beantwoord

upgrade 1e klas december

  • 4 December 2022
  • 11 reacties
  • 348 Bekeken

Onlangs kreeg ik van NS het aanbod om voor 2,50 een upgrade naar de1e klas te bestellen. Toen ik dat wilde doen zag ik tijdens het bestelproces dat er 10 euro zou worden afgeschreven, ik heb er daarom geen gebruik van gemaakt. Later las ik die 10 euro aan het eind van het proces zou worden omgetoverd in 2,50. Hierdoor gerustgesteld maakte ik vandaag gebruik van een nieuw aanbod om te upgraden, ditmaal voor slechts 1 euro. Helaas, er werd wel degelijk 10 euro van mijn rekening afgeschreven! Hoe zou ik dat geld terug kunnen krijgen?

icon

Beste antwoord door Momo 5 December 2022, 21:03

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Neem telefonisch, via Facebook, Twitter of chat contact op met NS klantenservice.

Je hebt wel de code van de €1 upgrade gebruikt?

Jazeker, ik heb de code gebruikt.

Zojuist heb de chat geprobeerd, maar dat heeft niets opgeleverd. Ik kreeg antwoorden die niet op dit geval sloegen.

Reputatie 7
Badge +3

Jazeker, ik heb de code gebruikt.

Vreemd.

Reputatie 7
Badge +1

Dat die chat er niks van snapt is bepaald niet vreemd-dat is enkel een chatbot.Je zal dus echt moeten bellen of die andere media benutten. Mogelijk, maar dat is slechts een veronderstelling-heb je goed gekeken welke bedrag eraf geschreven wordt? Daarvoor moet je toch altijd toestemming verlenen? Of ander ff wachten totdat het net als vele treintjes wat vertraagde systeem het doorklikt.

Ben nu wel beetje-niet erg veel-benieuwd welke andere klachten of rare zaken met deze op zich goedbedoelde maar klaarblijkelijk alweer door de jongste IT-nerd, want dan lekker goedkoop,  opgezette acties gaan opleveren. NS heeft ook een groot talent zichzelf telkens weer in de eigen voet te schieten.

Reputatie 7
Badge +3

Als je het woord 'medewerker' intypt in de chat, haalt Jens er een collega bij.

Ik kreeg de melding dat er een medewerker bij gehaald zou worden, maar de berichten die daarna binnen druppelden leken nog steeds niet afkomstig van een echt mens.

Vanmiddag heb ik de klantenservice gebeld. Ik kreeg vlot verbinding en werd vriendelijk te woord gestaan. Maar helaas: toen ik het probleem uit de doeken had gedaan kreeg ik te horen dat het via de live chat opgelost moest worden. Zucht.

Vanmiddag de chat weer geprobeerd. Ik kreeg ditmaal contact met een echte medewerker, die me vroeg een screenshot van de bankoverschrijving te sturen. Haar conclusie: er is 10 euro afgeschreven omdat de actie al verlopen was. Volgens mij ging het niet om een verlopen actie, ik had de mail nog maar net binnen. 

Badge +3

Vreemd, als je (na invullen code) te zien krijgt dat je € 2,50 moet betalen en er toch € 10,00 afgeschreven is.

Aan de andere kant, dat zal een iDeal betaling geweest zijn die je zelf geaccordeerd hebt.

Reputatie 7
Badge +3

Veranderde na het invullen van de code wel de prijs?

De prijs van €10 verandert na invullen van de kortingscode naar de actieprijs (nu dus €1), of zou dat wel moeten doen met een geldige code. Wordt bij het totaalbedrag niet de prijs van €1 (of bij de andere actie €2,50) aangegeven dan gaat het niet goed en zal de iDeal betaling voor €10 zijn. Wordt er als totaal nog steeds €10 aangegeven zou ik verder gaan met de betaling.

 

Zonder code
Met code

 

Reageer