beantwoord

NS Wintercity quiz dag 31: maar 7 grensovergangen?

  • 31 December 2023
  • 12 reacties
  • 824 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Vandaag was de laatste dag van de NS Wintercity en werd dus ook laatste quizvraag gesteld. De vraag van vandaag is - kort gezegd - op hoeveel plaatsen je met de trein de grens over kunt. Als mogelijke antwoorden werden gegeven 5, 6 of 7. Ik heb ‘7' geantwoord en dat bleek goed te worden gerekend. Mijn antwoord was een beetje een gok, want ik tel toch echt 9 grensovergangen: Weener, Bad Bentheim, Gronau, Emmerich, Venlo, Herzogenrath, Visé, Hazeldonk en Roosendaal.

 

Zit ik ernaast of de makers van de Wintercity?

icon

Beste antwoord door Tomas NS 31 December 2023, 12:13

Bekijk origineel

12 reacties

Met je telkunsten is weinig mis, ik tel er ook 9. Ik zet het intern door.

Reputatie 7
Badge +1

Tsja stond ook al op het X-account van NS. Maar ja we weten inmiddels maar al te goed hoe zorgvuldig NS met de wintercity omgaat (zie andere topics), dus totaal niet meer verrassend dit.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Het is wel een zeldzaam gepruts met deze vragen. De superusers van dit forum was dit niet overkomen.

Hoe kun je nou een quiz organiseren op landelijk niveau, terwijl je zelf in meerdere gevallen het antwoord niet blijkt te weten?

Reputatie 7
Badge +1

Het is wel een zeldzaam gepruts met deze vragen. De superusers van dit forum was dit niet overkomen.

Vorig jaar waren er ook al veel fouten in deze actie en NS leert helaas niet van haar fouten. Gevolg is dat er dit jaar nog veel meer fouten met de wintercity zijn gemaakt., 

Hetzelfde voor vraag 9 over hoeveel procent van de afval op stations wordt er gerecycled... Op internet staan allemaal antwoorden die niet overeen 1 komen met de vraag 25 was fout was 42 of 50 % nu juist? Wie weet dat

Reputatie 7
Badge +1

Vorig jaar waren er ook al veel fouten in deze actie en NS leert helaas niet van haar fouten.

NS is trouwens geen vrouwtje :)

Maar het viel me ook meteen op dat het goede antwoord voor deze vraag er niet bij zat.

Reputatie 4

Hetzelfde voor vraag 9 over hoeveel procent van de afval op stations wordt er gerecycled... Op internet staan allemaal antwoorden die niet overeen 1 komen met de vraag 25 was fout was 42 of 50 % nu juist? Wie weet dat

50%. Bij de meeste vragen was het antwoord dat voor NS het meest aantrekkelijk was het goede antwoord, in dit geval dus het hoogste percentage. 

Reputatie 7
Badge +1

Met je telkunsten is weinig mis, ik tel er ook 9. Ik zet het intern door.

Dat heeft helaas niet geholpen. Bij de bedankmail van vandaag zat een PDF met de antwoorden:

Wil NS zijn eigen onkunde zo graag tentoonspreiden?

Reputatie 7
Badge +1

Met je telkunsten is weinig mis, ik tel er ook 9. Ik zet het intern door.

Dat heeft helaas niet geholpen. Bij de bedankmail van vandaag zat een PDF met de antwoorden:

Wil NS zijn eigen onkunde zo graag tentoonspreiden?

Ik denk dat deze fout nog heel lang in de "systemen” van NS blijft zitten. Het bedrijf leert zoals al eerder aangegeven totaal niet van de fouten in het verleden. Wat dat betreft is een lemming in het logo van NS misschien wel een goed idee. 😀

Reputatie 7
Badge +3

Met je telkunsten is weinig mis, ik tel er ook 9. Ik zet het intern door.

Dat heeft helaas niet geholpen. Bij de bedankmail van vandaag zat een PDF met de antwoorden:

Wil NS zijn eigen onkunde zo graag tentoonspreiden?

Bij de antwoorden kan NS natuurlijk geen antwoord laten zien die niet tussen de te kiezen antwoorden staat. Hoewel, dat doet NS wel bij de vraag over het percentage van de gevonden voorwerpen wat terug komt bij de eigenaar. Bij de vraag was de keuze tussen 25%, 30% en 35%. Waar komt dan opeens die 39% vandaan? Zal vast wel weer een foutje, om de tradititie vn Wintercity hoog te houden. 

 

Reputatie 7
Badge +1

Met je telkunsten is weinig mis, ik tel er ook 9. Ik zet het intern door.

Dat heeft helaas niet geholpen. Bij de bedankmail van vandaag zat een PDF met de antwoorden:

Wil NS zijn eigen onkunde zo graag tentoonspreiden?

Bij de antwoorden kan NS natuurlijk geen antwoord laten zien die niet tussen de te kiezen antwoorden staat. Hoewel, dat doet NS wel bij de vraag over het percentage van de gevonden voorwerpen wat terug komt bij de eigenaar. Bij de vraag was de keuze tussen 25%, 30% en 35%. Waar komt dan opeens die 39% vandaan? Zal vast wel weer een foutje, om de tradititie vn Wintercity hoog te houden. 

 

Bij NS kan inmiddels alles toch dat zou jij toch zeker moeten weten @Momo . Moet ik mij hierover nog verbazen: nee. Het advies om al die overbodige franje overboord te gooien en zoals @Rene74 voor het eerst aangaf: te concentreren op de basale dingen staat nog steeds.

 

Reputatie 7
Badge +3

Bij NS kan inmiddels alles toch dat zou jij toch zeker moeten weten @Momo . Moet ik mij hierover nog verbazen: nee. 

Dat is natuurlijk zo, maar ik had nog het idee dat NS het niet zon bont kon maken dat ook ze ook bij de antwoordenlijst nog een dergelijke domme fout konden maken. Maar dat weet NS toch nog te doen. 

Ik had al via de duimpjes in de mail mijn feedback gegeven (duimpje omlaag en advies te stoppen met deze onzin) voor ik dit opmerkte, anders had ik dat ook nog wel even meegenomen in de kritiek. 

 

Reageer