Kreeg vandaag via een NS nieuwsbrief suggesties over railwayuitjes in de voorjaarsvakantie. Aangezien ik kinderen in de familie heb, en ik ze graag een keer wilde verrassen met een leuk uitje, was ik benieuwd welke mogelijkheden er werden geboden.
Nou er valt genoeg te doen in deze voorjaarsvakantie, alleen mag je wel een godsvermogen verdienen om invulling te kunnen geven aan een dergelijk uitje. Waarbij je bij een reguliere dierentuin gemiddeld iets van E. 25,00 kwijt bent, begint het gemiddelde railway uitje bij een entree van om en nabij de E.40,00.
Dit is gewoon niet leuk meer, wil je daarbij ook nog een bezoek brengen aan een populair fastfood restaurant, ben je per kind ongeveer E.65,00 á E. 75,00 kwijt. Ga je dus met 2 kinderen een dag je weg inclusief jezelf, zit je zo op E. 200,00.
Wat mij opvalt is dat bij de meeste uitjes de reiskosten inclusief zijn. Als je dan beseft dat een railrunner kaartje E 2.50 kost, blijkt dat de kosten dus hoofdzakelijk in de entreekosten van de attractie zitten.
Geen wonder dat er steeds meer een tweedeling in de maatschappij plaatsvindt, dit slaat gewoon nergens meer op.