Uitje ns | NS Community
beantwoord

Uitje ns

  • 3 December 2021
  • 11 reacties
  • 229 Bekeken

Goedemorgen, graag uw aandacht voor het volgende!

Ik heb voor mijn verjaardag een nachtje hotel gekregen dus ga ik samen met mijn zuster beide 70+ers  17 December naar Utrecht, we hebben ons er zo op verheugd!

Maar nu door de corana regels en de winkels en restaurants om 5 uur moeten sluiten en wij verplicht om 17 uur in ons hotel kamer moeten verblijven had ik de NS gevraagd of ik de datum kon wijzigen, nee dat kan niet maar ik kan het wel annuleren dan zou ik 17,50 terug krijgen dat zijn de voorwaardes, maar we zijn nu toch in een hele andere tijd beland en ik wil helemaal niet annuleren alleen later gaan als de corana regels zijn versoepeld en 17,50 terug krijgen van een bedrag van 130 euro.

NS had ook een voucher aan kunnen bieden ik vind het aanbod van 17,50 schandalig!

 

icon

Beste antwoord door Robert B 3 December 2021, 17:51

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge

 

Maar nu door de corana regels en de winkels en restaurants om 5 uur moeten sluiten en wij verplicht om 17 uur in ons hotel kamer moeten verblijven 

 

Niemand verplicht u dat. Ook na 17.00 mag u het hotel uit.

Nee dat snap ik, maar wat moet je anders doen ergens wat gaan eten of koffie drinken dat kan niet, wandelen nou dat heb ik dan al gedaan! 

Hallo Omaelsie en welkom bij de NS Community,

 

Ik vind het erg spijtig want ik begrijp dat je je erg had verheugd op dit uitje. Begrijp ik goed dat je het geld terug krijgt wat er voor de combinatie tickets was betaald?

Reputatie 7
Badge +3

Uitjes van de spoordeelwinkel kunnen als er een datum gekozen is niet meer gewijzigd worden.

Na 17 uur kun je nog een soort van horeca/stadswandeling in Utrecht maken. Tijdens de wandeling kun je iets te eten/drinken afhalen bij aangesloten horecagelegenheden. Ook kun je eten op jouw hotelkamer laten bezorgen. Na een hele dag Utrecht is het misschien wel fijn om ’s avonds even niets te doen en lekker bij te komen in het hotel.

Hallo Omaelsie en welkom bij de NS Community,

 

Ik vind het erg spijtig want ik begrijp dat je je erg had verheugd op dit uitje. Begrijp ik goed dat je het geld terug krijgt wat er voor de combinatie tickets was betaald?

Nou waar die 17,50 op gebaseerd is weet ik niet!

Maar dat ga ik niet doen, heb het cadeau gekregen voor mijn 72 ste geboorte jaar 

Ik heb het vermoeden dat dat de kosten zijn voor deze actie. Mag ik vragen hoe je bij 130 euro komt?

Hotel 1 nacht 

Het is natuurlijk een combinatie boeking van NS en de hotelketen, heeft u het hotel al direct benaderd over de mogelijkheden om uw overnachting te verzetten? 

Badge +3

Ik zou inderdaad het hotel benaderen voor annulering, heb ik onlangs ook gedaan voor een geplande overnachting na een concert in Rotterdam dan niet doorging.

Kreeg toen wel te horen dat ik dat niet direct bij hen kon doen, omdat de boeking gedaan was via hotels.nl

Dus daar maar een mailtje heen gestuurd (telefonisch waren ze niet of zeer beperkt bereikbaar, logisch op de avond van de persco), en een uurtje later was het geregeld. De boekingskosten à € 9,95 kreeg ik niet terug, maar dat wist ik van tevoren.

Dus als je de hotelovernachting wilt annuleren of verzetten moet dat waarschijnlijk via Spoordeelwinkel. Geen idee waarom ze daar niet aan mee willen werken en blijkbaar alleen de treinreizen (t.w.v. € 17,50) willen vergoeden.

Dank je wel! ik ga ze bellen en de ns wil alleen de trein tickets vergoeden... Anders weet ik niet hoe ze aan die 17,50 komen 👍

Badge +3

Ik vermoed dat die € 17,50 om de treintickets gaat.

Een dagje uit van de Spoordeelwinkel kost meestal ca. € 23,00 en daar zit dan een voucher bij voor koffie+gebak of een broodje+sapje o.i.d.

Er was onlangs een ander topic over, iemand die zo’n uitje van € 23,00 had gekocht en voor Geld Terug bij Vertraging maar een vergoeding kreeg op basis van € 17,50.

Reageer