Groepsretour wordt Groepsticket | NS Community

Groepsretour wordt Groepsticket


Reputatie 7
Groepsretour wordt Groepsticket!

Vanaf 8 januari verandert het Groepsretour in het Groepsticket, waarbij het (oude) Groepsretour nog te bestellen is t/m 14 januari. Dit is ook de reden dat in de webshop het Groepsretour niet meer te bestellen is voor een datum ná 14 januari. Het nieuwe Groepsticket zal te gebruiken zijn vanaf 15 januari. Het Groepsretour was populair, maar door de milde controle bij het bestellen en het reizen, werd dit ticket doorverkocht door derden, wat direct in strijd was met de voorwaarden van het product. In April 2017 is er een aanscherping geweest, die helaas tot weinig resultaat heeft geleid. Om fraude te voorkomen maar toch een aantrekkelijk product neer te zetten voor reizende groepen, is het Groepsticket gecreëerd.

De grootste veranderingen op een rijtje:
  • Voor groepen van 4 tot maximaal 7 personen.
  • Samenreizen als een complete groep is verplicht. (1 hoofdboeker, x medereizigers; medereizigers mogen op een later station instappen)
  • Een Groepsticket is een enkele reis. (terugreis boeken is mogelijk, wordt aangeboden bij de bestelling van de heenreis)
  • Alleen geldig in de daluren. (reizigers die door storingen/vertragingen in de spits belanden, mogen hun reis afmaken, Dat betreft op maandag t/m vrijdag vóór 6.30 uur, tussen 9.00 – 16.00 uur en ná 18.30 uur. In het weekend van vrijdagavond 18.30 uur tot maandagochtend 6.30 uur de hele dag)
  • Het ticket is zowel als mobiel ticket als E-ticket (uit te printen) verkrijgbaar.

Waarom nog maar tot 7 personen?
- Dit zijn de nieuwe actievoorwaarden voor dit nieuwe product. Grotere groepen kunnen meerdere Groepstickets bestellen.

Waarom nu als enkele reis?
- Dit geeft reizigers flexibiliteit in het plannen van hun reis: de prijs is hier ook op aangepast. Reizigers kunnen nu hun terugreis op een andere dag plannen.

Waarom moeten de reizigers samen reizen?
- Dit is om misbruik van het ticket te voorkomen. Daarnaast willen we met dit product het reizen in groepen stimuleren. Denk hierbij aan uitjes, (business)trips en familiebezoekjes. We hanteren 1 hoofdboeker, die de complete reis dient te maken die op het ticket staat, waarbij de medereizigers op een tussengelegen station mogen aanhaken. Reizigers dienen dus dezelfde reis te maken (zelfde tijdstip) om dit product zo goed mogelijk te organiseren.

Waarom mag er niet in de (middag)spits gereisd worden?
- De ochtendspits en avondspits zijn de drukste moment op de dag voor NS. Daarom is het beleid om voor forenzen zoveel mogelijk ruimte te bieden en klanten te stimuleren om buiten deze drukke periodes te reizen. Daarnaast heeft NS al jaren een middagspits uitsluiting op onze abonnementen en dagkaart acties. Reizigers kunnen met deze producten alleen met korting of onbeperkt reizen in de rustige uren van de dag. Naast abonnementen op de OV-Chipkaart en Retail tickets op CT tickets (denk hierbij aan Kruidvat, Blokker, Primera etc.), verkoopt NS ook ruim een miljoen tickets op e-ticket (o.a. Hema, Spoordeelwinkel, etc.). Tot nu toe was het technisch niet mogelijk om de middagspits hierop uit te sluiten. Daarom waren deze proposities, na 9 uur, de hele dag geldig. Voor de spreiding van actiekaart reizigers en meer comfort voor forenzen tijdens de spits willen we ook de middagspits beperken. Hiervoor hebben we een wijziging doorgevoerd op de poortjes. Deze beperking vertaalt zich in de lagere prijs.

Wijziging op de poortjes?
Zoals bij de Dagkaart Dag Daluren, is het E-ticket van het Groepsticket niet te gebruiken om in de spits de poortjes te openen. Dit voorkomt dat reizigers in de spits gebruik kunnen maken van dit ticket. Reizigers kunnen dus alleen in de daluren inchecken. Wanneer een reiziger nét voor de spits incheckt waarbij de reiziger dus in de spits reist, kan een boete uitgeschreven worden.
Uitzondering: Wanneer een reiziger met een Groepsticket in de spits belandt door vertragingen of verstoringen, kunnen reizigers dit aangeven bij de HC die ingelicht is om dit met coulance goed te keuren.

270 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je hebt weinig te zeggen Thom :8

Ik ben nietszeggend Momo ;-)

Leuk Jac! Eeeeeh, Bommel is toch op weg?
Reputatie 7
Badge +3
Doe mij maar zo'n lekkere Goudse stroopwafel.
Kaas heb ik hier al, maar dan Leidse kaas.
De echte lol gaat nu pas beginnen 😳 😳 😃 😃
Reputatie 7
Badge +4
Bij voorkeur halen bij een stroopwafelbakker die zelf bakt. Koop ze om elf uur, dan loopt de lichtwarme stroop nog enigszins. Smerig lekker. 😉
Lekker on topic weer.....
Reputatie 7
Badge +3
Misschien bij het volgende forum uitje maar even een omweg via Gouda maken. Of neem jij dan een pakje mee?
Reputatie 7
Badge +4
Goed plan, stroopwafels zijn zoet, niet zuur. 😉
Volgende forumuitje ga ik naar de top van de Mont Blanc. ?

En voor de personen die het benauwd hebben neem ik wel wat extra zuurstof mee.

Stroopwafels als voedingssupplement. Prima!?
Reputatie 7
Badge


'Dit keer ben je er gloeiend bij, Th. B Bommel! De nieuwe groepsverordening is duidelijk. Het groepsticket is nog niet in de handel, en dus mag je er nog niet mee reizen. '
Reputatie 7
Badge +4
De top van de Mont-Blanc? Dan neem ik de wentelwiek, met uw welnemen!
Reputatie 7
Badge +4
Dit keer ben je er gloeiend bij, wat is je naam, Bommel?

Parbleu! 'Het heldenzweet breekt heer Bommel uit.'
Reputatie 7
Badge
Opgeruimd staat netjes!...

.
Reputatie 7
Badge +4
Mijn Face is vrolijk nu dit book ernstige averij heeft opgelopen! Welke heb je klaarliggen, Jacobus?


Champagne!!
Reputatie 7
Badge +3
Ach, Facebook is best leuk om Candy Crush op te spelen. Verder heb ik liever een echt boek.

Reputatie 7
Badge +4
Daar zijn we het ernstig over eens. Een papieren boek is een echt boek.

Mooie afbeelding Nooduitgang!
Reputatie 7
Badge +3
Ja, mijn halve zolder staat er vol mee.
Reputatie 7
Badge +4
Zelfs mijn woonkamer. Ik woon graag tussen mijn boeken en voel me daar zeer thuis.
Reputatie 7
Badge +3
In de woonkamer staat maar 1 volle boekenkast, met een stapeltje boeken er naast.
Reputatie 7
Badge +3

Reputatie 7
Badge
Mijn Face is vrolijk nu dit book ernstige averij heeft opgelopen! Welke heb je klaarliggen, Jacobus?


Champagne!!

Reputatie 7
Badge


Thom is uit de droom gehaald?
Reputatie 7
Badge +4
Enige overdaad met Champagne? Het onschadelijk maken van de disbalans lijkt een draconische opgave na deze kortstondige vreugdeuitbraak! En dat met mijn teer gestel!

Joost, het is goed dat ik me naar mijn stede begeef, maar sluit eerst de luiken voor je je ondersteuning aanbiedt in mijn licht gedrogeerde staat.

Als ik je drie keer zie, eeeh.
Terug naar de realiteit.........
Reputatie 7
Badge +4
Het is dat ik bijna niet drink, anders zou ik me bedrinken bij het rare compromis dat nu gevonden is.

Reageer