kaartje voor de trein en de bus | NS Community

kaartje voor de trein en de bus


Hoi 

 

Ik heb eentrein kaartje gehaald voor naar slagharen kan ik met mijn treinkaartje ook de bus in ?


23 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Slagharen heeft geen station dus als dat op je ticket staat is het ook geldig in de bus. Die hebben de mogelijkheid om e-tickets te scannen of anders gewoon tonen aan de chauffeur.

In 2019 zag dat er dan zo uit: https://goedkoop-treinkaartje.nl/ns-korting-actie/goedkoop-met-de-trein-naar-slagharen/

Reputatie 7
Badge +3

Wat voor ticket heb je? Er zijn etickets te koop naar sommige populaire bestemmingen zonder station maar Slagharen staat daar niet bij. Ook zie ik Slagharen momenteel niet tussen de uitjes in de Spoordeelwinkel.

Badge +3

Volgens mij zijn voor sommige (vaste) bestemmingen ov-kaartjes (dus trein+bus) te koop, zie Eindhoven Airport.

De toegang tot het park is dan natuurlijk niet inbegrepen, maar vanaf Coevorden, Hardenberg of Hoogeveen zou je dan met de bus mogen.

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij zijn voor sommige (vaste) bestemmingen ov-kaartjes (dus trein+bus) te koop, zie Eindhoven Airport.

Maar daar staat Slagharen zoals ik aangaf dus niet bij.

 

 

Badge +3

Maar ja, Slagharen staat er ook niet bij op https://www.ns.nl/producten/meest-gekocht/p/retour

Naar populaire bestemmingen zonder station

Een dagretour is ook te gebruiken voor een reis naar een aantal bestemmingen in Nederland zonder station. Je kunt vertrekken vanaf elk treinstation in Nederland en reist dan bijvoorbeeld een deel van het traject met de tram of bus. Dit is mogelijk bij de volgende bestemmingen:

Bloemendaal Strand
Burgers' Zoo
Efteling
Eindhoven Airport
IJmuiden
Madurodam
Openlucht Museum Arnhem
Papendal, Arnhem
Safaripark Beekse Bergen
Scheveningen
Terneuzen

Edit: Momo was me voor 😅

Badge +3

Ik zie wel deze https://uitjes.ah.nl/uitjes/33/slagharen/142521 (met zo’n AH Bonus/Deals account) maar dat is helemaal geen trein/buskaartje, alleen een entreekaartje voor € 32,50 (excl. € 10,00 parkeerkosten).

Reputatie 7
Badge +3

Vandaar ook mijn vraag wat voor ticket hij heeft. Heb je echt een treinticket waar Slagharen op staat dan mag je daarmee ook met de bus. Alleen kan ik nu geen treintickets vinden voor Slagharen. Degene die jij aangaf uit 2019 was via Vakantieveilingen, maar NS wil nu geen goedkope tickets meer verkopen via Vakantieveilingen of andere dergelijke sites. 

Vandaar ook mijn vraag wat voor ticket hij heeft. Heb je echt een treinticket waar Slagharen op staat dan mag je daarmee ook met de bus. Alleen kan ik nu geen treintickets vinden voor Slagharen. Degene die jij aangaf uit 2019 was via Vakantieveilingen, maar NS wil nu geen goedkope tickets meer verkopen via Vakantieveilingen of andere dergelijke sites. 

Hoi 

Ik heb mijn reis geplant van zwolle naar slagharen moet eerst met de trein en dan met de bus 

 

Groetjes 

Badge +3

Oh, dan kan je gewoon met je ov-chipkaart naar Hardenberg en daar een bus nemen. De kosten krijg je dan (bij NS Flex) op je factuur, achteraf.

Of heb je echt een e-ticket (met blokjescode) naar Slagharen?

Reputatie 7
Badge +3

Vandaar ook mijn vraag wat voor ticket hij heeft. Heb je echt een treinticket waar Slagharen op staat dan mag je daarmee ook met de bus. Alleen kan ik nu geen treintickets vinden voor Slagharen. Degene die jij aangaf uit 2019 was via Vakantieveilingen, maar NS wil nu geen goedkope tickets meer verkopen via Vakantieveilingen of andere dergelijke sites. 

Hoi 

Ik heb mijn reis geplant van zwolle naar slagharen moet eerst met de trein en dan met de bus 

 

Groetjes 

Dan heb je geen treinkaartje naar Slagharen maar alleen een reis gepland en daarbij staan de kosten van de reis aangegeven.

Bv zo in 9292.nl

Dan betaal je dus een bedrag voor een treinkaartje van Zwolle naar Hardenberg en een apart bedrag voor de bus van station Hardenberg naar Slagharen. Heb je een treinkaartje van Zwolle naar Hardenberg dan kun je daar niet mee reizen in de bus naar Slagharen.

Badge +3

Ik zie het al, je kunt (via de NS planner of 9292) gewoon een reis naar Slagharen plannen… daar zitten de kosten van een bus niet bij!

 


​​​​​​

Je hebt dus de treinreis betaald, maar voor de bus zul je gewoon moeten betalen (van het saldo op je ov-chipkaart of je NS Flex factuur).

Reputatie 7
Badge +3

Ja, en als je met de button “Koop treinkaartje” je treinkaartje koopt, heb je alleen een kaartje voor de trein, niet voor de busrit. 

Je hebt dus de treinreis betaald, maar voor de bus zul je gewoon moeten betalen (van het saldo op je ov-chipkaart of je NS Flex factuur).

Misschien heeft TS wel geen OV-chipkaart. Dan kun je in de bus betalen voor je busrit, zal alleen met pin zijn.

Badge +3

Ook lachen, met Weekend Vrij is het veel duurder dan met Dal Voordeel (in de spits op een woensdag)?

Reputatie 7
Badge +1

MOmenteel-tot einde zomervak. is in DAT gebied een veel goedkopere dagkaart-halve prijs, slechts 6 eur-en er is ook een familieversie, want naar ponypark ga je meest toch niet alleen. Geldt NIET in de bus van Hoogeveen-dat is noord NL. Daar hebben ze dan weer wel een ander goedkoop dagkaartaanbod zomervak: zomerbroezzen.

Kijk op ervaarhetov.nl

Badge +3

Waar ik Hoogeveen getikt heb moet dat Hardenberg of Coevorden zijn (in 2019 mocht Hoogeveen wel).

Oh, dan kan je gewoon met je ov-chipkaart naar Hardenberg en daar een bus nemen. De kosten krijg je dan (bij NS Flex) op je factuur, achteraf.

Of heb je echt een e-ticket (met blokjescode) naar Slagharen?

Ik heb een e-ticket

Badge +3

Ik heb een e-ticket

Dat is wel bijzonder als je die bij NS gekocht hebt gekocht, en hoe je dan zou moeten reizen (vanuit waar in Nederland) met NS naar het attractiepark.

Bij mijn weten zijn er geen actiekaartjes trein+bus+toegang vanuit een zelf te kiezen station.

Heb je die wel, dan gewoon geldig natuurlijk.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb een e-ticket

En wat staat er als bestemming op dat e-ticket? 

Badge +3

Het zou nog deze kunnen zijn https://www.keolisblauwnet.nl/zomerdagkaart maar dan staat er natuurlijk geen Zwolle - Attractiepark Slagharen op het ticket.

Het lijkt er dus op dat het een e-ticket is dat via 9292 gekocht is (trein+bus).

Reputatie 7
Badge +3

Zolang TS verder geen informatie geeft blijft toch gissen. De enige info tot nu is dat hij een e-ticket heeft en:

Ik heb mijn reis geplant van zwolle naar slagharen moet eerst met de trein en dan met de bus 

 

Maar een reis plannen is nog niet een ticket kopen of waar een ticket dan gekocht is en wat er op staat. En een treinticket naar Slagharen (dus waar ook ook echt Slagharen opstaat) is er zover bekend momenteel niet. 

In ieder geval veel plezier in Slagharen. 

Reputatie 7
Badge +2

Heeft TS niet gewoon een ticket via een app als Glimble? Dan kan je wel E-tickets voor de gehele reis kopen en die zijn dus bruikbaar in zowel bus als trein.

Reputatie 7
Badge +3

Dat weten we dus niet want dat geeft TS niet aan. En zolang hij niet duidelijk aangeeft wat en waar hij het heeft gekocht kunnen we alleen maar aanmames maken. 

Reputatie 7
Badge +1

MOmenteel-tot einde zomervak. is in DAT gebied een veel goedkopere dagkaart-halve prijs, slechts 6 eur-en er is ook een familieversie, want naar ponypark ga je meest toch niet alleen. Geldt NIET in de bus van Hoogeveen-dat is noord NL. Daar hebben ze dan weer wel een ander goedkoop dagkaartaanbod zomervak: zomerbroezzen.

Kijk op ervaarhetov.nl

De buslijn vanaf Hoogeveen naar Slagharen (en uiteindelijk Hardenberg) wordt gereden door Keolis (RRReis). Vanaf Hardenberg ga je naar Slagharen met dezelfde buslijn (Lijn 30 Hoogeveen - Hardenberg) alleen dan de andere kant op. Vanaf Hardenberg ben je echter wel sneller in Slagharen.

De Zomerbroezz'n dagkaart is geldig in bussen van Qbuzz en daarmee dus niet op de lijn van Hoogeveen naar Slagharen want dat is geen Qbuzz maar Keolis (Valt onder IJssel-Vecht). Het lijkt mij dat die 6 Euro dagkaart wel geldig is op deze lijn, want die zou geldig zijn in alle RRReis bussen.

Reageer