beantwoord

deal ns internationaal niet te boeken-ook geen hulp mogelijk.

  • 28 April 2022
  • 36 reacties
  • 1376 Bekeken

Reputatie 6

NS internationaal biedt een duo deal aan: 2e persoon gratis naar `Gent, `Leuven of `Brugge voor beperkte tijd in mei en juni. boekbaar vanaf 25 april. Na eindeloos proberen op verschillende reis data wat allemaal niet lukte gisteren contact gezocht met `klantenservice van `NS Int. Dame op de chat zag ook dat het niet lukte. Ze zou intern navragen maar het was te druk. Advies later nog een proberen. Vandaag weer zowel overdag als s avonds geprobeerd maar het lukt nog steeds niet. Nogmaals contact met klantenservice…advies “ u kunt naar balie NS int (voor mij is dat minimaal 100 km) of boek telefonisch” , maar dat kost 7,50 per kaartje extra. Bevestiging dat ik later voor actietarief zou kunnen boeken kon  ze mij niet geven. NS dit kan toch niet? Jullie adverteren er volop voor maar de aanbieding is niet boekbaar. En dan straks alles op zeker?  Iemand anders ook geprobeerd deze deal te boeken? Bij iemand anders wel gelukt? Ik zou ook graag reactie van een moderator ontvangen. Ik denk ervoor dit te melden bij de Reclame code commissie want dit kan gewoon niet.

icon

Beste antwoord door rvdborgt 29 April 2022, 07:50

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Nog maar weer eens: je hoeft dus helemaal niet via dat NS-Int te boeken. kan ook via treinreiswinkel en belgiantrain (dat is hoe vanwege de taalproblems de NMBS zich presenteert) MET daarbij de duidelijke regel dat het enkel voor ma-do geldt, dus niet dat zo geliefde weekend. Zit daar soms de angel?

Overigens is het als je senior>65 bent of anderszins toch al korting of ´gratis´ reist in NL vanwege de nogal andere berekening van INTernat vermoedelijk weer zon dooie mus- wat korting op iets wat veel te duur wordt verkocht betekent nog steeds meer als zou kunnen. Je kan ook gewoon bekijken wat de vooruitboek-prijzen (MINIm 1 week) kosten vergeleken met het volle tarief=dat is het enige waarop die bogof (buy 1 get 1 free) wordt verstrekt.

Vooral doen: alweer gratis&voor niks allerlei ambtenaren aan het werk zetten omdat een ogenschijnlijk voordeeltje niet te halen is. Bij een nu niet nader genoemde supermarktketen die aan het fuseren is, blijken altijd als magisch de echt goede aanbiedingen al MA na 8.08uur ´uitverkocht´-alsof die uitbaters het zelf moeten bekostigen. Zit een volwassen iemand nou echt nog te wachten op die totaal voorspelbare PR-neuzelpraat?

Wat me terzijde weer herinnert aan een andere kwestie met Internat. Oppakken dan maar

Reputatie 6

Nee ik heb gekeken voor dinsdag en donderdagen en uiteraard zonder verbindingen met Thalys. Ik ga bij Belgian train kijken, dank voor de tip!

Reputatie 6

Belgian train biedt alleen een duodeal aan tussen twee Belgische steden. Als de 2e persoon echt gratis zou zijn dat zou ik voor 50 euro met twee personen een retour `Leuven hebben vanaf mijn woonplaats. Dat vind ik een prima deal. Helaas blijkt hij niet te boeken…ook niet in de treinreiswinkel.

 

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb net even een testje gedaan voor Breda - Gent op 2 mei maar ik zie bij NSI de aangekondigde aanbieding. 1 persoon vol tarief is 26,90 enkele reis, 2 personen is 27€ enkel (verschil zal een afronding zijn).

De NMBS is normaliter 1 euro per reiziger en enkele reis duurder wegens "systeemkosten” maar die lijken op deze aanbieding niet van toepassing.

Dus… wat is de precieze reis en op welke datum?

Reputatie 6

De reis is kampen-Leuven op bv 28 of 29 juni. Op de screenprint zie je ook een bedrag> 50 euro maar ik hoor graag hoe het wel moet :)

@Sim70,

Met het actietarief betaal je 1 + 1 gratis in vergelijking met het Full Flex tarief zonder korting.

Een Full Flex retour Kampen - Leuven voor 1 persoon kost 103,60 euro bij NS International. Het Early Bird tarief voor 2 personen voor dit traject is goedkoper dan het actietarief.

Je kan bestellen aan het actietarief tot 8 mei voor een reis vanaf 3 mei. Enkel in die eerste week ga je dus voordeel hebben met het actietarief. 

Reputatie 7
Badge +1

Als je meer dan een week van tevoren boekt, dan krijg je het early bird-tarief. Dat is met 2 x 25€ enkele reis (ma t/m do) net iets goedkoper dan de duoaanbieding van 51,80.

Reputatie 6

Nou voor 2 x 25 alleen enkel laat ik m aan me voorbij gaan. Inderdaad iets met een dode mus. Dank voor jullie tips allemaal en @moderators graag een reactie van NS. 

Reputatie 7
Badge +1

Ik weet niet wat NS nog meer kan vertellen. Ik hoop niet dat je dacht dat je voor 25 euro een retour zou krijgen.

Afhankelijk van de reisdag en de precieze reis levert de duoaanbieding trouwens wel degelijk voordeel op. Het is immers lang niet altijd zo dat de early bird meer dan 50% korting oplevert.

Reputatie 6

Feit is dat de actie op de website van NS internationaal helemaal niet werkt. Dan geef je dat door en is het dagen later nog niet opgepakt, dat vind ik kwalijk. Als ik de actie lees 2e persoon gratis, ik kijk voor data in die periode en dan kun je voor 50 euro voor 1 persoon retour dan is het toch met 1plus 1 gratis met 2 mensen voor 50 euro retour? Vertrek om 6.02 en 7.02 is 25 euro voor 1 persoon. 

 

Reputatie 6

Ik weet niet wat NS nog meer kan vertellen. Ik hoop niet dat je dacht dat je voor 25 euro een retour zou krijgen.

Afhankelijk van de reisdag en de precieze reis levert de duoaanbieding trouwens wel degelijk voordeel op. Het is immers lang niet altijd zo dat de early bird meer dan 50% korting oplevert.

Ik zeg volgens mij nergens dat ik voor 25 euro een retour verwacht. En de duo aanbieding levert geen voordeel op want hij is nergens te boeken 

Reputatie 7
Badge +1

En de duo aanbieding levert geen voordeel op want hij is nergens te boeken 

Op 3 mei zie ik toch duidelijk een prijs van 2 x 25,90 voor Kampen - Leuven met deze aanbieding.

Voor bv. Breda - Gent ook voor daarna (duoactie is daarvoor goedkoper dan early bird).

Op de pagina met meer informatie (waarnaar o.a. vanuit de recente mailing wordt verwezen) staat ook duidelijk dat deze korting niet van toepassing is op de early bird.

Reputatie 6

Ja maar ik zoek data in juni…in mei is het meivakantie en ben ik juist aan het werk….de actieperiode loopt t/m 30 juni….

Reputatie 6

Ik zie in juni ook prijzen van w5 euro enkel staan, echter vul het in voor 2 personen, ook het actietarief staan aangehinkt en toch pakt ie de 2e persoon gratis niet bij de eindafrekening…echt vul het maar eens helemaal in.

Reputatie 7
Badge +1

Ik zie in juni ook prijzen van w5 euro enkel staan, echter vul het in voor 2 personen, ook het actietarief staan aangehinkt en toch pakt ie de 2e persoon gratis niet bij de eindafrekening…echt vul het maar eens helemaal in.

Dat heb ik gedaan. Zoals gezegd: je zult voor Kampen - Leuven voor 2 personen telkens het early bird-tarief van 2 x 25€ = 50€ zien i.p.v. de duoactie van 51,80 omdat dat voor deze relatie goedkoper is als je meer dan 1 week van tevoren boekt. Of is er een speciale reden waarom je voor 51,80 wilt boeken?

Ik zie trouwens niet waar actietarief aangevinkt zou moeten of kunnen staan. Heb je daar een screenshot van?

Reputatie 6

Ik zie in juni ook prijzen van w5 euro enkel staan, echter vul het in voor 2 personen, ook het actietarief staan aangehinkt en toch pakt ie de 2e persoon gratis niet bij de eindafrekening…echt vul het maar eens helemaal in.

Dat heb ik gedaan. Zoals gezegd: je zult voor Kampen - Leuven voor 2 personen telkens het early bird-tarief van 2 x 25€ = 50€ zien i.p.v. de duoactie van 51,80 omdat dat voor deze relatie goedkoper is als je meer dan 1 week van tevoren boekt. Of is er een speciale reden waarom je voor 51,80 wilt boeken?

Ik zie trouwens niet waar actietarief aangevinkt zou moeten of kunnen staan. Heb je daar een screenshot van?

 

Reputatie 7
Badge +1

Ik zie in juni ook prijzen van w5 euro enkel staan, echter vul het in voor 2 personen, ook het actietarief staan aangehinkt en toch pakt ie de 2e persoon gratis niet bij de eindafrekening…echt vul het maar eens helemaal in.

Dat heb ik gedaan. Zoals gezegd: je zult voor Kampen - Leuven voor 2 personen telkens het early bird-tarief van 2 x 25€ = 50€ zien i.p.v. de duoactie van 51,80 omdat dat voor deze relatie goedkoper is als je meer dan 1 week van tevoren boekt. Of is er een speciale reden waarom je voor 51,80 wilt boeken?

Ik zie trouwens niet waar actietarief aangevinkt zou moeten of kunnen staan. Heb je daar een screenshot van?

{knip screenshot]

Dat is het actietarief. 1 persoon vol tarief enkele reis kost 51,80 en in je screenshot zien we 2 personen voor die prijs.

Reputatie 6

Klopt, maar als ik m voor de terugreis invul krijg ik ook die prijs en opgeteld zit je dan weer boven de 100 euro. Je kunt het actietarief wel aanvinken maar de korting wordt niet berekend. Dit is als ik invul op 3 mei (jouw suggestie) in juni is zelfs het actietarief niet te zien.

Reputatie 7
Badge +1

Klopt, maar als ik m voor de terugreis invul krijg ik ook die prijs en opgeteld zit je dan weer boven de 100 euro. Je kunt het actietarief wel aanvinken maar de korting wordt niet berekend.

2 personen retour voor het actietarief is 2 x 51,80 = 103,60.

2 personen retour met early bird (maandag t/m donderdag) is 2 x 2 x 25 = 100 euro.

Waar is het probleem?

Reputatie 6

We komen er niet uit denk. Zoals ik m invulde was een gewoon kaartje 25 euro enkele reis voor 1 persoon. Dus 50 euro retour. Met 2 personen (en tweede persoon gratis) zou je dus voor 50 euro met 2 personen retour moeten kunnen. 

Reputatie 7
Badge +1

We komen er niet uit denk. Zoals ik m invulde was een gewoon kaartje 25 euro enkele reis voor 1 persoon. Dus 50 euro retour. Met 2 personen (en tweede persoon gratis) zou je dus voor 50 euro met 2 personen retour moeten kunnen. 

Een gewoon kaartje is 51,80.

Het tarief van 25 euro is het early bird-tarief. Daarop is de duoaanbieding niet van toepassing.

Reputatie 6

Zie mijn eerste screenprint…een enkeltje is daar 25 euro. Het tarief van 51,80 is als je een deel met de Thalys reist.

Reputatie 7
Badge +1

Zie mijn eerste screenprint…een enkeltje is daar 25 euro. Het tarief van 51,80 is als je een deel met de Thalys reist.

25 euro is niet het normale tarief. Het is de early bird, waarop de duoaanbieding niet van toepassing is. Klik de verbinding aan klik daarna op de bijbehorende tariefvoorwaarden. Dan zie je welk tarief het is.

Dat de totaalprijs met Thalys op die verbinding op die datum hetzelfde is als het standaardtarief zonder Thalys, is puur toeval.

Reputatie 6

Ik heb blijkbaar verkeerd geredeneerd maar voor een dagje vind ik het veel te duur. Ga regelmatig voor 19 euro enkel naar een Duitse stad dus dan is dit verhoudingsgewijs te duur. Als je op tijd noemt voor Thalys kun je voor 70 euro pp retour. Dan zou Leuven 100 euro retour zijn? Dan zit er toch iets scheef. Dank voor de meedenker en meekijkers in ieder geval!

Reageer