Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb net een retourticket Apeldoorn Utrecht gekocht. Geld is afgeschreven maar niets ontvangen!

 

Het is er niet altijd meteen, doorgaans wel binnen een kwartier. Kijk in de spam. Is het er na 15 minuten nog niet, bel dan 030 7515155 of een ander kanaal van Klantenservice. Oorzaak kan een niet correct opgegeven mailadres zijn. NS geeft zelf een marge van een uur.


NS geeft zelf een marge van een uur.

Zowel app als website zegt 20 minuten.


Site zegt:

Het e-ticket downloaden

Direct na het afronden van je bestelling krijg je een link waarmee je de e-tickets kunt downloaden en gebruiken vanaf je mobiel. Wil je meteen op pad? Dan is dit de snelste optie.
Ook krijg je binnen een kwartier een bevestigingsmail van ons. In deze e-mail vind je een link waarmee je op elk gewenst moment je e-tickets kunt downloaden en eventueel printen.

 


Als ik daadwerkelijk ga bestellen op de website, zie ik:

 


Ach ja, communicatie & NS :rofl:


Als het goed is word je na betaling doorgeleid naar een ‘persoonlijke pagina’ (zelfde als de knop in de mail), maar blijkbaar gaat dat niet altijd goed, en kom je op een andere landing-pagina terecht.

Dan moet je dus inderdaad op de mail wachten.


Dit weekend opvallend veel emails die niet binnen zijn gekomen, altijd fijn dat men de betaling kan tonen, maar het viel wel negatief op dit weekend.


Het blijft gewoon erg triest dat dit probleem al zolang bestaat bij de NS en dat het de ICT nog steeds niet is gelukt om dit eens goed op te lossen. Als groot bedrijf kun je toch niet zo'n onbetrouwbare ICT hebben als je online kaartjes wilt verkopen.

Het systeem is gewoon te onbetrouwbaar, daarnaast is er ook nog steeds geen oplossing gekomen voor het annuleren van deze papieren tickets waar ook ooit sprake van is geweest.


Het systeem is gewoon te onbetrouwbaar, daarnaast is er ook nog steeds geen oplossing gekomen voor het annuleren van deze papieren tickets waar ook ooit sprake van is geweest.

Daar zou inderdaad aan gewerkt worden, is een aantal jaren geleden verkondigd. Nooit meer iets van vernomen.

Valt wel op inderdaad dat de ICT bij NS vaak wat gebrekkig is of hapert (net als regelmatig de infoschermen en wifi in de trein 😉). Daarnaast is de communicatie vaak onduidelijk / tegenstrijdig / onvolledig. De mail met links, knoppen en instructies ivm het beëindigen van de bijabonnementen + de kortingsaanbieding was daar onlangs ook weer een voorbeeld van. 


Reageer