart (geb. 2009). Nu heb ik via de Weg = Weg Weken een 1e klasse Upgrade voor €1, maar kan ik die met een Jongerendagkaart combineren? 

In de actievoorwaarden worden acties of kortingsproducten uitgesloten, waarbij aanbiedingen uit de Spoordeelwinkel of het Groepsticket genoemd worden, maar de Jongerendagkaart dus niet. Weten jullie dit?

icon

Beste antwoord door Thom 7 August 2023, 22:52

Bekijk origineel

11 reacties

Badge +3

Helaas, een Jongeren Dagkaart valt niet te upgraden naar 1e klas, al zal je er bij controle misschien nog wel mee weg komen (don’t shoot the messenger!)

Wat wél kan (als jij of zij de Jongeren Dagkaart nog niet heeft gekocht of nog kan annuleren), is een meereisretour van € 9,95

Dan mag ze gewoon 1e klas met jou mee en is een €1 upgrade niet eens nodig.

De Jongeren Dagkaart is op zich een regulier product (alleen te koop via de NS app voor bepaalde doelgroep), dus je zou denken dat een 1e klas upgrade daarbij ook geldig is, maar niet dus.

Ook op https://www.ns.nl/voorwaarden.html zie ik er niets over terug (maar dat zal vast wel ergens in de app staan bij aankoop ticket, géén 1e klas mogelijk) 🙄🤔

Reputatie 7
Badge +4

Het combineren van de eerste klas upgrade met de Jongerendagkaart mag gewoon niet, die is uitsluitend tweede klas. Ze hoort daar niet mee weg te komen. Ik vind het ook niet een juiste suggestie dat je een voorschot op de genade zou kunnen nemen. 
Ik zou het advies van @Robert B over het meereisretour gewoon opvolgen. Het is nauwelijks duurder en dan reist ze legaal eerste klas.

Badge +3

Juist…

Zie verder https://www.ns.nl/uitgelicht/jongeren-dagkaart.html natuurlijk.

  • Maximaal 1 persoon per e-ticket. Niet geldig in combinatie met Samenreiskorting en actiekaartjes b.v. Kruidvat

Maar ja, dat spreekt voor zich. En waarom zou je een Jongeren Dagkaart willen combineren met Samenreiskorting of een (Kruidvat) actie?

Reputatie 7
Badge +4

Wat ook kan is een maand Weekendvrij nemen. Dat is nu in de aanbieding voor de helft van de prijs.

Hiermee kan vier, en bij het slim kiezen van de ingangsdatum vijf weekenden gereisd worden, Dan kan ze mee zonder poespas op het eigen abonnement. De leeftijd geeft iets meer poespas  

Voor de meelezers: het is alleen voor nieuwe klanten, zonder Flexabonnement. Al is er ook een praktijk, zie op dit forum elders. 

Voor de meelezers: het is alleen voor nieuwe klanten, zonder Flexabonnement. 

Om precies te zijn:

‘Nieuwe klant’ wil zeggen dat je bij het afsluiten van het abonnement niet geregistreerd staat als NS Flex-klant, met uitzondering van NS Flex Basis. Ook als je eerder een NS Flex-abonnement hebt gehad en dit abonnement hebt beëindigd, word je voor deze actie gezien als nieuwe klant

Reputatie 5

Voor de meelezers: het is alleen voor nieuwe klanten, zonder Flexabonnement. 

Voor de meelezers: als je nu een Flex WeekendVrij hebt dan kun je switchen naar Flex Basis en dan bijvoorbeeld een dag later (of op vrijdag bij het begin van het weekend) weer terug naar WeekendVrij.

Dan ben je voor deze actie ook een nieuwe klant.

‘Nieuwe klant’ wil zeggen dat je bij het afsluiten van het abonnement niet geregistreerd staat als NS Flex-klant, met uitzondering van NS Flex Basis.

Reputatie 7
Badge +3

Voor de meelezers: het is alleen voor nieuwe klanten, zonder Flexabonnement. 

En hoe moet ik dat als brave, vaste klant weten? Ik log in op Mijn NS, ga naar ‘Ander abonnement kiezen’ en zie daar Weekend Vrij voor € 17,47. Zonder aanvullende voorwaarden. Dus ik klik door. Nergens wordt vermeld dat de aanbieding voor mij niet zou gelden.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Voor de meelezers: het is alleen voor nieuwe klanten, zonder Flexabonnement. 

En hoe moet ik dat als brave, vaste klant weten? Ik log in op Mijn NS, ga naar ‘Ander abonnement kiezen’ en zie daar Weekend Vrij voor € 17,47. Zonder aanvullende voorwaarden. Dus ik klik door. Nergens wordt vermeld dat de aanbieding voor mij niet zou gelden.

Tja, de link naar de voorwaarden krijg je alleen weer te zien op de Weg = weg weken actiepagina. Was bij eerdere kortingsacties ook al zo.  Steen, ezel….

Reputatie 7
Badge +4

Tja, als NS de eigen inkomsten weer eens niet bewaakt….

Reputatie 7
Badge +1

Tja, als NS de eigen inkomsten weer eens niet bewaakt….

In dezelfde categorie. NS sluit actiekaartjes (meereisretour e.d.) uit voor de formule 1, maar je kan deze week wel een Weekend vrij abonnement bestellen met 50% korting. Misschien kunnen ze die marketinglui maar beter omscholen tot conducteur. Doen ze eens nuttig werk en het bespaart heel veel geld.

Reputatie 7
Badge +3

Voor de meelezers: het is alleen voor nieuwe klanten, zonder Flexabonnement. 

En hoe moet ik dat als brave, vaste klant weten? Ik log in op Mijn NS, ga naar ‘Ander abonnement kiezen’ en zie daar Weekend Vrij voor € 17,47. Zonder aanvullende voorwaarden. Dus ik klik door. Nergens wordt vermeld dat de aanbieding voor mij niet zou gelden.

Tja, de link naar de voorwaarden krijg je alleen weer te zien op de Weg = weg weken actiepagina. Was bij eerdere kortingsacties ook al zo.  Steen, ezel….

@mrfreeze De link naar de actievoorwaarden krijg je ook te zien in het bestelproces.

Dan kom je terecht op https://www.ns.nl/binaries/_ht_1690898843585/content/assets/ns-nl/voorwaarden/actievoorwaarden/ns_actievoorwaarden_flex_dvr_adv_wvr_2023.pdf waar de actievoorwaarden staan van alledrie de Flex abonnementen acties.

 

Wel weer bijzonder, bij de voorwaarden voor de Flex Dal Vrij kortingsactie staat o.a. dit:

4. Er zijn 12.000 NS Flex Dal Vrij-abonnementen beschikbaar waarop de 50% korting van toepassing is. Voor deze actie geldt “Op = Op”; de actie stopt wanneer er gedurende de Actieperiode 12.000 Dal Vrij-abonnementen met korting zijn besteld.

Uh, 50% korting op Dal Vrij?? 

 

En dan bij Weekend Vrij ook nog 50% korting geven op de 40% korting in de daluren. Blijft toch moeilijk om zo'n actie zonder fouten maken. 

 

Reageer