Leuk, zo'n verjaardagscadeau, maar.... | NS Community

Leuk, zo'n verjaardagscadeau, maar....

  • 30 December 2021
  • 16 reacties
  • 810 Bekeken

… wel een beetje jammer dat ik het stantepede moet downloaden, binnen 48 uur. En dan nog zijn het acht boeken die, nouja, niet echt mijn ding zijn (en uit de ramsjbak komen). Bookchoice? Weinig choice. Dit is geen cadeau, maar een wervingsactie voor dit bedrijf.


16 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Binnen 48 uur?  Het lijkt er dan op dat het hele jaar dezelfde datum tot wanneer het kan worden verzilverd is aangehouden. Zelf kreeg ik dit cadeau in februari en de code die gedownload werd was tot 31-12-2021 te verzilveren. Als deze datum nu nog steeds de uiterste datum is, is dat niet zo handig voor cadeau's die veel later in het jaar zijn gegeven. 

 

Verder ben ik het met je eens dat het meer een wervingsactie voor Bookchoice lijkt dan een verjaardagscadeau, had ik eerder ook al geconstateerd, helemaal omdat ik toendertijd zelfs nog 2 reminders ontving over het downloaden van de code. Zelf heb ik de code niet gebruikt, maar wel aan iemand anders gegeven. 

Reputatie 7
Badge +3

… wel een beetje jammer dat ik het stantepede moet downloaden, binnen 48 uur. En dan nog zijn het acht boeken die, nouja, niet echt mijn ding zijn (en uit de ramsjbak komen). Bookchoice? Weinig choice. Dit is geen cadeau, maar een wervingsactie voor dit bedrijf.

 

Jij krijgt tenminste nog een kadootje, ik heb al jaren geen kado meer gehad. Ooit waren dat kortingcodes voor de spoordeelwinkel.

 

Reputatie 7
Badge +3

In februari 2020 kon ik inderdaad nog kiezen voor een kortingscode voor de Spoordeelwinkel (en nog 2 andere cadeau's). Dat dat dit jaar jaar (en ik meen ook later in 2020) is vervangen door Bookchoice codes zal te maken hebben met de Corona pandemie, waarin er een tijdje geen Spoordeelwinkelacties te koop waren en het advies was niet te reizen met de trein tenzij het noodzakelijk was. 

Dat er voor iets anders is gekozen dan een Spoordeelwinkelcode begrijp ik vanwege Corona wel, ik had alleen graag iets anders gezien dan deze Bookchoice codes. Of anders meer keuze in cadeau's, bv ook een boekenbon of kortingsbon om zelf een (papieren) boek uit te kiezen. 

Reputatie 7
Badge +3

@Momo jij had dan in 2020 nog iets te kiezen. Ondanks dat ik al zo'n 40 jaar abonnementen heb, weet NS al een aantal jaar mijn geboortedatum blijkbaar niet meer. Misschien zit daar een leeftijdsgrens aan 🤔

Reputatie 7
Badge +3

Alsof ik in 2020 iets had aan dat Spoordeelwinkel cadeautje. Ik was er nog niet over uit of ik die kortingcode wel wilde gebruiken om een actieticket te kopen toen in maart 2020 de lockdown van kracht werd en er geen Spoordeelwinkelkaartje meer te koop was. 

Reputatie 7

🥳

Goh, ik heb van NS nog nooit een cadeautje gekregen.

Of toch wel maar dan negatieve: (sinds Flex) te hoge en foutieve rekeningen. 😤

Eigenlijk wel jammer zo'n post van TS, het is een aardigheidje en als het je niet zint jammer dan.  Maar om dan zo'n post te plaatsen is misschien nog wel treister dan het aardigheidje van de NS.

 

Hoe was dat spreekwoord ook alweer, een gegeven paard kijk je niet in de bek toch !!!!

@Timbas 

Ik denk als mensen hier ook nog over gaan klagen NS (mede gezien de miljardenverliezen) beter per direct kan stoppen met cadeautjes. 

Reputatie 4

Jij krijgt tenminste nog een kadootje, ik heb al jaren geen kado meer gehad. Ooit waren dat kortingcodes voor de spoordeelwinkel.

 

Hoe kun je zo'n cadeau krijgen dan? 

Reputatie 7
Badge +3

Jij krijgt tenminste nog een kadootje, ik heb al jaren geen kado meer gehad. Ooit waren dat kortingcodes voor de spoordeelwinkel.

 

Hoe kun je zo'n cadeau krijgen dan? 

Ooit kreeg ik een paar jaar achtereen een code voor €5 korting voor de spoordeelwinkel met mijn verjaardag laatste in 2018. Ging er vanuit dat het een actie vanuit de spoordeelwinkel was. Dacht dat het afgeschaft was, maar lees regelmatig iets over de bookchoice code die mensen voor hun verjaardag krijgen. Hoe je er aan komt weet ik niet, want ik krijg niets meer.

Reputatie 7

Eigenlijk wel jammer zo'n post van TS, het is een aardigheidje en als het je niet zint jammer dan.  Maar om dan zo'n post te plaatsen is misschien nog wel treister dan het aardigheidje van de NS.

 

Hoe was dat spreekwoord ook alweer, een gegeven paard kijk je niet in de bek toch !!!!

Soms is geen reactie beter. Dit is weer een treffend voorbeeld.

Het is namelijk nog triester dat de (medewerkers van) NS meteen in de slachtofferrol schiet en een vraag of opmerking niet kunnen interpreteren als een leermomentje, stof tot nadenken.

Op een klantenforum is het nu eenmaal gebruikelijk dat zowel positieve als negatieve ervaringen gedeeld kunnen worden. Een positieve reactie is dan een mooie opsteker, een negatieve geeft input over hoe het beter kan.

Soms is geen reactie beter. Dit is weer een treffend voorbeeld.

Het is namelijk nog triester dat de (medewerkers van) NS meteen in de slachtofferrol schiet en een vraag of opmerking niet kunnen interpreteren als een leermomentje, stof tot nadenken.

Op een klantenforum is het nu eenmaal gebruikelijk dat zowel positieve als negatieve ervaringen gedeeld kunnen worden. Een positieve reactie is dan een mooie opsteker, een negatieve geeft input over hoe het beter kan.

Ach ik schrijf dit gewoon als prive persoon, je krijgt de mogelijkheid om boeken te downloaden en bevallen ze je neit dan heb je pech. En dat het een soort van promotie campagne is maakt daar toch niet voor uit het is een cadeautje en als het je niet zint dan doe je er niets mee.  Dit is weer een duidelijk voorbeeld van hoe de maatschappij in elkaar zit op dit moment. 

Het is eigenlijk hetzelfde als de bonnen in spoor met aanbiedingen, ga je er dan ook over mopperen als er geen bon van jouw gading bij zit?

Take it or leave it zouden de Amerikanen zeggen.

Als iets gewoon reclame voor bookchoice is, dan moet je het ook zo noemen en niet afgeven als verjaardagscadeau.  Ben wel met je eens dat zeuren dat de beschikbare boeken niet van jouw gading zijn een beetje flauw is bij een cadeau.

Daarintegen is het vanuit de NS wel heel slordig om een zo'n cadeau te versturen op 30-12-2021 als de uiterlijke datum dat je het kan gebruiken 31-12-2021 is. Daar had echt wel iets beter over nagedacht mogen worden. 

Reputatie 7
Badge +3

Zoals ik al eerder aangaf, ontving ik dit cadeau in februari. De code was toen ook al te verzilveren tot 31 december 2021. Iemand die dus eerder in het jaar jarig is, had veel meer tijd om de code te verzilveren en daarnaast ook meer keuze in boeken. Je ontvangt de boeken van de maand waarin je verzilvert. Zit er dan in de maand waarin je de code ontvangt niets van je gading bij de 8 boeken van die maand, kun je altijd wachten tot een maand waarin de er wel boeken voor jou bijzitten. Krijg je de code in december dan heb je die keuze niet meer, omdat je alleen nog in december kan verzilveren, nog afgezien van de korte tijd die hebt om te verzilveren als je de laatste paar dagen van die maand jarig bent. Los van je vindt van het Bookchoice cadeau, hadden degene die in de laatste paar maanden van het jaar jarig zijn een latere uiterste datum moeten krijgen. Misschien is dit niet alleen NS aan te rekenen, maar ook Bookchoice die de codes levert aan NS, maar onhandig blijft het wel.

En wat betreft dat je een gegeven paard niet in de bek moet kijken, ik heb geleerd dat wanneer je een (verjaardags)cadeau geeft je het beste iets geeft wat de ontvanger graag zou willen hebben. En wat mij betreft is een Bookchoice code dat niet. En eerlijk gezegd is een Spoordeelwinkel kortingscode dat ook niet voor mij, maar dat is tenminste nog wel logisch cadeau van NS, korting op een product van het eigen bedrijf. 

Reputatie 7

Triest-triester-meest triest

Wat een ellende allemaal !

 

Wens eenieder (meer) geluk in het nieuwe jaar :tropical_drink:

 

Ik heb nooit een cadeau ontvangen van NS of heb er in ieder geval nooit gebruik van gemaakt. Kortingen op spoor voordeeluitjes ed heb ik niet veel aan. Vandaag ontving ik een code van bookchoice en heb direct de 8 boeken gedownload. Vind e books en papieren boeken best duur dus ik ben blij met dit cadeau. De boeken van de maand juni lijken mij goed. Als de selectie je niet bevalt, kun je ook wachten totdat er in een maand boeken verschijnen die wat meer aanspreken, want code blijft paar maanden geldig. Ik vind het een fijne actie.

Reageer