Skip to main content
Groepsretour wordt Groepsticket!



Vanaf 8 januari verandert het Groepsretour in het Groepsticket, waarbij het (oude) Groepsretour nog te bestellen is t/m 14 januari. Dit is ook de reden dat in de webshop het Groepsretour niet meer te bestellen is voor een datum nĂ¡ 14 januari. Het nieuwe Groepsticket zal te gebruiken zijn vanaf 15 januari. Het Groepsretour was populair, maar door de milde controle bij het bestellen en het reizen, werd dit ticket doorverkocht door derden, wat direct in strijd was met de voorwaarden van het product. In April 2017 is er een aanscherping geweest, die helaas tot weinig resultaat heeft geleid. Om fraude te voorkomen maar toch een aantrekkelijk product neer te zetten voor reizende groepen, is het Groepsticket gecreĂ«erd.



De grootste veranderingen op een rijtje:


  • Voor groepen van 4 tot maximaal 7 personen.
  • Samenreizen als een complete groep is verplicht.
    (1 hoofdboeker, x medereizigers; medereizigers mogen op een later station instappen)
  • Een Groepsticket is een enkele reis.
    (terugreis boeken is mogelijk, wordt aangeboden bij de bestelling van de heenreis)
  • Alleen geldig in de daluren.
    (reizigers die door storingen/vertragingen in de spits belanden, mogen hun reis afmaken, Dat betreft op maandag t/m vrijdag vĂ³Ă³r 6.30 uur, tussen 9.00 – 16.00 uur en nĂ¡ 18.30 uur. In het weekend van vrijdagavond 18.30 uur tot maandagochtend 6.30 uur de hele dag)
  • Het ticket is zowel als mobiel ticket als E-ticket (uit te printen) verkrijgbaar.



Waarom nog maar tot 7 personen?

- Dit zijn de nieuwe actievoorwaarden voor dit nieuwe product. Grotere groepen kunnen meerdere Groepstickets bestellen.



Waarom nu als enkele reis?

- Dit geeft reizigers flexibiliteit in het plannen van hun reis: de prijs is hier ook op aangepast. Reizigers kunnen nu hun terugreis op een andere dag plannen.



Waarom moeten de reizigers samen reizen?

- Dit is om misbruik van het ticket te voorkomen. Daarnaast willen we met dit product het reizen in groepen stimuleren. Denk hierbij aan uitjes, (business)trips en familiebezoekjes. We hanteren 1 hoofdboeker, die de complete reis dient te maken die op het ticket staat, waarbij de medereizigers op een tussengelegen station mogen aanhaken. Reizigers dienen dus dezelfde reis te maken (zelfde tijdstip) om dit product zo goed mogelijk te organiseren.



Waarom mag er niet in de (middag)spits gereisd worden?

- De ochtendspits en avondspits zijn de drukste moment op de dag voor NS. Daarom is het beleid om voor forenzen zoveel mogelijk ruimte te bieden en klanten te stimuleren om buiten deze drukke periodes te reizen. Daarnaast heeft NS al jaren een middagspits uitsluiting op onze abonnementen en dagkaart acties. Reizigers kunnen met deze producten alleen met korting of onbeperkt reizen in de rustige uren van de dag. Naast abonnementen op de OV-Chipkaart en Retail tickets op CT tickets (denk hierbij aan Kruidvat, Blokker, Primera etc.), verkoopt NS ook ruim een miljoen tickets op e-ticket (o.a. Hema, Spoordeelwinkel, etc.). Tot nu toe was het technisch niet mogelijk om de middagspits hierop uit te sluiten. Daarom waren deze proposities, na 9 uur, de hele dag geldig. Voor de spreiding van actiekaart reizigers en meer comfort voor forenzen tijdens de spits willen we ook de middagspits beperken. Hiervoor hebben we een wijziging doorgevoerd op de poortjes. Deze beperking vertaalt zich in de lagere prijs.



Wijziging op de poortjes?

Zoals bij de Dagkaart Dag Daluren, is het E-ticket van het Groepsticket niet te gebruiken om in de spits de poortjes te openen. Dit voorkomt dat reizigers in de spits gebruik kunnen maken van dit ticket. Reizigers kunnen dus alleen in de daluren inchecken. Wanneer een reiziger nét voor de spits incheckt waarbij de reiziger dus in de spits reist, kan een boete uitgeschreven worden.

Uitzondering: Wanneer een reiziger met een Groepsticket in de spits belandt door vertragingen of verstoringen, kunnen reizigers dit aangeven bij de HC die ingelicht is om dit met coulance goed te keuren.
In dit concept is de hoofdboeker/reiziger de belangrijkste en dient altijd aanwezig te zijn. Zwart wit gezegd is de groep zonder hun hoofdreiziger aan het reizen zonder geldig vervoersbewijs.
Ik denk dat als het ticket van de (zieke) hoofdreiziger getoond kan worden dat het geen probleem zal zijn want de tickets zijn genummerd en staan op naam toch, net als andere e-tickets?



Dan is het is duidelijk dat de andere 6 reizigers deel uitmaken van de groep (zolang ze samen in de trein zitten).



Anders wordt het een beetje kinderachtig... De juf is ziek dus gaat heel het schoolreisje of excursie niet door, dikke pech! 😃
... De juf is ziek dus gaat heel het schoolreisje of excursie niet door, dikke pech! :Ddat is in het normale leven ook zo. Anders is de groep met leider ineens een anarchistische groep. Die geven meer werk, dus is het duurder
In reactie 34 werd op deze vraag al antwoord gegeven door Thomas:



Als de hoofdboeker ziek is, is het ticket niet geldig. Helaas is het technisch nog niet mogelijk om een nieuwe hoofdboeker aan te wijzen.
Op zich wel logisch maar het moet toch wel mogelijk worden gemaakt om vooraf een nieuwe hoofdboeker aan te wijzen bij calamiteiten.
Je zal toch voor 24 genderneutrale entiteiten kaartjes hebben besteld en niet meekunnen. https://forum.ns.nl/overige-producten-6/kan-een-hoofdboeker-van-meerdere-ns-groepstickets-tegelijk-meer-dan-6-medereizigers-meenemen-43719



Voor vier 25 lege zitplaatsen betaald.....
Als je dan ziek bent komen je 24 medereizigers je misschien alsnog gewoon thuis ophalen, stoppen je vol met een flinke dosis Antigrippine en dwingen je mee te gaan. Desnoods dragen ze je of ze regelen een rolstoel voor je met een dekentje, maar meegaan zul je dan als hoofdreiziger:P;)



Jij wilt toch niet de meester zijn die ziek is dus gaat het leuke schoolreisje niet door?:$
Precies, en dan schaft de hoofdreiziger 24 kaartjes aan, wordt ziek en omdat je onderweg mag instappen is het frauderetour weer terug en dat regel je lekker met Facebook. De grote bek en de agressie doet de rest. We weten allemaal wat maar al te vaak de praktijk is. En juist daar moet een eind aan komen.



Dat gaan we niet doen. Zonder meester geen schoolreis, en we werken met hele kleine klassen. ;-)





De hoofdreiziger is een goed idee. Het is helder waarom deze vragen voor meerdere kaartjes gesteld worden.



Wie zonder hoofdreiziger reist en die niet direct kan aanwijzen of oproepen, wordt altijd bekeurd, bij voorkeur zo nodig met verbale agressietoeslag.



Wie in de spits in de trein aanwezig is met een groepsretourkaartje, wordt altijd bekeurd en moet via Klantenservice het gelijk maar halen dat er vertraging was. Wie weet via de hoofdreiziger, die maximaal zeven keer kan aftikken.



Anders kun je de conducteurs dit kaartje niet aandoen.



Mijn voorstel was beter 😉
Precies, en dan schaft de hoofdreiziger 24 kaartjes aan, wordt ziek en omdat je onderweg mag instappen is het frauderetour weer terug en dat regel je lekker met Facebook.



Dat gaan we niet doen.




Maandag is het ticket geldig. We gaan het zien, want duidelijke voorwaarden vooraf zal de NS niet publiceren.



(Eerst nadenken over een concept is voor de ns blijkbaar een geestverruimende.....) ???
...sigaret.
Hoe lang is een Chinees is een slechte grap en soms is het nodig dat de informatie van onderen komt. De jeugd heeft de toekomst en ooit kom ik een ict'er tegen die begrijpt dat tijd relatief is. Of zoiets.....
Laten we het positief zien: De Facebookfraude is al met al behoorlijk bestreden, al had het nieuwe groepsretour beter gekund en gemoeten. De conducteurs zijn er mooi klaar mee als er geen richtlijnen voor strikte handhaving komen.



Er is wel degelijk een grote stap ten goede gezet tegen de Facebookellende.
Precies, en dan schaft de hoofdreiziger 24 kaartjes aan, wordt ziek en omdat je onderweg mag instappen is het frauderetour weer terug

staat er (al) in de voorwaarden dat de groepsleider medeverantwoordelijk en -aansprakelijk voor fouten die door groepsdeelnemer(s)| worden gemaakt bij reizen met die groepsticket? De zgn. groepsschuldigheid in de wet. Dan heeft de incassoclub extra houvast bij verhalen van het UvB geld.
Laatste kans!







Eenmaal, andermaal, ....
Opgeruimd staat netjes! Het reizen met de trein wordt er alleen maar prettiger door.
Laatste kans! Eenmaal, andermaal, ....

doe mij maar een retour Buitenpost naar Voerendaal 🙂
Welke plaats ligt het dichtst bij Buitenpost? Niet opzoeken he, en als je alleen maar weet dat je zo naar Leeuwarden en naar Groningen kon.....



Ik heb het idee dat het aantal verkochte kaartjes naar Buitenpost sterk zal afnemen. Wat zielig voor onze fraudeurtjes die er nooit kwamen.



Leedvermaak is soms toch een goed gevoel, eindelijk gerechtigheid.
Welke plaats ligt het dichtst bij Buitenpost? Niet opzoeken he, en als je alleen maar weet dat je zo naar Leeuwarden en naar Groningen kon.....



Ik heb het idee dat het aantal verkochte kaartjes naar Buitenpost sterk zal afnemen.




Ik zal nog wel een eticket actiekaartje naar Buitenpost blijven gebruiken. Moet af en toe naar Dokkum, en weet nooit tevoren bij welk station ik word opgehaald of gedropt.



leedvermaak is soms toch een goed gevoel, eindelijk gerechtigheid.

foei foei Thom... een heer van stand heeft een groot hart 😛
Ach heer Jacobus, u kent de uitspraak:



'Als u begrijpt wat ik bedoel!'



Met uw welnemen,



Th. B. Bommel.



Overigens denk ik dat u uw oude schicht beter bij Feanwalden kunt parkeren als u naar Dokkum wilt. Ik wil u, als zuiderling, er op wijzen dat men daar sinds jaar en dag wel raad weet met bisschoppen.
....
.....
Je hebt weinig te zeggen Thom :8
NS mag morgen wel een extra bankrekening openen voor alle verwachte extra inkomsten nu iedereen een Altijd Vrij abonnement aanschaft... 😉
Geduld is een schone zaak. ?
Thom is met het laatste groepssretour op weg naar Gouda... Waar de vlag al uithangt.

Met Thom Poes


Reageer