Skip to main content

Hallo.

Ik las dat de hondekop (mat 54) en muizeneus (mat 46) aankomende zaterdag worden ingezet in de normale dienstregeling op open monumenten dag.

Ook las ik dat iedereen met een geldig vervoersbewijs mee kon.

Maar hoe zit het met eerste en tweede klasse? 

Onder het kader van dat het open monumenten dag is, kan ik me voorstellen dat iedereen met welk vervoersbewijs dan ook mag plaatsnemen in de eerste dan wel tweede klasse.

Zelf heb ik een eerste klasse abonnement, en zou graag willen weten hoe het precies zit, zodat ik daar op voorhand al rekening mee kan houden, mocht het druk worden.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Groet van Martijn

Ik vermoed dat er geen controle is en dat er dus ook geen klassenscheiding is. Heel goed mogelijk dat het in de eerste klasse heel druk wordt. 😀

Ik vermoed dat er geen controle is en dat er dus ook geen klassenscheiding is. Heel goed mogelijk dat het in de eerste klasse heel druk wordt. 😀

Ergens vermoed ik dat ook. Maar goed, ik zorg er wel voor dat ik ruim van te voren op amf in de trein zit. Dan is mijn zitplaats bijna gegarandeerd :)

Maar wel weer echt mooi dat we van deze treinen gebruik kunnen maken. Vooral ik als fervente mat 54 fan! Laatste keer in de mat 54 was voor mij tijdens dat de mat 54 4 bakken werd ingehuurd door het rode kruis. Was 2017. Dus dat is echt wel weer even geleden :)

Oh, kleine edit:

https://nieuws.ns.nl/onderweg-met-muizeneus-en-hondekop-tijdens-open-monumentendag/

Er staat dat er medewerkers in historisch tenue zijn. Dus wellicht toch wel controle...

Hallo.

Ik las dat de hondekop (mat 54) en muizeneus (mat 46) aankomende zaterdag worden ingezet in de normale dienstregeling op open monumenten dag.

Onder het kader van dat het open monumenten dag is, kan ik me voorstellen dat iedereen met welk vervoersbewijs dan ook mag plaatsnemen in de eerste dan wel tweede klasse.

Zelf heb ik een eerste klasse abonnement, en zou graag willen weten hoe het precies zit, zodat ik daar op voorhand al rekening mee kan houden, mocht het druk worden.

Groet van Martijn

Volgens mij is het zaterdag over een week pas open monumentendag. Kom net van mijn werk in de bibliotheek en zag daar folders liggen voor 14 en 15 september.

Hallo.

Groet van Martijn

Volgens mij is het zaterdag over een week pas open monumentendag. Kom net van mijn werk in de bibliotheek en zag daar folders liggen voor 14 en 15 september.

Mijn fout inderdaad. Bedoelde ook volgende week :)

Ik heb het voor je uitgezocht, maramsp. Er zal geen verschil in klasse zitten in deze treinen op deze dag. Met een tweede klas vervoerbewijs, mag je ook in de eerste klas plaatsnemen.

Reageer