beantwoord

kan ik op dezelfde dag 1e klas heen reizen en terug 2e klas ?

  • 2 January 2023
  • 5 reacties
  • 148 Bekeken

Ik vraag mij af of ik op dezelfde dag heen per 1e klas en terug per 2e klas reizen ? Kan de upgrade weer uitgezet worden voor die dag of reis ik dan verplicht de hele dag 1e klas?

 

icon

Beste antwoord door Robert B 2 January 2023, 17:07

Bekijk origineel

5 reacties

Hoi AngeliqueBR en welkom bij onze Community.

Dit is mogelijk, maar wel afhankelijk van het soort product waarmee je reist. Reis je met een abonnement (zo ja, welke?) of met een Studentenreisproduct?

Ik heb een Flex Dal voordeel . Ik reis tijdens de heenweg buiten de spits maar terug in de spits en dan betaal ik het volle pond dus dan is 1e klas erg prijzig .

Badge +3

Je kunt in de NS app (of via de Mijn NS website) je reisklasse altijd terugzetten naar 2e klas, zelfs al heb je voor langere tijd 1e klas gekozen.

Dank voor je reactie! Kan het ook op dezelfde dag? Dus in de ochtend 1e klas en terug met de 2e klas. Dat is wat ik graag wil weten .

Badge +3

Dank voor je reactie! Kan het ook op dezelfde dag? Dus in de ochtend 1e klas en terug met de 2e klas. Dat is wat ik graag wil weten .

Jazeker, geen enkel probleem. Het kan zelfs tijdens één reis met een overstap, je wisselt dan vóór de overstap naar 1e of 2e klas.

Een reis (of deel daarvan) wordt afgerekend op het tarief dat je tijdens de incheck ingesteld had. Voor 1e klas kan je dat zelf nog tot 15 minuten na een incheck met terugwerkende kracht doen.

Reageer