Skip to main content

Het is weer december, het is weer tijd voor de NS Wintercity actie! 

Je kunt je hier aanmelden voor de actie om iedere dag een mail te krijgen over de actie van de dag.

Hoe kan ik meedoen aan de winacties?
Op de Wintercity pagina vind je verschillende aanbiedingen, winacties en cadeautjes, evenals het Wintercity-winkeltje. De winacties worden geactiveerd op specifieke datums. Je kunt meedoen door te klikken op een reizigerstype of via het Wintercity-winkeltje op de bijbehorende button. Het is mogelijk om deel te nemen aan meerdere winacties, zolang deze beschikbaar zijn. Daarnaast is er een speciale winactie genaamd 'Herhaal bezoeker'. Hierbij ontvang je een lot wanneer je minimaal drie dagen in een week het platform hebt bezocht. Je kunt maximaal vier loten verzamelen om je kans te vergroten bij de trekking van de 'jaar lang gratis reizen'-winactie.

Kan ik met meerdere winacties meedoen?
Je kan met alle winacties meedoen als je er op tijd bij bent, sommige winacties hebben een beperkte beschikbaarheid. 

Ik kan me niet aanmelden. Hoe werkt het?
Vanaf 25 november was het al mogelijk om je aan te melden met een e-mailadres dat gekoppeld is aan een NS ROS- of Flex-abonnement. Na het aanmelden ontvang je een bevestigingsmail dat je aanmelding is gelukt. Let op: zakelijke abonnementhouders, Kids Vrij-abonnementhouders en studentenreisproducthouders kunnen zich niet aanmelden. Deelname aan de Wintercity-campagne is per e-mailadres, niet per abonnement. In zeldzame gevallen wil dit soms ook fout gaan met klanten die wel een geldig product hebben, meld je dan bij de klantenservice.

Ik en mijn partner gebruiken allebei hetzelfde e-mailadres, kunnen wij alsnog meedoen?
Nee, deelname is beperkt tot één keer per e-mailadres dat gekoppeld is aan een ROS- of Flexabonnement. Het deelnamecriterium is gebaseerd op het e-mailadres en of er een geldig abonnement aan gekoppeld is. Postcode of het aantal abonnementen op hetzelfde adres spelen hierbij geen rol. Als jullie beiden willen deelnemen, zorg dan dat elk een eigen e-mailadres gebruikt dat aan een abonnement gekoppeld is.

Ik kan niet krassen!
We hebben een boel meldingen gekregen dat het voor sommige klanten helaas niet mogelijk is om te krassen wanneer ze in de actie zitten. We zijn hard aan het werk om te kijken wat hier aan de hand is, maar voor nu is ons advies om dit op een mobiel of Google Chrome te proberen. Dit levert het beste resultaat op. 

Wat kan ik van de acties verwachten? 
Er zit ieder jaar heel wat leuks tussen en dit is ook dit jaar weer het geval! Ik ga natuurlijk niet alles in een keer verklappen, maar er zijn zeker een paar prijzen die je niet wilt missen! Voor vandaag kan ik het al wel zeggen, het gaat om een warme drank bij de Kiosk! 

NS waarom stoppen jullie hier gewoon niet mee? Het werkt nog steeds niet en mensen zijn meer gefrustreerd dan dat ze er voordeel en lol aan beleven.

ik snap gewoon niet, dat er elke keer een blauw scherm te zien is. En verder kun je daar niets mee!

dit moet toch op te lossen zijn? Maar zo even alle berichtjes lezende gebeurt er niets met de opmerkingen. Heel jammer, dan kun je beter niets doen. Dan hebben mensen ook geen verwachtingen..

is het een idee dat iedereen die zich had aangemeld bij NS Wintercity gewoon - als pleister op de wond - een mailtje krijgt met een gratis upgrade naar de 1e klas. Kleine moeite, zijn er toch nog een paar mensen blij na alle frustratie!

NS waarom stoppen jullie hier gewoon niet mee? Het werkt nog steeds niet en mensen zijn meer gefrustreerd dan dat ze er voordeel en lol aan beleven.

ik snap gewoon niet, dat er elke keer een blauw scherm te zien is. En verder kun je daar niets mee!

dit moet toch op te lossen zijn? Maar zo even alle berichtjes lezende gebeurt er niets met de opmerkingen. Heel jammer, dan kun je beter niets doen. Dan hebben mensen ook geen verwachtingen..

is het een idee dat iedereen die zich had aangemeld bij NS Wintercity gewoon - als pleister op de wond - een mailtje krijgt met een gratis upgrade naar de 1e klas. Kleine moeite, zijn er toch nog een paar mensen blij na alle frustratie!

Goed idee dus daar gaat NS niets mee doen. Elk jaar is Wintercity hetzelfde debacle. NS leert helaas totaal niet van eerdere fouten.

Ook vandaag werkt weer niet. Verschillende browsers op zowel mobiel als desktop geprobeerd, maar het 'schudden' van de bol levert niks op en er komt geen volgend scherm.

Voor het eerst kan ik melden dat er bij mij ook niks gebeurt. “Schudden” lukt wel maar daarna gebeurt er niks.

Daar heb ik inderdaad ook last van

Oke dan (heb toevallig wat NS cookies gewist gisteren), browser is Chrome maar Edge is ook gebaseerd op Chrome dus zou hetzelfde moeten zijn.

Inloggen: vul je Mijn NS gebruikersnaam in (dat is je e-mailadres):

Je krijgt een mail Welkom in NS Wintercity en daarin een knop die je doorlinkt naar https://wintercity.ns.nl

Als het goed is ben je dan (opnieuw) ingelogd, krijgt de hippe site met onderaan natuurlijk de knop Ga naar vandaag 

Je krijgt het hele pretpakket te zien:

Klik nogmaals op Ga naar vandaag (of op 11 Dec) en je krijgt de actie van die dag:

Speel mee… en dan moet je die bal aanklikken (muis of vinger ingedrukt houden) en slepen/schudden:

Op een gegeven moment zie je ‘sneeuw’, dus dan ben je een level verder… HOU JE MUIS OF VINGER INGEDRUKT!

Dan krijg je het volgende: 

Speel mee.. (alweer?) en er komt een verdacht pakketje in beeld dat vervolgens explodeert en zegt of je gewonnen hebt 😥

En weer 3 minuten van je tijd verspild… of misschien wel een bal gewonnen die je ook gewoon had kunnen kopen voor € 12,95 plus verzendkosten… 🤣

Soortgelijke kerstbal bij de McDonald’s… gratis bij aankoop van iets.

Ik heb het nog eens geprobeerd en nu ging het na wat gepruts wel. De pagina lijkt nogal gevoelig te zijn voor hoe je precies "schudt”. Je mag, zo lijkt het, vooral niet te grote bewegingen maken.

Het is toch wel raar dat ik er de ene dag wel en de andere dag niet in kan. Ik heb het gemeten. Het is om de dag ! Op de dag dat ik wel kan meespelen kan ik ook de verlopen dag aanklikken. Ik krijg dan de melding  dat het verlopen is of Isar ik al mee heb gedaan. Het ligt dus niet aan je browser, pc of mobile. Heel vreemd 

Dat lijkt me een issue in de browser, je zou deze kunnen toestaan of een andere browser kunnen proberen.

Dat lijkt me onwaarschijnlijk. ​@Gerardn kun je ook zien waarop je browser dit oordeel baseert, dus wat voor kwetsbaarheid hij signaleert?

Het gaat om de onveilige of fout opgestelde certificaten die door de NS werden gebruikt. Dit kan alleen de NS devs oplossen.

Een goede reminder om op te letten bij het aanklikken van hyperlinks. Ik zet het door.

Hier helaas ook geen goede ervaring. Eerste dag ging nog wel goed, maar tweede dag kon ik niet bij het bedankje komen. De button ‘Ga naar vandaag” (2 december) werkte nl. niet. Bij klikken op het winkeltje kom ik in een vrijwel leeg scherm met opnieuw een ‘Ga naar vandaag’-button die ook niet werkt, niet op Windows PC en niet op Android mobiele telefoon. Op PC geprobeerd met Chrome en met Edge.

Ik moest me trouwens ook weer aanmelden en toen kreeg ik tot mijn verbazing een mail waarin staat Je aanmelding is nog niet gelukt. Dat zit zo: als je mee wilt doen, dan is het nodig dat je een NS-abonnement hebt (en dan bedoelen we niet Kids Vrij, zakelijke abonnementen en Studentenreisproduct).” En dat terwijl ik al jaaaaaaaaren een Dal Voordeel-kaart heb (net weer verlengd m.i.v. 1 december 2024) waarmee ik me in eerste instantie ook gewoon kon aanmelden.

Jammer.

En vandaag (3e dag / 3 december) weer geen werkende buttons. Geen Wintercity voor mij dit jaar, blijkbaar.

(‘First world problems'. En toch is het ergerlijk. Zeker om bovenaan het vrijwel lege scherm te lezen: ‘Hier vind je al je bedankjes terug. Elke dag een nieuwe verrassing!’ En dan staat er niks.)

Dag 4 / 4 december. Magisch kerstuitje -- ‘for me, but not for thee'. Helaas weer hetzelfde als gister. Geen werkende buttons.

Dag 5 / 5 december. Ik hoopte op een surprise. Maar de Wintercity rijdt ook vandaag niet.

Dag 6 / 6 december. Bedankje is zeker mee naar Spanje.

Dag 7 t/m 12: same, same.

@Pannekoek laat je browser niet zien wát hij niet slikt aan het certificaat? In bijvoorbeeld Chrome kan ik dat ook zien (maar die vindt bij mijn voor deze site geen probleem).

Een goede reminder om op te letten bij het aanklikken van hyperlinks. Ik zet het door.

Vooral een goede reminder om je webservers em beveiligingscertificaten goed te configureren en up-to-date te houden, lijkt mij. Grote browsers liegen niet, misschien is er iets relatief streng ingesteld, maar houd er maar rekening mee dat er minstens iets beter had gekund qua beveiliging aan de kant van NS dat dit zou hebben vermeden. Vingerwijzen naar de klant zoals je collega ook al deed vind ik bij problemen als dit tot daar hard bewijs voor is ongepast.

Ik reageer met een knipoog dat, ondanks dat het een fout van de site is (anders zette ik het niet door) het een goede reminder is om op te letten bij het aanklikken van hyperlinks (iets positiefs zoeken in een negatieve ervaring). De sprong naar insinueren dat ik Pannekoek hier de schuld van geef vind ik nogal groot.

Beste NS,

Zijn deze acties echt nodig. Elke jaar weer zoveel kosten maken om dit soort zaken te maken en te onderhouden.  Zou het geld dat gestoken wordt in allerlei onnodige en niet werkende acties niet beter in de core business gestoken worden. Bijvoorbeeld    Investeer in de reisplanner om realtime Info te geven of maak de abonnementen betaalbaarder. 

Het is weer december, het is weer tijd voor de NS Wintercity actie! 

Je kunt je hier aanmelden voor de actie om iedere dag een mail te krijgen over de actie van de dag.

Hoe kan ik meedoen aan de winacties?
Op de Wintercity pagina vind je verschillende aanbiedingen, winacties en cadeautjes, evenals het Wintercity-winkeltje. De winacties worden geactiveerd op specifieke datums. Je kunt meedoen door te klikken op een reizigerstype of via het Wintercity-winkeltje op de bijbehorende button. Het is mogelijk om deel te nemen aan meerdere winacties, zolang deze beschikbaar zijn. Daarnaast is er een speciale winactie genaamd 'Herhaal bezoeker'. Hierbij ontvang je een lot wanneer je minimaal drie dagen in een week het platform hebt bezocht. Je kunt maximaal vier loten verzamelen om je kans te vergroten bij de trekking van de 'jaar lang gratis reizen'-winactie.

Kan ik met meerdere winacties meedoen?
Je kan met alle winacties meedoen als je er op tijd bij bent, sommige winacties hebben een beperkte beschikbaarheid. 

Ik kan me niet aanmelden. Hoe werkt het?
Vanaf 25 november was het al mogelijk om je aan te melden met een e-mailadres dat gekoppeld is aan een NS ROS- of Flex-abonnement. Na het aanmelden ontvang je een bevestigingsmail dat je aanmelding is gelukt. Let op: zakelijke abonnementhouders, Kids Vrij-abonnementhouders en studentenreisproducthouders kunnen zich niet aanmelden. Deelname aan de Wintercity-campagne is per e-mailadres, niet per abonnement. In zeldzame gevallen wil dit soms ook fout gaan met klanten die wel een geldig product hebben, meld je dan bij de klantenservice.

Ik en mijn partner gebruiken allebei hetzelfde e-mailadres, kunnen wij alsnog meedoen?
Nee, deelname is beperkt tot één keer per e-mailadres dat gekoppeld is aan een ROS- of Flexabonnement. Het deelnamecriterium is gebaseerd op het e-mailadres en of er een geldig abonnement aan gekoppeld is. Postcode of het aantal abonnementen op hetzelfde adres spelen hierbij geen rol. Als jullie beiden willen deelnemen, zorg dan dat elk een eigen e-mailadres gebruikt dat aan een abonnement gekoppeld is.

Ik kan niet krassen!
We hebben een boel meldingen gekregen dat het voor sommige klanten helaas niet mogelijk is om te krassen wanneer ze in de actie zitten. We zijn hard aan het werk om te kijken wat hier aan de hand is, maar voor nu is ons advies om dit op een mobiel of Google Chrome te proberen. Dit levert het beste resultaat op. 

Wat kan ik van de acties verwachten? 
Er zit ieder jaar heel wat leuks tussen en dit is ook dit jaar weer het geval! Ik ga natuurlijk niet alles in een keer verklappen, maar er zijn zeker een paar prijzen die je niet wilt missen! Voor vandaag kan ik het al wel zeggen, het gaat om een warme drank bij de Kiosk! 

Ik heb een kersttrui gewonnen. Superleuk, alleen is de maat S eerder een maat XXL en heb ik er nu dus een jurk bij gekregen. Is er iets mis gegaan met het bepalen van de maat?

Oei, dan vallen ze denk ik groot, want kleiner dan de S hebben we niet! :(

Echt heel jammer dat als je alleen een mobiele telefoon hebt je niet meer mee kunt doen. Ziet er mooi uit maar misschien is dat het probleem? Zo mooi dat het te veel van de processor vraagt? Liever simpelere layout en dat het werkt. Want concept is zeer leuk (leuker dan aanbiedingen per mail krijgen).

Beste NS,

Zijn deze acties echt nodig. Elke jaar weer zoveel kosten maken om dit soort zaken te maken en te onderhouden.  Zou het geld dat gestoken wordt in allerlei onnodige en niet werkende acties niet beter in de core business gestoken worden. Bijvoorbeeld    Investeer in de reisplanner om realtime Info te geven of maak de abonnementen betaalbaarder. 

Ik ben het hier helemaal mee eens. Het is leuk en aardig, maar dit geld kunnen jullie beter besparen, zodat de prijzen van de abonnementen niet nog verder stijgen.. Verder is het goed om te kijken naar de dingen die jullie weggeven in de acties. Zitten mensen hier echt op te wachten? Ik heb bijvoorbeeld de kerstbal gewonnen (en met mij waarschijnlijk vele anderen, omdat het een relatief goedkoop plastic massaproduct is), maar ik zat hier echt niet op te wachten. Ik heb steeds maar automatisch de vakjes geopend en toen ik zag dat ik dit gewonnen had en ze mijn adres gingen controleren, heb ik dit weg geklikt met het idee dat ik het dan niet zou krijgen. Nu lag er vandaag tot mijn verrassing een pakje op de deurmat met… jawel… de kerstbal. Erg jammer… ik zie dit als een verspilling van grondstoffen/energie/geld en iets wat zorgt voor nog meer plastic afval. Iets wat we in deze tijd van klimaatproblematiek echt niet kunnen gebruiken. De NS staat toch voor een groenere manier van reizen, dan mogen ze zich met hun acties ook wat milieuvriendelijker opstellen. 

Wat ik in ieder geval geleerd is dat je niet zomaar vakjes moet openen van deze “adventskalender”. 

Echt heel jammer dat als je alleen een mobiele telefoon hebt je niet meer mee kunt doen. Ziet er mooi uit maar misschien is dat het probleem? Zo mooi dat het te veel van de processor vraagt? Liever simpelere layout en dat het werkt. Want concept is zeer leuk (leuker dan aanbiedingen per mail krijgen).

Geen problemen met mobiel.

Vanochtend kreeg ik deze e-mail van jullie. Bedankt, maar hieraan deed ik niet mee. Bovendien zie ik in de kalender dat iets als deze actie pas morgen wordt uitgeloot, dus hoe kan ik dit hebben gewonnen?

Vanochtend kreeg ik deze e-mail van jullie. Bedankt, maar hieraan deed ik niet mee. Bovendien zie ik in de kalender dat iets als deze actie pas morgen wordt uitgeloot, dus hoe kan ik dit hebben gewonnen?

Je bent niet de enige die deze mail heeft gekregen. Vergeet het maar. Niemand heeft deze prijs echt gewonnen.

Ook ik heb een Chef aan huis gewonnen…

Dit zou helemaal te gek zijn!

Ik had niet in de gaten dat ik daarvoor mee deed; de chef is meer dan welkom hier!

Het kan zijn dat ik mijn telefoonnummer niet goed ingevuld heb op NS Wintercity, ik kan het echter nergens inzien en/of veranderen.

Mocht je daadwerkelijk gewonnen gebben, halen ze je telefoonnummer dan uit het NS-systeem dat gekoppeld is aan je e-mailadres / NS-abonnement?

Ik merk ook dat de app niet al mijn bezoekjes opslaat. 

Ben erg benieuwd en hoop dat de toewijzing van de prijs geen glitch is 🫣🤭😁

Vrees echter...

Laten we hopen dat het alsnog goed komt voor u. Helaas gaat het nogal eens fout met Wintercity. 

Net kreeg ik bericht dat het moet gaan om een steden-app voucher. Dat maakt wat duidelijk 

Eerst wel een prijs, toen ineens niet meer???

Ik had vanmorgen een mail van Wintercity ontvangen dat ik de prijs chef aan tafel ; koken voor 6 personen thuis heb gewonnen. 

4 uur later een mededeling in een update mail over time to momo drukte dat er per ongeluk een winnaarsmail naar mij was verstuurd ipv de time to momo code voor een gratis  reisapp

En die code werkt niet eens?! 

Maar eigenlijk heb ik toch recht op de prijs van chef aan tafel? 

Reageer