beantwoord

keuzedag met meereisretour

  • 5 October 2022
  • 4 reacties
  • 326 Bekeken

Hallo, op mijn keuzedag mag ik vrijuit op het hele net reizen.

Als ik dan voor iemand een meereisretour koop mag die dan de hele dag met mij meereizen ?

Dat is dan een rondrit en dat is wat anders als een retour.

De naam '’meereisretour'’ vind ik in dit geval verwarrend, een '’retour'’ is van A naar B en terug.

Dan zou je het '’meereiskaartje moeten noemen.

Peter.

icon

Beste antwoord door Tochjo 5 October 2022, 17:54

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Bij een Meereisretour moet een traject worden opgegeven. De meereizende persoon mag daarmee eenmaal heen en eenmaal terug met u meereizen. De naam is dus niet verwarrend.

Hoi Peter H, welkom op onze NS Community.

 

Hier vind je de bijbehorende pagina. Daar staan ook de voorwaarden beschreven. Het gaat inderdaad om een retour, dus met het ticket kun je enkel retour reizen van A naar B en weer van B naar A. Degene met een Keuzedag reist ook zo.

Voorwaarden aanbieding
Vanaf elk treinstation in Nederland naar de gekozen bestemming en weer terug (retour). Bij bestelling geef je het vertrek- en bestemmingsstation aan.

Reputatie 7
Badge +4

Uw gedachtengang is vermoedelijk: die reist met me mee en mag dus met een meereiskaartje ook meereizen op het traject of de trajecten die ik reis. Dat is echter nadrukkelijk niet het geval. De term meereisretour dekt de lading. U kunt overigens ook als het ware ‘meereizen’ met zijn of haar retour. Bovenstaande antwoorden zijn juist.

Voorheen werden vaak goedkope dagkaarten uitgegeven. Daarmee kon het wel wat uw wilt.  Dat zijn nagenoeg allemaal dagretours geworden.

Reputatie 3

In de meeste gevallen is dit niet toegestaan. In sommige gevallen mag deze persoon met u samen de rondrit maken. Als u bijvoorbeeld van Nijmegen naar Utrecht en Breda wilt kan dat. Kaartje Nijmegen - Rotterdam CS kopen en de route Nijmegen - Utrecht - Rotterdam - Breda - Nijmegen reizen.

Reageer