Skip to main content

Uit de voorwaarden meereisretour Daluren:

Artikel 2. Een Meereisretour Daluren is een vervoerbewijs dat alleen geldig is: (zie onder lid d) als je de gehele treinreis meereist met iemand die in het bezit is van een geldig vervoerbewijs en jij in dezelfde klasse en coupé reist als degene met wie je meereist.

Als die ‘iemand’ met een keuzedag heeft ingecheckt voor 16 uur mag die ‘iemand’reizen in de spits, zijn vervoerbewijs is dan dus geldig.

En als ‘je’ degene is, met een meereisretour lijkt me dat voor die persoon bovenstaand artikel 2 lid d van toepassing is. Die persoon kan dan dus met een ‘meereisretour daluren’ in de spits (verder) reizen. Toch?

Dat zie ik ook zo.

Edit: ik had 1 woordje over het hoofd gezien.

Hi Hans Valkenswaard! Welkom bij de NS Community. 

Een Meereisretour is een vervoersbewijs in de vorm van een (e-)ticket en een Keuzedag wordt gebruikt met een OV-chipkaart. Dit zijn twee verschillende soorten vervoersbewijzen. Het Meereisretour is enkel geldig binnen de daluren. Bij een OV-chipkaart geldt het moment van inchecken. De Meereisretour is dus enkel geldig als je binnen de daluren reist en niet als je jouw reis binnen de daluren begint en afmaakt in de spits. Een andere voorwaarde van de Meereisretour is dat je meereist met iemand die in het bezit is van een geldig vervoerbewijs en jij in dezelfde klasse en coupé reist als degene met wie je meereist. Alle voorwaarden lees je hier

Dan zou het duidelijker zijn als lid als volgt begon: én als je bovendien (of ook) de gehele treinreis meereist….enz.

Want nu lijkt (is!) artikel d een enkele voorwaarde voor de geldigheid!

Misschien niet heel duidelijk, maar zo staat het er wel. Elke lid eindigt met een komma en lid c eindigt met “en". Je moet dus voldoen aan alle vier de voorwaarden.

Misschien niet heel duidelijk, maar zo staat het er wel. Elke lid eindigt met een komma en lid c eindigt met “en". Je moet dus voldoen aan alle vier de voorwaarden.

Ah juist, dat ene woordje "en” is hier inderdaad bepalend. Dat had ik even over het hoofd gezien.

Dit staat ook zo vermeld: 

2 Een Meereisretour Daluren is een vervoerbewijs dat alleen geldig is:

a: van het op het vervoerbewijs vermelde station van vertrek naar het op het vervoerbewijs vermelde bestemmingsstation in Nederland voor zowel de heen- als terugreis,

b: op de datum en bij de vervoerder(s) vermeld op het vervoerbewijs,

c: in de daluren: op doordeweekse dagen tot 6:30 uur, tussen 9:00 en 16:00 uur en na 18:30 uur. Het is dus niet toegestaan om met Meereisretour Daluren tijdens de spits te reizen, ook niet wanneer de reis vóór de spits is begonnen, tenzij er sprake is van een vertraging. Als het vanwege de vertraging niet mogelijk is om de reis in de daluren af te maken, dan is Meereisretour Daluren ook geldig gedurende de door de vertraging veroorzaakte extra reistijd buiten de daluren. In het weekend en op feestdagen (m.u.v. Koningsdag) is Meereisretour Daluren de hele dag geldig, en als je de gehele treinreis meereist met iemand die in het bezit is van een geldig vervoerbewijs en jij in dezelfde klasse en coupé reist als degene met wie je meereist.

Reageer