Maak NS beter voor 1,5 miljoen

  • 10 January 2024
  • 7 reacties
  • 310 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3

NS heeft 1,5 miljoen euro beschikbaar voor het Reizigerscadeau. Wat zou jij ermee doen?
[...]
De winnaar van deze wedstrijd wint een geheel verzorgde zesdaagse treinreis door Zwitserland. En: je plan wordt door NS uitgevoerd!

https://www.rover.nl/doe-mee/wedstrijd-ns-idee-1-5-miljoen

 

Mijn idee voor NS zou zijn om deze community eens te bezoeken. Voor veel minder dan anderhalf miljoen kan er een hoop verbeterd worden 🙂


7 reacties

Reputatie 5

Ik ben anders wel benieuwd, misschien komt het idee wel uit deze community! Gedaan! En nu maar hopen dat de treinen worden schoongemaakt en er beter wordt gecontroleerd...

De reis door Zwitserland zal me een zorg zijn. Echter anderhalf miljoen….. Dan zou ik een extra hoofdstuk schrijven in de trant van het Boekenweekgeschenk. Een kleine aanvulling op een eenvoudige visie van het leven.

Denk dat @Thom het wel grappig zou vinden. En @Henk_NL misschien ook. Of @mrfreeze weleens in de trein een boek ter hand neemt? Vast wel. 

Ergens zou ik dan de tijd moeten vinden om dit hoofdstuk te schrijven. Om @Loes en @Slidestops in een notendop en kraker van dit verhaal hun rol te laten vervullen ;) 

Vraag blijft natuurlijk wat brengt het idee op…

Genoeg om het reizen met de trein weer wat gezelliger te maken?

Vast wel!

 

 

Ik stel voor die anderhalf miljoen te besteden aan een premie van €5 voor iedere conducteur die een zwart/grijsrrijder een boete geeft 

Reputatie 7
Badge +1

Ik stel voor die anderhalf miljoen te besteden aan een premie van €5 voor iedere conducteur die een zwart/grijsrrijder een boete geeft 

 

Dan zou de pot dus pas leeg zijn bij het halen van de 300.000 grijsrijders cq zwartrijders. Ik denk dat het bij de grijsrijders inmiddels wel om duizenden per dag gaat, maar denk toch dat het dan wel erg lang gaat duren allemaal. Administratie is dan ook een leuk dingetje. Maar ik denk dat deze reactie van @Tamzin er meer één met een knipoog is. Misschien € 50,00 per grij/zwartsrijder wel een idee.

Volgens mij is dit overigens in België een tijds lang het geval geweest en werd er mede daardoor frequent gecontroleerd.

Reputatie 7
Badge +3

Ict op orde brengen, lijkt mij ook wel.een goed doel. Na eerst een paar jaar te maken gehad hebben met ict problemen van NS, mag ik nu al weer een tijd meerdere keren per dag inloggen op deze community.

Reputatie 7
Badge +1

Ict op orde brengen, lijkt mij ook wel.een goed doel. Na eerst een paar jaar te maken gehad hebben met ict problemen van NS, mag ik nu al weer een tijd meerdere keren per dag inloggen op deze community.

Daar heb je 1. goede ict-ers voor nodig en 2. Het aantal problemen met ICT bij NS (zie het geblunder met Wintercity bijvoorbeeld) is zo groot dat je daar een veel groter bedrag voor nodig hebt. Ga voor een goede ICT-er per jaar uit van zo'n 250.000 euro.

Ict op orde brengen, lijkt mij ook wel.een goed doel. 

Met 1,5 miljoen????

Reageer