beantwoord

Citytrip kaartje eerder instappen daluren

  • 27 June 2023
  • 2 reacties
  • 101 Bekeken

Vrijdag 7 juli ga ik op bezoek bij vrienden in Arnhem. Ik vertrek vanuit Groningen en ik zag dat de Spoordeelwinkel een kaartje “Shoppen in Roermond” verkoopt voor €33,00 en laat Arnhem nou net op de route liggen naar Roermond (mits je de verbinding met IC+IC+Stoptrein neemt). Dat scheelt een slok op een borrel t.o.v. een dagretour, dus dat leek mij wel wat.

Ik weet dat het toegestaan is om in principe de reis ‘vroegtijdig te beëindigen’ op een ander station op de route. Echter gaat mijn vraag met name over de terugreis.

De ‘CityTrip’ kaartjes zijn enkel geldig in de daluren, dus vanaf 18:30. Ik ben van plan om vanaf 18:30 de trein terug naar Groningen te nemen vanaf Arnhem Centraal. Dus ik reis buiten de daluren, echter niet als je ‘Roermond’ aan zou houden als vertrekstation aangezien het CityTrip kaartje waar ik gebruik van maak het toelaat om door te reizen tot dat station.

Samengevat is mijn vraag: Is het mogelijk dat ik een CityTrip kaartje Groningen-Roermond koop, de route eerder beëindig op Arnhem Centraal en dan ook vanaf Arnhem terugreis om 18:30?

icon

Beste antwoord door iMark 27 June 2023, 09:01

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge

Mochten er toch vragen over komen dan zegt u gewoon dat u terug uw reis in Arnhem onderbroken heeft.

Reputatie 7
Badge +3

Formeel gesproken gaat het erom dat met zo'n ticket niet om 18.30 uur in de trein zit. Dat is niet het geval. Het is makkelijk uit te leggen dat je de reis in Arnhem ‘onderbroken’ hebt.

Reageer