beantwoord

ns wintercity inloggen lukt niet

  • 8 December 2022
  • 32 reacties
  • 984 Bekeken

NS flex dal voordeel sinds 25 november, maar geen mail ontvangen over wintercity, zelf via website NS aanmelden lukt ook niet, ik kom niet verder dan invullen mailadres en akkoord gaan voorwaarden, vervolgens gebeurt er dus niets

icon

Beste antwoord door Lorena NS 8 December 2022, 13:42

Bekijk origineel

32 reacties

NS flex dal voordeel sinds 25 november, maar geen mail ontvangen over wintercity, zelf via website NS aanmelden lukt ook niet, ik kom niet verder dan invullen mailadres en akkoord gaan voorwaarden, vervolgens gebeurt er dus niets

NS Wintercity..Hoe dan??? Ik kom er niet in. Krijg een mailtje dat het aanmelden niet is gelukt en dat ik mijn gegevens moet aanpassen. Dus je logt in...en hoe dan verder???? Dat staat nergens, dus je kunt er helemaal niks mee!!!

Ik kreeg vandaag mijn eerste mail van NS: Welkom: ‘Vanaf nu blijf je op de hoogte van de laatste nieuwtjes en leukste aanbiedingen om er met de trein op uit te gaan. Benieuwd met welk kaartje of abonnement jij het voordeligst reist? Bekijk hieronder onze opties en kies wat het best bij jou past.’ 

In mijn communicatievoorkeuren staan de schuifjes voor het ontvangen van mail al heel lang op groen. En een abonnement heb ik al jaren. Sorry, maar ik volg het nu helemaal niet meer. Ben ik nu net klant geworden of zo?

 

 


 

Reputatie 7
Badge +3

De tip is dus om contact op te nemen met de klantenservice. Maar hoe dan? Op een chat wordt urenlang niet gereageerd en bellen???

 

En als je na ruim 2 dagen via Twitter een reactie terug krijgt dan moet je maar in de spambox kijken….

De tip is dus om contact op te nemen met de klantenservice. Maar hoe dan? Op een chat wordt urenlang niet gereageerd en bellen???

 

Reputatie 7
Badge +3

Nu je het zegt, ik heb zo te zien ook geen mail gekregen om de actie van de dag aan te kondigen. Maar ik ben altijd nog laat op en kan na middernacht het nieuwe bedankje al checken. Geen idee eigenlijk waarom ik het nog doe, zijn toch alleen maar dingen waar ik geen reet aan heb, nu weer een code voor 3 gratis ritten met een Check deelscooter, waar ik ten eerste al geen enkele behoefte aan heb, ten tweede niet kan gebruiken omdat dat alleen met een app kan die ik niet heb of kan downloaden want geen smartfoon. 

Sowieso vind ik dat deze Wintercity actie een hoog “brood en spelen” gehalte heeft, geef de reizigers wat leuke kleine dingetjes zodat ze misschien niet zo gaan mekkeren over de belabbelde dienstverlening. 

Badge +3

Zelfde hier, mail kreeg ik meteen (8:44 pm)… Alsjeblieft! Je cadeaucode voor Check deelscooter.

Het zal allemaal wel 🤔

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb vandaag, en dat is voor het eerst, helemaal geen mail gekregen. Ook niet in mijn spam en ik heb in Mijn NS niks veranderd. Maar ik kan natuurlijk gewoon naar de website gaan en daar mijn code aanvragen. Die mail kwam wel gewoon aan.

Badge +3

Er zijn providers die bepaalde mails (zoals de mails vanuit de Community) simpelweg weigeren omdat de afzender zijn zaakjes niet op orde heeft (zoals Insided die mails sturen vanaf een amazon server met een ns.nl adres, dat mag in principe niet).

Maar meestal zouden die gewoon als 'verdacht/spam’ aan moeten komen (bij Gmail, Ziggo, KPN/XS4all) en dat heb je dus allemaal al geprobeerd.

De Wintercity mails zijn helemaal geldig, komen gewoon aan (geen spam).

from: Nederlandse Spoorwegen <info@email.ns.nl>
reply-to: Nederlandse Spoorwegen <noreply@email.ns.nl>

Ze komen wel van een mailing-list, dat zou nog in de weg kunnen zitten, maar Gmail vindt het allemaal prima en die zijn behoorlijk streng!

mailing list:

<10500.13712.email.ns.nl>

Actie van vandaag, 3×60 minuten gratis op een Check deelscooter… Wie dat wil mag me een privébericht sturen voor de code.

Reputatie 7
Badge +3

Al je gegevens staan goed ingesteld om ook e-mails met aanbiedingen te ontvangen. Ik heb het meerdere malen gecheckt. 

Dat klopt, maar toch krijg ik al bijna 2,5 jaar  geen aanbiedingen...

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk dat er hier iemand met toegang tot de logs van de NS-mailserver moet kijken wat er gebeurt bij mails over deze en andere acties naar @MoDe's mailadres. Het moet toch minstens mogelijk zijn voor NS om te zeggen waar het misloopt, ook zonder al direct een oplossing te hebben.

Als ik weet waar het misloopt dan kan ik misschien zelf iets doen. Ander mailadres, nieuw NSaccount, alle abonnementen opzeggen, andere providers… ik heb het geprobeert met emailadres te wijzigen, met eigen wifi, met mobiel internet, met wifi elders (ander ip-adres). Ik ben nog niet gaan verhuizen naar niet-ns gebied.

Al je gegevens staan goed ingesteld om ook e-mails met aanbiedingen te ontvangen. Ik heb het meerdere malen gecheckt. 

Reputatie 7
Badge +3

NS zou misschien kunnen uitzoeken naar welk e-mailadres een Wintercity bevestiging/activeringslink daadwerkelijk gegaan is?

En voor @MoDe als je (als test) een Samenreiskorting e-ticket Sliedrecht - Hardinxveld Blauwe Zoom bestelt voor € 0,73 via https://www.ns.nl/kaartje-kopen/sdt/hbzm/20221214 krijg je het dan wél?

Zolang je het niet downloadt (of niet eens krijgt!) kan je dat gewoon vergoed krijgen, via de Klantenservice.

Ik krijg als ik een code verzilver (vorige maand nog gedaan) het ticket gewoon in mijn domeinemail.

Ik heb de mail van wijziging emailadres op zondag begin van de avond in de vroege maandagochtend gekregen en kreeg de niet meer geldige bevestigingsmail van die wijziging mailadres pas vanmiddag.

Ik heb onlangs meegedaan aan een online interview van nspanel via mijn domeinadres en ook de uitnodiging om een ovfiets te testen is via mijn domeinadres gegaan. 

Het gaat echt om die bepaalde mails die achter het groene knopje actiemail, aanbiedingen etc zit, die ik al langere tijd niet ontvang. Het enige wat ik kan verzinnen is dat ik niet ‘alles digitaal’ heb geactiveerd, omdat ik Spoor op papier wilde. Maar Spoor zit niet meer onder het knopje actiemail.

Reputatie 7
Badge +1

Ik denk dat er hier iemand met toegang tot de logs van de NS-mailserver moet kijken wat er gebeurt bij mails over deze en andere acties naar @MoDe's mailadres. Het moet toch minstens mogelijk zijn voor NS om te zeggen waar het misloopt, ook zonder al direct een oplossing te hebben.

Badge +3

NS zou misschien kunnen uitzoeken naar welk e-mailadres een Wintercity bevestiging/activeringslink daadwerkelijk gegaan is?

En voor @MoDe als je (als test) een Samenreiskorting e-ticket Sliedrecht - Hardinxveld Blauwe Zoom bestelt voor € 0,73 via https://www.ns.nl/kaartje-kopen/sdt/hbzm/20221214 krijg je het dan wél?

Zolang je het niet downloadt (of niet eens krijgt!) kan je dat gewoon vergoed krijgen, via de Klantenservice.

Ik snap je teleurstelling, maar alsnog is dat de route die je dient te bewandelen. Ik heb je ook aangemeld en kreeg daarbij de melding dat het was gelukt. Helaas heb je geen mail ontvangen en heeft mijn collega een melding hiervan gemaakt. Deze zal hoe dan ook behandeld worden. Ik durf wel te bevestigen dat in jouw geval het meerdere malen is gemeld en de achterliggende afdeling vaak er naar heeft gekeken. Waarom dit nog niet is opgelost is mij ook onduidelijk en kan ik niet terugvinden. Ik zie wel steeds de oorzaak staan, maar nog niet de oplossing. Ik kan alleen aangeven dat het zeer incidenteel is en dat we nog steeds aan het uitzoeken zijn hoe we dit voor jou kunnen oplossen, MoDe.

Reputatie 7
Badge +3

Ik wil je het advies geven om contact op te nemen met onze klantenservice. Daar kunnen mijn collega's voor je nagaan of alles goed staat ingesteld en indien nodig een melding doorzetten om je alsnog aan te melden.

In welke droomwereld leef jij? Alles staat bij mij goed en @Ikwachtnogeven geeft ook aan dat alles op groen staat. Op 1 december 2022 (2 jaar na mijn melding dat ik bepaalde mails niet ontvang!) kreeg ik mail dat de problemen zijn opgelost en of ik de actiemail van wintercity heb ontvangen. Op die mail direct replay gestuurd dat ik niets over wintercy heb gekregen. Mail zou binnen 5 dagen beantwoord worden, het is nu de 13e…. Ondertussen wacht ik al 13 dagen elke dag op de bevestigingsmail die ik zou moeten ontvangen van mijn dagelijkse aanmeldingpogingen. En kan nu al 48 uur niet meer in mijnNS na mijn poging mijn emailadres te wijzigen, om zeker te weten dat het niet aan ons domeinadres ligt.

Klantenservice doet niets, want kan blijkbaar niets. Jammer voor degenen die niet mee kunnen doen, maar ze kunnen nu wel zeggen dat ze iets leuk voor abonnementhouders hebben gedaan.

Reputatie 7
Badge +3

Die spamfolder is keurig leeg. Dat kan het dus niet zijn. Ik wacht gewoon verder...

Idem, mijn spamfolders zijn ook leeg. Toch moet ik daar al sinds zomer 2020 in kijken, als ik vraag waarom ik spoor, nieuwsbrieven of actiemails niet heb ontvangen. Of wordt er gezegd dat de actie naar geselecteerde groep is gegaan. Dat laatste heb ik nog niet gehoord over de wintercity, maar er zijn wel meerdere meldingen van abonnementhouders die niet mee kunnen doen.

Ik wil je het advies geven om contact op te nemen met onze klantenservice. Daar kunnen mijn collega's voor je nagaan of alles goed staat ingesteld en indien nodig een melding doorzetten om je alsnog aan te melden.

Die spamfolder is keurig leeg. Dat kan het dus niet zijn. Ik wacht gewoon verder...

Reputatie 7
Badge +3

Heb je al eens in je spamfolder gekeken? Mogelijk dat de e-mails van NS daarin zijn terechtgekomen.

Ik mag helemaal niets. Inloggen lukt niet omdat ik niet het goede abonnement zou hebben of mijn mailadres niet zou kloppen. Het abonnement is hetzelfde als dat van mij partner, Dal Voordeel en mijn mailadres staat ook helemaal goed in mijn gegevens. Ik heb overigens nog nooit een mail van NS ontvangen terwijl toch al mijn seinen op groen staan.

Ik kom ook niet in de actie. Ik heb het even opgegeven. Ik hoor het graag als er een oplossing is, dan leg ik wel voor de tigste keer contact, maar vooralsnog even klaar mer steeds dezelfde niet werkende adviezen 

Reputatie 7
Badge +3

Tot zover ik kan zien, zijn er tot en met 26 december acties. Er komen inderdaad veel klachten over binnen, het loopt helaas zeker niet vlekkeloos. In jouw geval, omdat je helemaal geen e-mails ontvangt, kun je ook contact opnemen met de klantenservice om alsnog gebruik te kunnen maken van de acties. De geldigheid verschilt weer per actie. Een aantal acties zijn alleen voor de dag zelf en een aantal kunnen later verzilverd/gebruikt worden.

Hoe kan ik gebruik maken van de acties als ik geen mail ontvang en niet weet welke acties er zijn? Ik krijg van klantenservice alleen te horen dat het probleem naar de juiste afdeling is gestuurd. Maar geen codes of iets dergelijks.

Hoi Allet88
Ontvang je nooit e-mails over aanbiedingen etc. per mail? Je kan via je Mijn NS-account of via onze klantenservice aangeven dat je dit wel wil ontvangen. Mochten jouw gegevens al goed staan, dan kan onze klantenservice in actie komen om dit alsnog voor je op te lossen.

Dat heb ik de afgelopen maanden al 3 keer doorgegeven aan klantenservice en ook via persoonlijke chat, maar er verandert niets

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Allet88
Ontvang je nooit e-mails over aanbiedingen etc. per mail? Je kan via je Mijn NS-account of via onze klantenservice aangeven dat je dit wel wil ontvangen. Mochten jouw gegevens al goed staan, dan kan onze klantenservice in actie komen om dit alsnog voor je op te lossen.

Reageer