Skip to main content

Leuke actie een meereisretour voor 8,95 van NS in mijn mailbox.

Is dit ook geldig voor reizen in de Eerste klas?

Dat kan ik niet vinden.

Hoi Butterfly3nl,

Ja. Mits uw medereiziger ook een geldig 1e klas vervoerbewijs heeft natuurlijk.

Ik heb een voordeelurenkaart die zet ik dan op Eerste klas. Mijn vader kan dan op een e-ticket meereiskaart. Hoeft hij dan niet ook nog met zijn chipkaart in te checken voor meereizenkorting ? En nee hij koopt dan geen eersteklaskaartje uiteraard

Ik heb een voordeelurenkaart die zet ik dan op Eerste klas. Mijn vader kan dan op een e-ticket meereiskaart. Hoeft hij dan niet ook nog met zijn chipkaart in te checken voor meereizenkorting ? En nee hij koopt dan geen eersteklaskaartje uiteraard

Nee, je vader hoeft dan alleen te reizen met het meereisretour. Dan is alles helemaal in orde. 

Nee, je vader moet zeker niet inchecken met zijn OV-chipkaart, want dan zou hij dubbel betalen, zowel het Meereisretour als via zijn OV-chipkaart. Let bij de poortjes wel op welk poortje hij gebruikt, met een e-ticket kunnen alleen poortjes met het logo “Scan ticket” en een glaasje boven de lezer gebruikt worden.

Die zien er zo uit:

Is er iets aan deze regeling veranderd? Op X wordt door Webcare aangegeven dat het meereisretour alleen geldig is in de 2e klasse.

Als dat zo is, zou dat in de voorwaarden van het desbetreffende Meereisretour moeten staan. Bij die van de Meereisretour die ik in februari voor mijn verjaardag ontving stond volgens mij niet dat die alleen geldig was in de 2e klasse. Maar zoiets kan natuurlijk per actie anders zijn. 

Deze is inderdaad alleen nog maar geldig in de 2e klasse dit jaar. Ik kan even niet zo snel vinden of dit vorig jaar ook het geval was, maar het staat mij wel bij dat dat zo is.

Het principe van een meereisretour is toch dat je met iemand meereist? Dan lijkt geldigheid in dezelfde klasse als degene met wie je meereist wel zo voor de hand liggend.

Helaas geldt dat niet voor deze actie. Alle voorwaarden van deze actie kan je op onze website vinden.

Die voorwaarde is dan is strijd met deze: "als je de gehele treinreis meereist met iemand die in het bezit is van een geldig vervoerbewijs en jij in dezelfde klasse en coupé reist als degene met wie je meereist."

Of krijgt degene met 1e klas abonnement dan ook geld terug als hij iemand meeneemt op meereisretour.

Die voorwaarde is dan is strijd met deze: "als je de gehele treinreis meereist met iemand die in het bezit is van een geldig vervoerbewijs en jij in dezelfde klasse en coupé reist als degene met wie je meereist."

Of krijgt degene met 1e klas abonnement dan ook geld terug als hij iemand meeneemt op meereisretour.

Het is dus weer een actie waarbij niet is nagedacht door NS.

Deze is inderdaad alleen nog maar geldig in de 2e klasse dit jaar. Ik kan even niet zo snel vinden of dit vorig jaar ook het geval was, maar het staat mij wel bij dat dat zo is.

Wat? Waarom? Je reist met iemand mee. Nu moet ik dus serieus op klasse gaan letten?

Inderdaad. Heb dit inmiddels via de interne wegen onder de aandacht gebracht want dit kan niet waar zijn. Ik weet namelijk niet wat er getoond wordt bij het scannen van een E-Ticket meereisretour daluren. Maar als daar echt 2e klas bij komt te staan terwijl de persoon met wie meegereisd wordt 1e klas reist, weet ik niet of ik daar nou echt moeilijk om kan doen. Je reist immers mee met iemand en ook op die reisklasse

Zoals het dus nu is, is het meereisretour dus alleen voor mensen die nu 2e klas reizen. Iemand met een 1e klas abonnement gaat denk ik niet snel downgraden.

Inderdaad. Heb dit inmiddels via de interne wegen onder de aandacht gebracht want dit kan niet waar zijn. Ik weet namelijk niet wat er getoond wordt bij het scannen van een E-Ticket meereisretour daluren. Maar als daar echt 2e klas bij komt te staan terwijl de persoon met wie meegereisd wordt 1e klas reist, weet ik niet of ik daar nou echt moeilijk om kan doen. Je reist immers mee met iemand en ook op die reisklasse

De bij 2. d. genoemde “dezelfde klasse” moet daar gewoon verdwijnen als deze Meereisretour alleen geldig geldig is in de 2e klas. 

En NS zou een Meereisretour die alleen geldig is in de 2e klas ook een “Meereisretour 2e klas” kunnen noemen, dat is dan voor iedereen duidelijker. En misschien voor hoger bedrag ook een Meereisretour 1e klas kunnen aanbieden. 

Zoals het dus nu is, is het meereisretour dus alleen voor mensen die nu 2e klas reizen. Iemand met een 1e klas abonnement gaat denk ik niet snel downgraden.

Dat idee krijg ik ook, terwijl de mensen die betalen voor de eerste klas voor een zeer groot deel van onze inkomsten zorgen... Ieder geval, intern uitgevraagd en kom terug bij je als ik update

De bij 2. d. genoemde “dezelfde klasse” moet daar gewoon verdwijnen als deze Meereisretour alleen geldig geldig is in de 2e klas. 

En NS zou een Meereisretour die alleen geldig is in de 2e klas ook een “Meereisretour 2e klas” kunnen noemen, dat is dan voor iedereen duidelijker. En misschien voor hoger bedrag ook een Meereisretour 1e klas kunnen aanbieden. 

Vind dit een goed idee. Zal dit meenemen in mijn uitvraag 

In een ander topic geeft @Tamzin dit aan.

Ook bij NS commercie heb ik grote vraagtekens. Als je het tarievensysteem honds ingewikkeld en fraudegevoelig maakt en je hebt vervolgens een gigantische IT-club en klantenservice nodig om dat allemaal te begeleiden dan doe je duidelijk iets niet goed.

Ik vind dat hier veel waarheid in zit.

Ik zie bij de voorwaarden staan dat deze actie vanwege de “Weg=Weg weken" is. Is naar iedereen die aangegeven heeft in de communicatie­voorkeuren om aanbiedingen te willen ontvangen een mail hierover verstuurd? Ik heb dit namelijk aan staan, heb altijd deze mails ontvangen, heb er niets aan veranderd maar nu niks in de inbox. Had wel ergens vorige week of zo een nieuwsbrief over fietstochtjes en dagjes uit. 

Of is dit alleen gestuurd aan reizigers met een betaald abonnement (geen Flex Basis)?  Zou me wel verbazen, want zie ook meerdere abonnementen met korting vanwege deze “Weg=Weg weken” en die zijn bedoeld voor nieuwe klanten, waarbij je als klant met NS Flex Basis ook als nieuwe klant gezien wordt en dan wil je het juist naar klanten met Flex Basis of helemaal geen Flex sturen. 

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, Momo. Mijn interne informatie geeft hetzelfde aan als in de voorwaarden:  

Elke bezoeker van www.ns.nl/wegisweg kan deelnemen 
aan de verschillende Deelacties. Enkele Deelacties zijn alleen 
beschikbaar na aanmelding met een mailadres. En enkele 
Deelacties zijn alleen beschikbaar voor abonnementhouders 
na aanmelding.

Maar dan zou je toch eerst een mail moeten krijgen te weten dat deze actie gestart is? Dat was tenminste zo met met Wintercity en als ik het me goed herinner ook met de Weg=Weg weken van vorig jaar. Ik zie dat het wel op de beginpagina van de website staat, maar niet iedereen kijkt daar iedere dag. En bij zo'n actie wil NS natuurlijk zo veel mogelijk bekendheid. 

Het lijkt mij dat je deze moet krijgen, maar ik heb het uitgevraagd en zal het je laten weten.

Niet alleen ik, maar als er een mail is verstuurd zou iedereen die moeten krijgen. Als er meer klanten zijn die zoiets normaal wel krijgen maar nu dezemail niet hebben ontvangen, dan gaat er ergens iets mis met de mailing. 

Ik ben ook een betalend abonnementhouder, maar geen mail over de weg-is-weg-weken gehad hoor. Of is dat omdat ik met een 1e klas abonnement niemand mag meenemen op dat meereisretour😁

Ook al heb je een 1e klas abonnement, je mag nog steeds iemand meenemen met de meereisetour, moet je alleen zelf ook 2e klas gaan zitten. 😁 En er zijn meer aanbiedingen, plus winacties en een quiz. 

Reageer