Leuke Dag reisjes | NS Community
beantwoord

Leuke Dag reisjes

  • 7 August 2022
  • 7 reacties
  • 167 Bekeken

Wij Komen in October 10 dagen naar Nederland en  wilde weten wat in die tijd van het jaar leuke dagreisjes zijn met de trein. Ons begin en eidpunt is Utrecht.

icon

Beste antwoord door Thom 7 August 2022, 22:58

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Zo ver vooruit weten we dat ook hier niet. Kijk een week van te voren eens op de diverse sites. De spoordeelwinkel is een goede ingang.

Thank you. 

Reputatie 7
Badge +3

Dit jaar zijn er eigenlijk maar weinig goedkope uitjes via die Spoordeelwinkel te boeken. Misschien is het beter te bedenken wat u graag zou willen zien en dan bij NS een Groepsticket aan te schaffen. Dat is momenteel als je met meerdere personen reist vaak nog het voordeligst wanneer je geen abonnement hebt. 

Mijn man en ik  hebben een OV kaart. IK heb al een reis  met de Thalys trein geboekt in Oktober Utrecht  -Antwerpen retour. Dit moest ik van te vorn al betalen en dat heb ik gedaan.

Leuk dat ikantwoord lrijg op mijn vragen. Heel erg bedankt.

Het groepsretour kunt u nu ook voor 2 personen aanschaffen, dus voor langere reizen in de Daluren een goede optie. Kom ze geregeld tegen.

Reputatie 7
Badge +3

Feitelijk kon je altijd al een Groepsticket voor 2 personen aanschaffen omdat je gewoon zomaar 2 namen kon invullen van personen die niet meegingen, er was geen controle of je wel met minstens 4 personen reisde. Het is nu alleen officieel vanaf 2 personen en er wordt flink mee geadverteerd. De prijs voor 2 personen is gelijk aan wat het eerst voor 4 personen was en voor 4 personen is de prijs iets omhoog gegaan. Nu er geen goedkope dagretours naar keuze via de Spoordeelwinkel te koop zijn en ook geen actiekaartjes via bv Kruidvat, AH, Vakantieveilingen blijft het Groepsticket over als goedkoper kaartje wanneer je geen abonnement heb en toch goedkoop in de daluren wilt reizen. 

 

@Tucker, wanneer zowel u als uw man een persoonlijke OV-chipkaart heeft en u in die 10 dagen van plan bent iedere dag een langere reis te maken waarbij u kunt inchecken in de daluren is het ook te overwegen om voor 1 maand een NS Flex Dal Vrij abonnement aan te schaffen voor €107,90 per maand (of €46,80 als u beiden 65 jaar of ouder bent). 

Reputatie 7
Badge +3

Een andere optie wanneer je niet in Nederland woont is om een Interrail One Country Pass voor de Benelux te kopen. Heb je ook geen last van spitsuren.

https://www.interrail.eu/nl/interrail-passes/one-country-pass/benelux

Reageer