Goedemiddag, ik heb me rot lopen zoeken op op het forum, maar ik kan een vergelijkbare topic niet vinden.
Ik vroeg mij af: wij gaan zondag naar de vakantiebeurs in Utrecht. Daarvoor heb ik zo'n combi-ticket gekocht voor entree en treinreis via de spoordeelwinkel. Nu moet ik in assen parkeren op het P&R-terrein, waar voor treinreizigers een gereduceerd tarief geldt. Op de Veelgestelde vragen staat:
-
Hoe krijg ik de reizigerskorting?
Dit speciale dagtarief geldt in combinatie met een treinreis op dezelfde dag, waarbij je in- en uitcheckt met je OV-chipkaart of e-ticket. Dit tarief geldt voor treinreizen met álle vervoerders, dus niet alleen als je met NS reist. Bij het uitrijden scan je eerst je OV-chipkaart of e-ticket. De korting wordt dan berekend waarna je kan betalen. Meerdere dagen parkeren? Ook dan krijg je korting, mits je het P+R terrein verlaat op dezelfde dag als de terugreis met de trein.
Goed om te weten:
- Het e-ticket kun je ook scannen voor treinreiskorting op alle betaalde P+R locaties met kentekenherkenning.
- Je dient uitgecheckt te zijn met het e-ticket bij de poortjes, zodat je reis geregistreerd is voor de
reizigerskorting. - De reizigerskorting is van toepassing indien het reguliere dagtarief is bereikt.
- De korting geldt niet voor internationale treinreizen.
Maar mijn vraag is: geldt dit dan ook voor de reis via zo'n spoordeelwinkel ticket? En hoe werkt dat? Hopelijk weet iemand dit. :)
groet,
Pieter