Skip to main content

Het is weer december, het is weer tijd voor de NS Wintercity actie! 

Je kunt je hier aanmelden voor de actie om iedere dag een mail te krijgen over de actie van de dag.

Hoe kan ik meedoen aan de winacties?
Op de Wintercity pagina vind je verschillende aanbiedingen, winacties en cadeautjes, evenals het Wintercity-winkeltje. De winacties worden geactiveerd op specifieke datums. Je kunt meedoen door te klikken op een reizigerstype of via het Wintercity-winkeltje op de bijbehorende button. Het is mogelijk om deel te nemen aan meerdere winacties, zolang deze beschikbaar zijn. Daarnaast is er een speciale winactie genaamd 'Herhaal bezoeker'. Hierbij ontvang je een lot wanneer je minimaal drie dagen in een week het platform hebt bezocht. Je kunt maximaal vier loten verzamelen om je kans te vergroten bij de trekking van de 'jaar lang gratis reizen'-winactie.

Kan ik met meerdere winacties meedoen?
Je kan met alle winacties meedoen als je er op tijd bij bent, sommige winacties hebben een beperkte beschikbaarheid. 

Ik kan me niet aanmelden. Hoe werkt het?
Vanaf 25 november was het al mogelijk om je aan te melden met een e-mailadres dat gekoppeld is aan een NS ROS- of Flex-abonnement. Na het aanmelden ontvang je een bevestigingsmail dat je aanmelding is gelukt. Let op: zakelijke abonnementhouders, Kids Vrij-abonnementhouders en studentenreisproducthouders kunnen zich niet aanmelden. Deelname aan de Wintercity-campagne is per e-mailadres, niet per abonnement. In zeldzame gevallen wil dit soms ook fout gaan met klanten die wel een geldig product hebben, meld je dan bij de klantenservice.

Ik en mijn partner gebruiken allebei hetzelfde e-mailadres, kunnen wij alsnog meedoen?
Nee, deelname is beperkt tot één keer per e-mailadres dat gekoppeld is aan een ROS- of Flexabonnement. Het deelnamecriterium is gebaseerd op het e-mailadres en of er een geldig abonnement aan gekoppeld is. Postcode of het aantal abonnementen op hetzelfde adres spelen hierbij geen rol. Als jullie beiden willen deelnemen, zorg dan dat elk een eigen e-mailadres gebruikt dat aan een abonnement gekoppeld is.

Ik kan niet krassen!
We hebben een boel meldingen gekregen dat het voor sommige klanten helaas niet mogelijk is om te krassen wanneer ze in de actie zitten. We zijn hard aan het werk om te kijken wat hier aan de hand is, maar voor nu is ons advies om dit op een mobiel of Google Chrome te proberen. Dit levert het beste resultaat op. 

Wat kan ik van de acties verwachten? 
Er zit ieder jaar heel wat leuks tussen en dit is ook dit jaar weer het geval! Ik ga natuurlijk niet alles in een keer verklappen, maar er zijn zeker een paar prijzen die je niet wilt missen! Voor vandaag kan ik het al wel zeggen, het gaat om een warme drank bij de Kiosk! 

Goedenavond

Helaas Na diverse pogingen om gebruik te maken van de eerste dagactie heb ik de moed opgegeven.

Op deze manier is het niet leuk meer.

Ik mag wel zeggen dat het “plaatje” er geweldig uitziet met de juiste kleuren en lekker dynamisch.

Twee problemen: op Iphone en Ipad kom ik niet eens verder dan de eerste dag → blauw leeg scherm

Op de Macbook kan ik niet krassen.

Leuk is anders.

Is er kans op verbetering voor de tweede dag?

Zo niet dan ga ik weer heerlijk een boek lezen:

“Ik kom op de mooiste pekken en kan lekker thuisblijven” zei de boer die onder de kersenboom een groet letterboek zat te lezen.

Hetzelfde blauwe scherm, ondanks de uitnodigende e-mail geen effect. 

Hier werkt het ook niet - op mobiel (ios) kom ik niet langs het inlogscherm, en op de pc kan ik niet krassen. Kan dit niet eenvoudiger???

Hier werkt het ook niet - op mobiel (ios) kom ik niet langs het inlogscherm, en op de pc kan ik niet krassen. Kan dit niet eenvoudiger???

Kan zeker eenvoudiger. Schaf het af en stuur vaste klanten een kadootje in de vorm van voucher of gadget.

Mooi gemaakt, maar het werkt dit jaar voor geen meter. Elke dag moet ik opnieuw inloggen met zo’n aanmeld-email, dat is al irritant. Op mobiel duurder het ook 5 pogingen om daadwerkelijk in te loggen, ik zat de hele tijd in een loop van inloggen, aanmeld email ontvangen, inloggen, aanmeld email ontvangen, etc...

Ook bij mij lukt het niet op IPhone, iPad en IMac. Waardeloos ​@NS ! Je maakt ons blij met een dooie mus!

Dat wil ik ook zeggen: Dit is een dode mus en de klanten raken op dood spoor. Is dat de bedoeling?

Ik heb jullie bevindingen doorgezet. Mijn excuses voor het ongemak!

Beste NS,

Ik heb me eind november aangemeld bij WIntercity en kreeg toen het bericht welkom. Nu verschijnen er gisteren en vandaag mogelijke cadeautjes. Als ik echter Naar NS Wintercity aanklik, moet ik inloggen en dan zie ik geen cadeautjes. Net nog eens gedaan en toen kwamen wel de cadeautjes tevoorschijn. Bij de koffie moest ik net als gisteren krassen, maar dat lukte gisteren niet en ook vandaag niet. Hoe moet ik dan krassen???

Groet, Ingrid

Hier wordt op dit moment naar gekeken. Betreft het krassen en het steeds opnieuw moeten aanmelden. De Wintercity niet kunnen openen op de Iphone etc. is lastigeren. Dit is elk jaar een terugkomend probleem tot onze spijt.

Leuk hoor maar ik kan, nadat ik voor de tigste keer ingelogd ben, het scherm niet openen. Het blijft een groot blauw vlak en verder gebeurt er niets

Dank je wel Melissa voor je snelle reactie. Nog voor jouw informatie: ik probeerde het via de computer. Nou veel succes ermee en hopelijk gaat het binnenkort beter.

Werk ze, Ingrid

Kan je wel ‘verven’ op https://www.gifgit.com/image/brush-tool ❓ Zo niet, dan misschien inderdaad Chrome proberen.

Hier helaas ook geen goede ervaring. Eerste dag ging nog wel goed, maar tweede dag kon ik niet bij het bedankje komen. De button ‘Ga naar vandaag” (2 december) werkte nl. niet. Bij klikken op het winkeltje kom ik in een vrijwel leeg scherm met opnieuw een ‘Ga naar vandaag’-button die ook niet werkt, niet op Windows PC en niet op Android mobiele telefoon. Op PC geprobeerd met Chrome en met Edge.

Ik moest me trouwens ook weer aanmelden en toen kreeg ik tot mijn verbazing een mail waarin staat Je aanmelding is nog niet gelukt. Dat zit zo: als je mee wilt doen, dan is het nodig dat je een NS-abonnement hebt (en dan bedoelen we niet Kids Vrij, zakelijke abonnementen en Studentenreisproduct).” En dat terwijl ik al jaaaaaaaaren een Dal Voordeel-kaart heb (net weer verlengd m.i.v. 1 december 2024) waarmee ik me in eerste instantie ook gewoon kon aanmelden.

Jammer.

Kan je wel ‘verven’ op https://www.gifgit.com/image/brush-tool ❓ Zo niet, dan misschien inderdaad Chrome proberen.

ik kan wel “verven”, maar niet krassen. Ik gebruik: Ubuntu/Mozilla

Het is een ramp dit jaar met het aanmelden van ns wintercity. Ik ben al 3 dagen aan het chatten met klantenservice. Mijn man en ik hebben allebei ern dalvoordeel abonnement en verschillende email adressen. Mijn man krijgt een mail.met aanmeldingslink ,ik niet. Ik heb ondertussen een heel nieuw account moeten installeren, dan zou het werken. Niet dus. Als ik wintercity open in mijn app krijg ik de wintetcigy van mijn man die al 3 dagen geopend had. Dezelfde meereiscode van hem heb ik nu ook. Dat klopt toch niet. Je kunt die toch maar 1 keer gebruiken lijkt me. Klantenservice zegt probeer het maar. Ze weten het verder ook niet. Lekker handig allemaal 

Heb je met het nieuwe account ook je e-mailadres gewijzigd? In dat geval duurt het 3 dagen voordat ons systeem dat heeft verwerkt voor Wintercity.

Hier kan ik voor het derde jaar op rij Wintercity niet in. Met het nieuwe account zou ik er morgen in moeten kunnen (dan zijn de drie dagen voorbij). Dat zou dan voor het eerst zijn, ik heb stiekem weinig hoop. Ik ben inmiddels bij elkaar opgeteld weer een aantal uren met de klantenservice in de weer geweest. Wintercity voelt daardoor niet als een stad vol cadeautjes, maar als een stad vol frustratie. Ik vraag me soms af waarom ik nog poog mee te doen, maar vind aan de andere kant dat als NS me uitnodigt Wintercity ook gewoon zou moeten werken.

Ik snap dat je dat zo denkt na 3 jaar. Laat je weten of het morgen is gelukt? 

Hier helaas ook geen goede ervaring. Eerste dag ging nog wel goed, maar tweede dag kon ik niet bij het bedankje komen. De button ‘Ga naar vandaag” (2 december) werkte nl. niet. Bij klikken op het winkeltje kom ik in een vrijwel leeg scherm met opnieuw een ‘Ga naar vandaag’-button die ook niet werkt, niet op Windows PC en niet op Android mobiele telefoon. Op PC geprobeerd met Chrome en met Edge.

Ik moest me trouwens ook weer aanmelden en toen kreeg ik tot mijn verbazing een mail waarin staat Je aanmelding is nog niet gelukt. Dat zit zo: als je mee wilt doen, dan is het nodig dat je een NS-abonnement hebt (en dan bedoelen we niet Kids Vrij, zakelijke abonnementen en Studentenreisproduct).” En dat terwijl ik al jaaaaaaaaren een Dal Voordeel-kaart heb (net weer verlengd m.i.v. 1 december 2024) waarmee ik me in eerste instantie ook gewoon kon aanmelden.

Jammer.

En vandaag (3e dag / 3 december) weer geen werkende buttons. Geen Wintercity voor mij dit jaar, blijkbaar.

(‘First world problems'. En toch is het ergerlijk. Zeker om bovenaan het vrijwel lege scherm te lezen: ‘Hier vind je al je bedankjes terug. Elke dag een nieuwe verrassing!’ En dan staat er niks.)

Ik krijg geen barcode als ik op het icoontje van de dag druk op de NS wintercity site. Ik krijg alleen een blauw scherm. Ik heb een iPhone 8. Voldoet dit model aan de eisen van de Wintercity app?

Ook ik krijg alleen maar een blauw scherm als ik de verrassing wil openen. 

Jammer.

En vandaag (3e dag / 3 december) weer geen werkende buttons. Geen Wintercity voor mij dit jaar, blijkbaar.

(‘First world problems'. En toch is het ergerlijk. Zeker om bovenaan het vrijwel lege scherm te lezen: ‘Hier vind je al je bedankjes terug. Elke dag een nieuwe verrassing!’ En dan staat er niks.)

Dag 4 / 4 december. Magisch kerstuitje -- ‘for me, but not for thee'. Helaas weer hetzelfde als gister. Geen werkende buttons.

Ook hier werkt het niet, al drie dagen bezig: safari, edge, chrome. Twee dagen gechat met de klantenservice. Ze zijn ermee bezig. Het ziet er leuk uit, maar het werkt niet. Als je op de dag klikt verandert het van geel naar blauw, maar aanbiedingen of kado’s zie ik niet. Wordt dit nog opgelost?

Beetje jammer dat het niet werkt. Lege pagina's, knoppen die niet werken. Kan NS de aanbiedingen niet gewoon via de mail sturen naar de vaste klanten?

Reageer