Laat ik beginnen met de beste wensen voor het jaar 2022, dat ik en mijn vrouw fan zijn van de Spoordeelwinkel en dat we er met enige regelmaat gebruik van maken.
Vanochtend (3 januari 2022) via de NS-chat onderstaande meegedeeld maar na 33 minuten (12:26 – 12:59) afgebroken omdat er niemand reageerde. Er kwam ook geen bericht in beeld dat er geen medewerker beschikbaar was, bizar. Circa één week geleden heb ik onderstaande ook al telefonisch besproken met een medewerker van de NS maar dat was niet zo’n gezellig gesprek omdat ik een aantal kritische vragen op de beste man afvuurde en hij alleen maar z’n formele antwoord van papier af las. Er was nul inlevingsvermogen terwijl hij in het begin van het gesprek de indruk wekte misschien wel iets voor ons te kunnen betekenen, dat bleek na een minuut of 8 niet zo te zijn. Wees meteen eerlijk en geef geen hoop.
Samen met mijn vrouw heb ik al even geleden in de Spoordeelwinkel 2 overnachtingen naar Eindhoven geboekt, met het idee om verschillende musea te bezichtigen, lekker te lunchen en een biertje te drinken in een horecagelegenheid en daarna in het zwembad van het hotel (Holiday Inn) te relaxen. Door de corona lockdown gaat dat allemaal niet lukken. Jullie adverteren in de Spoordeelwinkel overigens nog steeds met al deze geweldige zaken terwijl het meeste niet mogelijk is. Één overnachting Eindhoven had ik oké gevonden maar ik vind het belachelijk dat je bij twee overnachtingen of meer de data niet kunt verschuiven. Ik krijg toch een beetje het gevoel alsof ik meer dan 200 euro door het riool heen spoel. Waarom werkt de NS niet mee aan een andere datum om een bezoek aan Eindhoven aangenaam te maken?
Ik was, tijdens het telefoongesprek met de medewerker van NS en de éénzijdige chatsessie, en ben nog steeds op de hoogte van: ‘Op vakantie gaan of een weekendje weg is nog steeds toegestaan. Ook zijn hotels nog steeds geopend. Op dit moment is het daarom helaas niet mogelijk om je hotelovernachting te wijzigen. Je kunt je hotelovernachting wel annuleren, daarvoor gelden onze gangbare voorwaarden. Voor annuleren brengt NS annuleringskosten in rekening. Als je de boeking voor de aankomstdatum annuleert, ontvang je €17,50 per boeking retour.’
€17,50 x 2 = €35,- terugkrijgen op een bedrag van €220,-, dat is bar weinig. Ik wil helemaal geen geld terug. Ik wil Eindhoven verkennen zoals ik me dat voor ogen had of in een beetje aangepaste vorm maar niet zoals nu. Waarom werkt de NS niet mee aan een andere datum om een bezoek aan Eindhoven aangenaam te maken?
Beste antwoord door Lorena NS
Bekijk origineel