Vraag Treinspotten | NS Community
beantwoord

Vraag Treinspotten

  • 23 March 2022
  • 4 reacties
  • 207 Bekeken

Beste NS,

 

Ik heb een vraag m.b.t treinspotten op uw perrons. 

Er staan tegenwoordig vaak poortjes ( bij zo’n 85% van de stations) waardoor ik niet goed kan spotten.

Stelt u voor: Ik koop een railrunner om toegang te krijgen tot het perron, zou ik dan in overtreding zijn?

Ik heb namelijk zelf geen OV-Chipkaart omdat ik nooit met het OV reis maar ik vind het wel ontzettend leuk om te spotten.

 

 

Ik hoop dat u hier iets over weet.

 

Met vriendelijke groet,

Jesse de Brake.

icon

Beste antwoord door Momo 23 March 2022, 17:45

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge

Als je 11 jaar of jonger bent dan ben je niet in overtreding.

Reputatie 7
Badge +3

En als je ouder bent dan 11 en dan toch een kaartje wilt kopen, koop dan een enkeltje naar het dichtsbijzijnde station, is vaak ook maar €2,50.  Of schaf wel een OV-chipkaart aan, kost €7,50, dus 3 keer zo'n goedkoop enkeltje. Nu is er op dit moment ook aan aanbieding waarbij NS Flex Dal Voordeel tijdelijk 3 maanden lang maar €2,50 per maand kost en daarbij kun je zonder extra kosten een persoonlijke OV-chipkaart bij bestellen. Kun je na 1 maand dat Flex Dal Voordeel wijzigen naar Flex basis en betaal je in totaal maar €2,50 en heb je een OV-chipkaart. Als je nog geen 18 bent kun je Flex niet zelf bestellen, maar zal een ouder of voogd dit moeten doen voor je.

Let er dan met spotten wel op dat je binnen 60 minuten na inchecken weer uitcheckt, anders wordt er €20 berekend omdat je in die tijd een reis zou hebben kunnen gemaakt.

Reputatie 7
Badge +3

Op een station moet je in het bezit zijn van een geldig vervoersbewijs. Als 1993 staat voor jouw geboorte jaar dan is een railrunner geen geldig vervoersbewijs voor jou. Je kunt het beste de suggesties van @Momo opvolgen.

Er staan tegenwoordig vaak poortjes ( bij zo’n 85% van de stations) waardoor ik niet goed kan spotten.

Ongeveer 20% van de stations in Nederland heeft poortjes. 

Reageer