beantwoord

Bookchoice verjaardags kado

  • 2 February 2023
  • 4 reacties
  • 438 Bekeken

Ik heb van dit e-mailadres (noreply@email.ns.nl) als verjaardagscadeau 8 gratis e-boeken via bookchoice ontvangen van de NS.  Klopt dit of is dit een fishing e-mail ?  Is dit e-mailadres van de NS ?

icon

Beste antwoord door Momo 2 February 2023, 17:27

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Op https://www.ns.nl/uitgelicht/interessant-voor-u/waarschuwing-phishingmails.html kunt u checken of een e-mailadres van NS is. Degene die u noemt staat daarbij. Bookchoice is ook een cadeau wat NS geeft nav een verjaardag, ik heb dit (voor mij nutteloze cadeau) al 2 maal mogen ontvangen en waarschijnlijk later deze maand voor een 3e keer. 

Reputatie 7
Badge +3

Op https://www.ns.nl/uitgelicht/interessant-voor-u/waarschuwing-phishingmails.html kunt u checken of een e-mailadres van NS is. Degene die u noemt staat daarbij. Bookchoice is ook een cadeau wat NS geeft nav een verjaardag, ik heb dit (voor mij nutteloze cadeau) al 2 maal mogen ontvangen en waarschijnlijk later deze maand voor een 3e keer. 

Het laatste verjaardagskadootje wat ik van NS mocht ontvangen dateert van ruim voor de pandemie en was een kortingsbon van de spoordeelwinkel. Die kon ik toen wel mooi gebruiken voor een uitje.

Reputatie 7
Badge +3

Zo'n Spoordeelwinkel kortingsbon ontving ik een maand voor de pandemie en nog voor ik had besloten of ik die wel of niet zou willen gebruiken ging de Spoordeelwinkel dicht en de geldigheid werd niet verlengd. Achteraf gezien zou ik hem toch niet hebben gebruikt later dat jaar. Ook andere jaren dat ik een dergelijke Spoordeelwinkel kortingscode kreeg als verjaardagscadeautje heb ik deze niet gebruikt, zo'n code is meen ik maar 1 maand geldig om in te wisselen en bij diverse uitjes kon je nog wel later de reisdatum bepalen, maar dat was dan meestal maar hooguit 2 maanden verder, in mijn geval was dat dan tot ergens in mei. Als ik al een Spoordeelwinkel uitje zou aanschaffen zou ik dat doen  voor een reis in de zomermaanden, het meest waarschijnlijk in juli wanneer ik vakantie had, dus met een verjaardag in februari was het nooit mogelijk om dan van die kortingscode gebruik te maken. 

Maar zo'n kortingsbon of iets anders treinreizen gerelateerd vind ik wel beter passen als verjaardagscadeau dan deze Bookchoice code, wat in mijn optiek grotendeels reclame is voor Bookchoice. Ik hou erg van lezen, maar dan wel papieren boeken en boeken waarbij ik zelf de keuze kan maken ipv dat die keuze al bepaald is, in dit geval door Bookchoice. Wat mij betreft mag NS stoppen met deze Bookchoice cadeautjes. 

Halverwege het verzilveren van de bookchoice code gestopt en nu lukt het niet om de boeken alsnog te Downloaden. Wat nu?

Reageer