kaartjes gekocht met verkeerde eindbestemming


Goede avond,

ik heb net perongelijk kaartjes besteld voor aankomende zondag 7 mei. De reis staat van Zevenaar naar Arnhem maar de eind bestemming moet naar Utrecht centraal zijn. 
Zou dit asjeblieft nog aangepast kunnen worden..

hopelijk kunnen jullie me helpen..

met vriendelijke groet,

Sascha van Deelen


12 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als het een e-ticket is, is er geen mogelijkheid meer om het te veranderen en u krijgt ook geen geld terug. Met e-tickets is het heel makkelijk om te proberen fraude te plegen.

 Zijn het kartonnen kaartjes uit het automaat, dan kunt u een juist kaartje uit het automaat halen en de dag na de reis naar een loket gaan. Als er niet mee ingecheckt is, en het verder klopt dan kunt u uw geld voor de oorspronkelijke kaartjes terugkrijgen, maar in geen enkel geval voor de e-ticekts. Het is niet te zien of er mee gereisd is of niet en dan zouden mensen proberen geld terug te vragen omdat het toch niet te controleren is.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zie geen beter alternatief dan het bijkopen van e-tickets van Arnhem naar Utrecht. Dan ben je per persoon €1,11 duurder uit dan wanneer je e-tickets voor de hele reis van Zevenaar naar Utrecht had gekocht.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Ik zie een (goedkoper) alternatief en dat is tickets Zevenaar - Utrecht kopen en daarna contact opnemen met de Klantenservice m.b.t. de tickets Zevenaar - Arnhem op dezelfde naam/namen en reisdatum.

Kost wel wat moeite en geen 100% garantie, vraag anders even na bij de Klantenservice of het op die manier wel kan.

Reputatie 7
Badge +3

Ik weet niet om hoeveel tickets het gaat maar voor €1,11 per persoon zou ik niet gaan bellen met Klantenservice. Veel te veel gedoe.

Badge +3

Ik weet niet om hoeveel tickets het gaat maar voor €1,11 per persoon zou ik niet gaan bellen met Klantenservice. Veel te veel gedoe.

Ja ik zie het nu, zou dan om € 1,20 gaan.

Hoe kom je bij de 1,11 pp?

Badge +3

Voor 2e klas voltarief:

Zevenaar - Arnhem € 4,28
Arnhem - Utrecht € 12,60
Totaal € 16,88

Zevenaar - Utrecht € 15,68

Reputatie 7
Badge +3

Zevenaar - Utrecht: € 15,68

Zevenaar - Arnhem: € 4,28
Arnhem - Utrecht: € 12,60

4,28 + 12,60 = 16,88 - 15,68 = € 1,20

Als het een e-ticket is, is er geen mogelijkheid meer om het te veranderen en u krijgt ook geen geld terug. Met e-tickets is het heel makkelijk om te proberen fraude te plegen.

...

Dat is al jaren zo @Thom. Dat is al lang bekend. Heb je ook een oplossing? ;)

Reputatie 7
Badge +3

Het blijft klungelen op een telefoon terwijl je in de trein zit. Inderdaad €1,20 per persoon.

Badge +3

Ik had een groter verschil verwacht omdat Zevenaar - Arnhem een kort stukje is en dus relatief duur zou zijn met NS, maar dat stuk wordt gereisd met Arriva/Breng/Vias.

Plus het is 14 TE terwijl het in mijn gedachten korter was.

Reputatie 7
Badge +3

Ik had ook een groter verschil verwacht. 

Reageer