beantwoord

verjaardag meereisretour €895

  • 10 November 2023
  • 10 reacties
  • 304 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Mag ik zelf de kortingscode gebruiken door met iemand mee te reizen die een vrije reisdag gebruikt 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 10 November 2023, 17:18

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Ada75,

Ja.

Reputatie 7
Badge +4

Wat specifieker: Iemand die een vrije reisdag, dan wel keuzedag gebruikt, heeft ook altijd een Dalvoordeelabonnement en mag op grond daarvan drie mensen, waaronder ook u die met een kortingscode meereist, meenemen.

Reputatie 7
Badge +3

Het gaat hier om een Meereisretour, niet om Samenreiskorting. Met zo'n retour mag je meereizen met iedereen met een geldig vervoerbewijs, dat hoeft geen abonnement te zijn.

Reputatie 7
Badge +4

Het ergste is dat je nog gelijk hebt ook, ;-)

Reputatie 7
Badge +3

Ook bij een Meereisretour kan het zo zijn dat je alleen mee mag reizen met iemand met een abonnement.Dat staat dan in de voorwaarden. 

Zie hier de voorwaarden van de Meereisretour die ik eerder ontving en die intussen niet meer geldig is.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Dat is waar ook. Vraag me wel af of een conducteur het verschil kan zien tussen een Meereisretour en een Meereisretour 😉 NS maakt het de mensen af en toe ook niet makkelijk, iets met bomen en een bos.

Reputatie 7
Badge +3

Daarom is het altijd verstandig om de voorwaarden te lezen. Volgens de voorwaarden van mijn oude Meereisretour was die te combineren met een Keuzedag. Omdat er specifiek Keuzedag genoemd is, mocht dat dus ook als het bijbehorende Dal Voordeel abonnement intussen al opgezegd was. Het kan ok handig zijn die voorwaarden mee te nemen of op je smartfoon bij de hand te hebben voor het geval een conducteur het niet zo goed weet of moeilijk gaat doen. 

Hallo, ik heb een voordeelurenkaart. Moet ik op dat meereisticket de naam van degene die met me meereist vermelden? Ticket gekregen voor mijn verjaardag

Badge +3

Ja, op een e-ticket staat altijd de naam van de persoon die ermee reist.

Reputatie 7
Badge +3

Hallo, ik heb een voordeelurenkaart. Moet ik op dat meereisticket de naam van degene die met me meereist vermelden? Ticket gekregen voor mijn verjaardag

Voordeelurenkaart?

Jij checkt in met jouw dal voordeelkaart en het meereisticket komt op naam van degene die het gaat gebruiken, jouw medereiziger.

Reageer