beantwoord

Dagje uit, wat zijn mijn opties?

  • 4 October 2023
  • 3 reacties
  • 83 Bekeken

Volgende week komen er 2 vrienden uit een ander land op bezoek en wij willen dan van Almere naar het Archeon. We zijn met z’n 3en, wat zijn dan onze opties zodat we niet super duur uit zijn? Het helpt al als er iets is waardoor ik niet het standaard bedrag voor de trein hoef te betalen.

icon

Beste antwoord door mrfreeze 4 October 2023, 11:35

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Vraag 1 is of je een persoonlijke OV Chipkaart hebt. Zo ja dan kan je bijvoorbeeld een dal-voordeel abonnement afsluiten waardoor je 40% korting krijgt in de daluren.

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Anyone,

Het Archeon geeft aan dat het ongeveer 15 à 20 minuten lopen is vanaf station Alphen aan den Rijn.

Een los treinkaartje vol tarief van Almere Centrum naar Alphen aan den Rijn kost € 17,20. Heen en terug voor drie personen is totaal € 103,20.

Als je de reis geheel in de daluren kunt afleggen, kun je een groepsticket kopen. Dit kost voor drie personen totaal € 34. Heen en terug is dan totaal € 68.

Je kunt ook een Flex Dal Voordeel-abonnement afsluiten. Dat kost met de actie die t/m 8 oktober geldt € 2,50 per maand. Daarmee krijg je 40% korting in de daluren. Je kunt drie personen meenemen die dan ook 40% korting krijgen. Heen en terug voor drie personen is dan € 61,92. Plus € 2,50 voor het abonnement.
Als je nog geen persoonlijke OV-chipkaart hebt, kost het een week om het abonnement + chipkaart te bestellen. Na een maand kun je het abonnement weer opzeggen, zodat je geen verdere kosten hebt.

De daluren zijn doordeweeks van 9.00 - 16.00 uur en van 18.30 - 6.30 uur. In de weekenden de hele dag.

 

Maar misschien hebben creatieve medeforumleden nog wel goedkopere suggesties ...

Reputatie 7
Badge +1

Het Archeon ligt op 2 kilometer van het station dus dat is eventueel te belopen denk ik. 

Reageer