Moet NS een fatsoenlijke compensatie bieden op niet gewonnen prijs Stayokay?

  • 28 December 2023
  • 9 reacties
  • 432 Bekeken

Ook ik werd blij gemaakt met een gewonnen prijs: Een overnachting in een kamer van het Stayokayhotel. Eerst de melding dat je helaas niets gewonnen hebt en vervolgens een paar minuten later: Gefeliciteerd, je wint een overnachting in het Stayokay. “Wat leuk! Jij gaat genieten van een overnachting in de Stayokay spoorwegkamer". Eerst denk je nog: zou het een vergissing zijn? Net kwam de melding dat ik niets gewonnen heb. Maar later denk je: Die melding dat je niets gewonnen hebt is een automatisch aangemaakt bericht, daarna krijg ik een persoonlijke mail van NS met mijn naam. Dan is het logischer dat die melding dat ik niets gewonnen heb niet klopt. Dus hartstikke blij en al plannen maken wanneer we de prijs zullen verzilveren. Dan, 3,5 !!! dagen later een mailtje van de NS: helaas geen prijs. “Een verwarring die is ontstaan”, alsof ik het allemaal niet goed heb begrepen. Maar wel 10% korting! Ja hallo, dat krijgt iedereen die meedoet met NS Wintercity, dat is geen compensatie van de door jullie gemaakte fout! Ik heb daarom gebeld met de consumentenbond. Daar liet men mij weten dat je wel een kans maakt wanneer je naar de rechter stapt en dat je dit het beste kunt doen met een grote groep. Ik ben zelf niet in de gelegenheid om dit op te zetten. Is er iemand die hiermee ervaring heeft en hiermee aan de slag wil gaan?


9 reacties

k heb daarom gebeld met de consumentenbond. Daar liet men mij weten dat je wel een kans maakt wanneer je naar de rechter stapt en dat je dit het beste kunt doen met een grote groep. 

Het zou overigens een goede les voor NS Marketing zijn als ze veroordeeld zouden worden om iedereen alsnog een gratis overnachting te geven. Wellicht dat ze dan eindelijk eens een duur lesje leren met hun permanente geklungel van halfbakken producten, rammelende voorwaarden en falende informatie naar de klant.

Reputatie 7
Badge +3

De melding ‘niet gewonnen’ flitste zo snel voorbij dat ik dat amper gelezen had. Geen melding van troostprijs en/of code voor korting. Wel een mail dat ik een overnachting gewonnen had. Vlak daarna las ik hier op deze community dat er een fout gemaakt en er meerdere mensen onterecht een win-mail gekregen hadden. Ook meldingen dat mensen een excuusmail hadden gekregen met dat er een fout was. Prima dat men mensen gelijk inlicht als men de fout ontdekt, maar waarom niet iedereen gelijk berichten en een deel pas na 3 dagen? Als je op de dag zelf geen excuusbrief krijgt of de dag erna dan denk je dat je toch bij de winnaars hoort? Helaas na 3 dagen ben je een illusie armer. Zo slecht. NS zal genoeg gadgets hebben liggen, geef de gedupeerden dan iets anders dan die luizige 10% korting die iedereen al gehad had die meedeed.

Reputatie 5

Dan, 3,5 !!! dagen later een mailtje van de NS: helaas geen prijs. “Een verwarring die is ontstaan”, alsof ik het allemaal niet goed heb begrepen.

 

Eens. Onbeduidende bewoordingen gebruiken zonder gewoon toe te geven dat ze een enorme blunder hebben begaan. Er stond geloof ik ook nog “we vinden het echt heel erg” .. wie schrijft dit? Mijn neefje van 6? Goed, het zal wel haastig zijn geschreven maar ze hadden kunnen verwachten dat niemand hier genoegen mee gaat nemen zonder enige vorm van compensatie.

 

NS zal genoeg gadgets hebben liggen, geef de gedupeerden dan iets anders dan die luizige 10% korting die iedereen al gehad had die meedeed.

 

Je moet inderdaad echt iets substantieels aanbieden. Maar misschien zijn het ook wel teveel deelnemers, ik weet niet of het realistisch is om zoveel koffiemokken en truien te gaan versturen. Maar iets digitaals kan ook, dagkaarten vrij reizen ofzo met een fatsoenlijke geldigheid, of tickets voor het spoorwegmuseum moet echt wel te regelen zijn.

 

Reputatie 7
Badge +1

k heb daarom gebeld met de consumentenbond. Daar liet men mij weten dat je wel een kans maakt wanneer je naar de rechter stapt en dat je dit het beste kunt doen met een grote groep. 

Het zou overigens een goede les voor NS Marketing zijn als ze veroordeeld zouden worden om iedereen alsnog een gratis overnachting te geven. Wellicht dat ze dan eindelijk eens een duur lesje leren met hun permanente geklungel van halfbakken producten, rammelende voorwaarden en falende informatie naar de klant.

Het is een monopolist en daar gedraagt NS zich de laatste jaren ook compleet naast. Ik weet niet wie dit ooit in gang heeft gezet maar de klantvriendelijkheid is inmiddels wel ver te zoeken bij NS. Bij de grote storing begin oktober in Amsterdam en omstreken zijn ook meerdere mensen € 10,00 of € 20,00 kwijtgeraakt omdat ze langer dan een uur op een trein die nooit kwam hebben staan wachten. Ook hier heeft NS geen ruchtbaarheid aan gegeven. Bij NS moet je echt alles zelf controleren. Als er ergens iets fout gaat moet je zelf altijd contact opnemen met de ook al niet bijster vriendelijke klantenservice. 

Bij Den Haag CS kon onlangs niet worden ingecheckt. Reizigers moesten toen maar een kaartje uit de automaat kopen van NS. Toeslag van € 1,00 bleef natuurlijk gewoon van kracht.

    

 

 

.

Maar misschien zijn het ook wel teveel deelnemers, ik weet niet of het realistisch is om zoveel koffiemokken en truien te gaan versturen. 

Ik denk dat het om zoveel mensen gaat dat ze die koffiemokken en truien dan eerst massaal moeten laten bijmaken. Zo'n bon met 10% korting gebruikt natuurlijk vrijwel niemand dus dat is veel goedkoper. 

Belangrijker lijkt me dat na deze zoveelste blunder van de commerciële afdeling daar nu eindelijk eens flink de bezem doorheen gaat.

Reputatie 5

Zo'n bon met 10% korting gebruikt natuurlijk vrijwel niemand dus dat is veel goedkoper.

Sterker nog, ik vermoed dat dat helemaal niks kost. Net als de kortingscodes bij de winkeltjes op het station zijn dat toch gewoon reclames voor die bedrijven zelf. Die krijgen extra klandizie en zichtbaarheid, de NS-actie zorgt voor de verspreiding en krijgt er klantbinding en klanttevredenheid voor terug (tenminste dat was het plan als alles een klein beetje naar tevredenheid verloopt). Volgens mij betalen beide partijen daar niks voor.

Zo'n bon met 10% korting gebruikt natuurlijk vrijwel niemand dus dat is veel goedkoper.

Sterker nog, ik vermoed dat dat helemaal niks kost. Net als de kortingscodes bij de winkeltjes op het station zijn dat toch gewoon reclames voor die bedrijven zelf. Die krijgen extra klandizie en zichtbaarheid, de NS-actie zorgt voor de verspreiding en krijgt er klantbinding en klanttevredenheid voor terug (tenminste dat was het plan als alles een klein beetje naar tevredenheid verloopt). Volgens mij betalen beide partijen daar niks voor.

Daar zal Stayokay ook niet in trappen, NS zit immers voor het blok. Ik vermoed eerder dat de 10% korting bijv. 50-50 gedeeld wordt tussen NS en Stayokay.

Wat een blamage van NS, maar ja dat zijn we van ze gewend. Ook ik dacht een fijne prijs te hebben gewonnen. Maar ja, zoals NS hun fout afdoet met  zo'n mailtje. Je denkt dan toch echt compensatie te krijgen  voor hun eigen fout, en niet zo'n lullige 10%, die ze iedereen aanbieden die mee heeft gedaan aan de wedstrijd.😪😥

Ook ik werd blij gemaakt met een gewonnen prijs: Een overnachting in een kamer van het Stayokayhotel. Eerst de melding dat je helaas niets gewonnen hebt en vervolgens een paar minuten later: Gefeliciteerd, je wint een overnachting in het Stayokay. “Wat leuk! Jij gaat genieten van een overnachting in de Stayokay spoorwegkamer". Eerst denk je nog: zou het een vergissing zijn? Net kwam de melding dat ik niets gewonnen heb. Maar later denk je: Die melding dat je niets gewonnen hebt is een automatisch aangemaakt bericht, daarna krijg ik een persoonlijke mail van NS met mijn naam. Dan is het logischer dat die melding dat ik niets gewonnen heb niet klopt. Dus hartstikke blij en al plannen maken wanneer we de prijs zullen verzilveren. Dan, 3,5 !!! dagen later een mailtje van de NS: helaas geen prijs. “Een verwarring die is ontstaan”, alsof ik het allemaal niet goed heb begrepen. Maar wel 10% korting! Ja hallo, dat krijgt iedereen die meedoet met NS Wintercity, dat is geen compensatie van de door jullie gemaakte fout! Ik heb daarom gebeld met de consumentenbond. Daar liet men mij weten dat je wel een kans maakt wanneer je naar de rechter stapt en dat je dit het beste kunt doen met een grote groep. Ik ben zelf niet in de gelegenheid om dit op te zetten. Is er iemand die hiermee ervaring heeft en hiermee aan de slag wil gaan?

Naar mijn idee is een aanbod een aanbod en moet de NS over de brug komen.

Ik heb daarvoor en daarna geen enkel excuus mailtje gehad of wat dan ook. Misschien iets voor een rechtsbijstandverzekering?

Want 2 teleurgestelde kindergezichtjes is niet leuk.

Mocht iemand actie willen ondernemen dan sluit ik me graag aan

Reageer