Skip to main content

Ik heb trein kaartjes gekocht om naar de Efteling te gaan. Door omstandigheden kan ik zelf niet meer gaan dus mijn vraag is of het mogelijk is om de namen die op de kaartjes staan te laten veranderen ?

Alleen als u het e-ticket nog niet gedownload hebt en niet in de app hebt geladen, kunt u hiervoor contact opnemen met de klantenservice. Hebt u het ticket al gedownload of in de app geladen, dan is er niets meer aan te doen, omdat NS niet kan controleren of er niet toch mee gereisd gaat worden. Zou u de naam kunnen wijzigen, dan zouden twee personen kunnen reizen voor de prijs van één.

U zou als u het ticket al gedownload hebt of in de app hebt geladen, hoogstens nog rechtstreeks contact kunnen opnemen met de klantenservice om te zien of men uit coulance bereid is u tegemoet te komen, maar ik zou daar niet te veel van verwachten.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Houd bij online contact rekening met een reactietijd die kan oplopen tot enkele dagen.


Gaat het om zowel treinkaartje als toegangskaartje aangeschaft bij de Spoordeelwinkel? Dan zou je contact kunnen opnemen met de klantenservice van de Spoordeelwinkel. ik geef je weinig kans dat er nog gewijzigd kan worden, bij aankoop ben je akkoord gegaan dat wijzigen en restitutieniet mogelijk is. 


Met dat argument zou NS nog veel meer niet moeten doen/toestaan. Kans op fraude is er nu ook en zul je nooit helemaal wegnemen. Daarom is controle in de trein ook zo belangrijk, daarmee kun je veel voorkomen.


Met dat argument zou NS nog veel meer niet moeten doen/toestaan. Kans op fraude is er nu ook en zul je nooit helemaal wegnemen. Daarom is controle in de trein ook zo belangrijk, daarmee kun je veel voorkomen.

Als er dan heel incidenteel wordt gecontroleerd wordt de identiteit van de eticket reiziger toch niet gecontroleerd. Het hele systeem is zo lek als een zeef, met of zonder controle in de trein.

Overigens weet je van te voren dat het eticket niet veranderd kan worden. Wat is daar toch zo moeilijk aan te begrijpen? En als je daar niet mee akkoord gaat moet je geen eticket kopen.

 


Reageer