beantwoord

gratis boekenweekgeschenk 2020


Twee jaar geleden werd het reizen met boekenweekgeschenk uitgesteld. Ik heb nooit meer een bericht gezien wanneer dat kon worden ingehaald. En dit jaar geeft het boekenweekgeschenk zelfs helemaal geen  gratis reisdag. Maar hoe zit het dus met die reisdag die we volgens mij nog tegoed hebben?

icon

Beste antwoord door Tochjo 8 April 2022, 15:34

Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 7
Badge

Je koopt een boek om het te lezen. De treinreis is maar bijzaak. Toch? 😉

Reputatie 7

Bijzaak of hoofdzaak, wat maakt het toch uit ? 

Reputatie 7

 

….

De belastingbetaler heeft alle reden om, zonder gêne, uit te mogen kijken naar de Boekenweek-actie. Dankzij hem is er over 2021 een winst gerealiseerd. Voor zolang er steun wordt verstrekt kun je ook niet spreken van een gratis actie. Hij betaalt er zelf aan mee.

Ga ervan uit dat het louter te wijten is aan de wispelturigheid van het virus dat de heuglijke traditie dit jaar nog niet kan worden voortgezet.

Waarom de NS wel en andere ontvangers van steun dan niet?  Geef daar dan eens goed onderbouwde een verklaring voor ?

Als zich bij andere ontvangers van steun een vergelijkbare situatie voordoet zoals in dit topic aan de orde gesteld, dan geldt daar, in principe, hetzelfde voor. Waarom niet ?

Enne winst in 2021 wil niet zeggen dat de cijfers op de rekeningen weer in zwart geschreven worden na het verlies in 2020.

Op dit moment heb ik geen aanwijzing om te veronderstellen dat er van een verlieslijdend bedrijf sprake zou zijn. Als je wilt kijken naar wat de opeenvolgende jaren betekent hebben voor de huidige financiele situatie, kun je op de balans o.a. kijken naar het eigen vermogen, het vreemd vermogen en met name de verhouding daartussen. Dat levert de mate van solvabiliteit op en die komt voor NS uit op ca. 30%. Dat is gezond te noemen.

Badge +3

Bijzaak of hoofdzaak, wat maakt het toch uit ? 

Ja ho is ff, want als ik die boek koop mag ik tog dag graties rijzen NS? 😅

 

 

Reputatie 7

Bijzaak of hoofdzaak, wat maakt het toch uit ? 

Ja ho is ff, want als ik dat boek koop mag ik tog dag graties rijzen? 😅

 

Inderdaad, dat is promooootie ! 🙂

Het cafe bij mij op de hoek heeft als dank voor alle subsidie van de belastingbetaler de prijzen met 20% verhoogd.😡

Met dat soort schappelijke prijzen zou ik dit weekend in je buurtcafe maar eens flink de bloemetjes buiten gaan zetten. 🍺🍷🍹 Word zelf inmiddels al geconfronteerd met kostenstijgingen van nagenoeg 300%.

€4 voor een 25 cl glas nodigt niet echt uit. Dat is toch €16 per liter. De Lidl vraagt €6.79 voor 7,2 liter of wel €0,95 per liter. Ik vind het verschil toch wat te groot om naar het café te gaan.

Badge +3

 

Reageer