Ik heb van de NS een gratis treinkaartje gekregen voor in de daluren. Wil een aanvullend eerste klas kaartje kopen met 40% korting voor in het weekend. Heb zelf een daluren abonnement. Hoe doe ik dat?kan het nergens vinden!
Als je met het ticket gaat reizen, dan reis je niet met je abonnement. Dan is Samenreiskorting niet mogelijk. Wel kan je het ticket (cadeau) geven aan je medereiziger en zelf onder je abonnementsvoorwaarden reizen.
Gezien de tag gaat het niet om een Samenreisticket voor iemand anders, maar om een Toeslag 2-1 voor hemzelf. Maakt voor het antwoord niet uit; het is niet mogelijk om tegen een meerprijs eerste klas te kunnen reizen met een e-ticket voor de tweede klas (behoudens tijdens enkele actieperiodes met een speciaal actiekaartje).
het is niet mogelijk om tegen een meerprijs eerste klas te kunnen reizen met een e-ticket voor de tweede klas (behoudens tijdens enkele actieperiodes met een speciaal actiekaartje).
Je kan op zich altijd wel een 1e klas upgrade e-ticket kopen, alleen betaal je dan wel de volle prijs.
https://www.ns.nl/kaartjes/bestellen/toeslag-2-1
Tijdens actieperiodes of als verjaardagscadeau krijg je daar met een couponcode flinke korting op en is het dan bv €1 of €2,50.
Zo is er begin september nog een nieuwsbrief/mail “Nazomeren met NS Dagje Uit-magazine” verstuurd waarbij je een code voor een 1e klas upgrade voor slechts €1,50 kon claimen. Met die geclaimde code is het nu nog mogelijk een upgrade aan te schaffen.
Als u in het weekend in 1ste klas wilt zitten dan raad ik het abonnement NS weekend vrij aan.
Dit kost €34,95 (2de klas), met een toeslag van €9,00 reist u 4 weekenden achter elkaar onbeperkt in de 1ste klas (alleen in het weekend).
Met een toeslag van €3,40 reist u in de daluren met 40% korting (altijd 2de klas).
Na 1 maand kunt u het abonnement dagelijks opzeggen of wijziging naar een andere abonnement.
Ik heb een geldig vervoersbewijs 2e klas! Ik wil alleen aanvullend eerste klas met 40% korting. Dit omdat ik een voordeelurenkaart heb. Waarom bestaat die mogelijkheid niet?
Dat die mogelijkheid er niet is zal zijn omdat het geen gangbare situatie is. Een gratis kaartje geeft NS bv als compensatie voor iets. Korting van 40% krijg je normaal alleen wanneer je reist met je abonnement (door inchecken met de OV-chipkaart waar dit op staat) of met Samenreiskorting. Zo kun je ook niet zelf een normaal kaartje met 40% korting kopen, maar NS kan wel een couponcode hiervoor geven wanneer je kaart met je abonnement bv kwijt is zodat je alsnog met de korting van je abonnement kan reizen.
Zo NS zal waarschijnlijk ook de mogelijk hebben om een couponcode te geven om een 1e klas upgrade te kopen met 40% korting voor reizen in de daluren, vergelijkbaar met een kortingscode die wel eens wordt gegeven bij acties en als verjaardagscadeau. Maar dat zal NS niet zomaar doen, daar moet wel een reden voor zijn. En die upgrades met korting zijn dan ook niet voor iedereen te koop via de website of app om misbruik, zoals eerder met Samenreiskorting, te voorkomen.
Mogelijk kun u via de klantenservice wanneer u de situatie uitlegt zo'n couponcode krijgen.
Ik heb een geldig vervoersbewijs 2e klas! Ik wil alleen aanvullend eerste klas met 40% korting. Dit omdat ik een voordeelurenkaart heb. Waarom bestaat die mogelijkheid niet?
Ik stuur wel even een privébericht want heb nog een code.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.