beantwoord

NS wintercity bij echtpaar met abonnement op hetzelfde emailadres

  • 3 December 2022
  • 21 reacties
  • 534 Bekeken

Je kan dus als echtpaar die allebei een abonnement hebben op hetzelfde emailadres niet allebei meedoen met NS wintercity. Probeerde de 1e klas upgrade ticket voor allebei te krijgen maar een van beiden betaald dus 10 euro. Gek, want we kregen allebei wel op naam een mail over NS wintercity

icon

Beste antwoord door Maxime NS 3 December 2022, 16:57

Bekijk origineel

21 reacties

Ik heb hetzelfde probleem. Na mijn ingave als man, werd ik door mijn vrouw overschreven en krijgt zij alle voordelen. 
gaarne uw reactie. 
A.J.F. Van der Pol

C.M.A. Van der Pol- van Wakeren

Reputatie 7
Badge +3

Jullie hebben wel allebei een mail gekregen om mee te kunnen doen? Wij hebben beiden geen mail gekregen om mee te doen. Bij veel acties krijgt maar 1 per adres, maar dit is raar dat jullie wel beiden de mail krijgen en maar 1 mag meedoen.

Je kan per e-mailadres niet meerdere keren meedoen vrees ik. Je zou even contact op kunnen nemen met onze klantenservice om te kijken of ze hier een oplossing voor hebben. 

Reputatie 7
Badge +3

Je kan per e-mailadres niet meerdere keren meedoen vrees ik. Je zou even contact op kunnen nemen met onze klantenservice om te kijken of ze hier een oplossing voor hebben. 

Ik kan met 4 verschillende emailadressen niet eens mee doen, want krijg gewoon geen bevestigingsmail, ongeacht welk email adres ik in mijnNS wijzig en daarna gebruik. Ik word hier zo moe van. Of is deze actie ook maar naar een select groepje gestuurd, zoals ik al 2 jaar te horen krijg als ik vraag waarom ik een bepaalde actie niet gekregen heb.

Badge +3

Bij de meeste e-mail providers kan je eenvoudig aliassen (meerdere adressen voor dezelfde mailbox) aanmaken.

Bij Gmail is het helemaal simpel, daar komt alles met of zonder puntjes of +nogwat erachter in dezelfde mailbox aan. Is je Gmail adres dus pietje.puk @ gmail.com dan komt mail aan pietjepuk, p.ietjepuk of pietje.puk+ns ook gewoon aan.

Per Mijn NS account (uniek e-mail adres/gebruikersnaam waarmee je inlogt) kan je één keer meedoen. In het geval van @de Mos zal er sprake zijn van een bijabonnement (2 personen op hetzelfde e-mailadres/Mijn NS account). Dan heb je inderdaad pech voor de Wintercity actie.

Wellicht kan de Klantenservice je voorzien van een extra code.

Krijg netjes per email een 2e code voor upgrade 1e klas maar heb wel als feedback gegeven dat 2 abonnementhouders niet allebei kunnen meedoen met een actie als ze op 1 emailadres staan. En dat gaat natuurlijk voor de meeste huwelijken/samenwonenden op.

Reputatie 7
Badge +3

Krijg netjes per email een 2e code voor upgrade 1e klas maar heb wel als feedback gegeven dat 2 abonnementhouders niet allebei kunnen meedoen met een actie als ze op 1 emailadres staan. En dat gaat natuurlijk voor de meeste huwelijken/samenwonenden op.

Dat is mooi. Maar sturen ze dan ook de andere codes zoals voor de warme drank, etc?

Reputatie 7
Badge +3

@de Mos Het is juist tamelijk ongebruikelijk dat echtgenoten/samenwonenden niet ieder een eigen e-mailadres hebben en ook geen eigen account bij NS hebben. We leven niet meer in 1960.

Reputatie 7
Badge +3

@de Mos Het is juist tamelijk ongebruikelijk dat echtgenoten/samenwonenden niet ieder een eigen e-mailadres hebben en ook geen eigen account bij NS hebben. We leven niet meer in 1960.

In 1960 bestond er geen email. Dat kwam ruim 20 jaar later en dan nog hadden in de jaren 80 weinig mensen de beschikking over internet.

Reputatie 7
Badge +1

Wat nou wel dan wel niet usance is-ach, laat maar.

Maar dat NS weer schittert in het niet ff doordenken bij dit soort goedbedoelde acties-lijkt wel of ze daar in HGB III echt niet kunnen leren van vroeger. Alleen maar elke keer fanatiek elke mogelijk denkbare -wie weet- zou kunnen- zijpad dat wel eens tot inkomstenderving zou leiden en dus tot wanhoop van goedbedoelende maar onwetende reizigers tot meer betalen als nodig moet worden zeker gesteld

Of misschien mogelijk eens in de leer bij de DB (oh jee foei toch weer-concurrentie) behalve dan voor nog ergere mate van Verspätung und Zugausfall.

Reputatie 7
Badge +3

@bahnrider NS zetelt niet in het voormalige HGB III, Daar zit het hoofdkantoor van ProRail sinds 1995 en wordt nu de Inktpot genoemd: https://www.prorail.nl/onze-kantoren/de-inktpot

NS zit in HGB IV aan de Laan van Puntenburg 100.

Aan de rest van je verhaal kan ik helaas geen touw vastknopen.

@MoDe Het zijn alleen mensen van een bepaalde generatie die geen individuele e-mailadressen hebben. Je kunt je afvragen of een bedrijf als NS daar anno 2022 rekening mee moet houden. We leven niet meer in 1980, 1990 of desnoods 2000.

Reputatie 7
Badge +3

@iMarkik neem aan dat jij de oudere generatie bedoeld, maar de jongere generatie tot 18 jaar zit met hetzelfde probleem. Hun abonnementen zijn gekoppeld aan het account van een van de ouders/verzorgers. En dat dat zo is komt door NS zelf.

En ja anno 2022 zouden bedrijven wel rekening moeten houden dat iedereen niet over een eigen emailadres beschikt. net als dat niet iedereen digitaal vaardig is.

 

Reputatie 7
Badge +3

Voor wat betreft jongeren die noodgedwongen moeten meeliften met het account van een volwassene heb je een punt. Zeker omdat NS dat zelf zo heeft geregeld.

 

Het zou correct zijn als Maxime NS zelf bij Klantenservice informeert en ons een correct antwoord of een oplossing geeft. Het is mij niet gelukt.

Je dient je e-mailadres te wijzigen en dan deze te gebruiken voor de actie. Er bestaat helaas geen andere oplossing hiervoor.

Reputatie 7
Badge +3

Je dient je e-mailadres te wijzigen en dan deze te gebruiken voor de actie. Er bestaat helaas geen andere oplossing hiervoor.

Je bedoelt wijzigen in MijnNS.

Hoeveel tijd moet er tussen het wijzigen van mailadres en inloggen voor de actie zitten? Bij mij werkte een ander emailadres niet.

 

Durf ik niet te zeggen. Het zal waarschijnlijk wel wat verwerkingstijd nodig hebben. 

Reputatie 7
Badge +3

Durf ik niet te zeggen. Het zal waarschijnlijk wel wat verwerkingstijd nodig hebben. 

Ik wacht al een paar dagen op de bevestigingmails van toen ik na wijzigen van emailadres het opnieuw probeerde. Wel kreeg ik daarna via Gmail mail hoe het telefonisch contact was bevallen, terwijl ik weken geleden gebeld had. 

Maar bij mij speelt een ander probleem wat na 2 jaar nog steeds niet opgelost is.

Mag ik het voor je bekijken? Zou je mij dan even een privébericht willen sturen?

Het is toch merkwaardig dat de actie gekoppeld is aan een emailadres en niet aan het ns abonnement!
Als houder van een abonnement kom je toch in aanmerking voor deze actie en toch niet omdat je een emailadres hebt.

Badge +3

Het is toch merkwaardig dat de actie gekoppeld is aan een emailadres en niet aan het ns abonnement!
Als houder van een abonnement kom je toch in aanmerking voor deze actie en toch niet omdat je een emailadres hebt.

Als houder van een abonnement heb je altijd een e-mailadres, want daarmee log je in op Mijn NS. Hoe ga je anders je facturen e.d. inzien, of claims indienen? Dat laatste zou op zich wel kunnen zonder e-mail, maar over een claim zal toch echt een bevestiging/afwijzing gestuurd moeten worden en per brief zit men natuurlijk niet om te springen.

Veel mensen hebben ook meerdere ov-chipkaarten met een abonnement. Mogen die dan meerdere keren meedoen?

Nee dus, één deelname per klantnummer/account. Dus zelfs al zou @de Mos oneindig veel e-mailadressen hebben, dat lost niets op.

Dan zou zijn vrouw een eigen account moeten aanmaken, maar dan word je niet herkend als contracthouder want het (bij)abonnement hoort bij een andere account.

Reageer