beantwoord

Weg-is-weg weken - Meereisretour €9,95 2023

  • 26 July 2023
  • 80 reacties
  • 6422 Bekeken

Goedemiddag,

 

Volgens onderstaande mail zou ik een dagretour voor 10 euro kunnen kopen.

Maar als ik op de link klik kom ik op de algemene pagina van weg-is-weg, zonder dat deze aanbieding er bij staat.

Kunt u mij de juiste link toesturen?

 

Vriendelijke groet,

Engbert van ‘t Hul

icon

Beste antwoord door Momo 26 July 2023, 16:28

Bekijk origineel

80 reacties

Hier hetzelfde probleem. Ik heb een NS abonnement (dalvoordeel) en wil nu, voordat de per mail gestuurde aanbieding voorbij is, een meereisretour aanvragen. De link in de mail stuurt mij netjes naar de betreffende pagina en zodra ik op direct bestellen druk krijg ik deze melding. Dit mag toch nooit gebeuren bij een grote organisatie als de NS. Hoe nu verder?

 

Reputatie 7
Badge +3

Hier hetzelfde probleem. Ik heb een NS abonnement (dalvoordeel) en wil nu, voordat de per mail gestuurde aanbieding voorbij is, een meereisretour aanvragen. De link in de mail stuurt mij netjes naar de betreffende pagina en zodra ik op direct bestellen druk krijg ik deze melding. Dit mag toch nooit gebeuren bij een grote organisatie als de NS. Hoe nu verder?

 

Telefonisch, via Twitter, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.

Twitter doe ik niets mee, heb ik ook niet en en FB daar was ik ook wel klaar mee. Dus wordt het chatten. 
Bedankt voor de tip. Eerst maar eens zoeken waar ik dát kan vinden.

 

Dit mag toch nooit gebeuren bij een grote organisatie als de NS. 

Zeker nog niet zo lang vaste klant want dan zou u beter weten.

Het tekort aan IT'ers is bij NS veel groter dan dat aan conducteurs en machinisten. 

Reputatie 7
Badge +3

 Eerst maar eens zoeken waar ik dát kan vinden.

Klik op deze pagina op de knop ‘Chat met NS'.

 

Zojuist gedurende eerst 20 min met medewerker 1 gesproken die mij uiteindelijk bevestigde dat er iets mis is met de website en mij daarom verwees naar de chat. Helaas, nadat ik ingegeven had “medewerker spreken”, waarvan ik overigens niet wist dat dit kon, kreeg ik de boodschap dat dit 45 min duurde. Dat was dus geen optie. Inmiddels was ik telefonisch in gesprek met een volgende medewerker die uit de hoge hoed wist te vermelden dat deze actie meereisretour niet meer bestond, waarop ik aangaf dat dit nog gewoon op de website vermeld wordt. En direct maar ook via de link in mijn mail. Daarop gaf ik aan dat ik gewoon mijn aanbieding wilde claimen en gezien haar voorgaande opmerking dan maar een klacht wilde indienen. Dat kon, maar iedere klacht werd intern behandeld en er was geen terugkoppeling op mijn klacht. In mijn optiek idioterie van de buitencategorie. Wat een belachelijke respons. Als dat al correct zou zijn. De dame in kwestie “zou” een manager zijn geweest. Ik heb snel wat screenshots gemaakt van de op 16-7-2023 ontvangen mail + enkele van de betreffende pagina. Wat een zeldzaam idiote reactie van de medewerker / manager klantenservice. Uit principe wens ik dus nog steeds gebruik te kunnen maken van deze actie. Immers 16 juli + 60 dagen is uiterlijk iets van 14 september. Er wordt nergens een uiterste datum van deelname vermeld dus NS maak dit in orde. Inmiddels ben ik, incl. twee keer bellen en deze communicatie al een uur kwijt omdat de NS loopt te prutsen. 
 


 

https://www.ns.nl/uitgelicht/acties/meereisretour.html?utm_source=ns&utm_medium=email&utm_campaign=22_wk37_nsr_c12745_loyalty_maand_14&utm_content=13371_25&utm_term=acquisitieabo_art01_meereistour_btn&ESI=8AECB144-3C1B-4731-8921-5936B5F785C5


 

 

Goedemorgen Emmyvg53 en welkom bij de NS Community.

 

Wat vervelend dat dit zo stroef verloopt. Ik weet niet wanneer je via onze chat contact hebt opgenomen, maar het kan zijn dat her daar druk was en reactie daarom lang op zich liet wachten. is het een optie voor jou om contact op te nemen via Twitter of Facebook? Daar is het minder druk en kunnen mijn collega's dus wat uitgebreider kijken naar je vraag.

Nee, is geen optie. Twitter heb ik niet, ook nooit gehad en FB heb ik niet meer.

Wat is er mis met het oude bekende goed telefonisch contact met iemand die wèl begrijpt waar het over gaat.

Reputatie 7
Badge +3

Goedemorgen Emmyvg53 en welkom bij de NS Community.

 

Wat vervelend dat dit zo stroef verloopt. Ik weet niet wanneer je via onze chat contact hebt opgenomen, maar het kan zijn dat her daar druk was en reactie daarom lang op zich liet wachten. is het een optie voor jou om contact op te nemen via Twitter of Facebook? Daar is het minder druk en kunnen mijn collega's dus wat uitgebreider kijken naar je vraag.

@Emmyvg53 geeft aan niets met Twitter en Facebook te kunnen. De chat-conversatie was vanmorgen.

Er zijn meerdere klachten over de meereisactie die 60 dagen geldig zou zijn maar waar met link geen meereiskaartje te kopen is. Her gaat in die gevallen niet over dat het niet kan op 25-26-27/8 maar helemaal niet kan.

Oei, daar had ik kennelijk overheen gelezen. Excuses. @Emmyvg53: stuur mij gerust een privébericht. Dan kijk ik zelf mee.

Reputatie 7
Badge +3

Er zijn meerdere klachten over de meereisactie die 60 dagen geldig zou zijn maar waar met link geen meereiskaartje te kopen is. Her gaat in die gevallen niet over dat het niet kan op 25-26-27/8 maar helemaal niet kan.

Er zijn inderdaad meerdere klachten over de Meereisretour voor vaste klanten  (even voor de duidelijkheid, het gaat niet om de Meereisretour van de Weg=Weg weken). De aanbieding voor de Meereisretour voor vaste klanten wordt sinds eind vorig jaar (ik meen sinds oktober of november) iedere keer aan een andere groep klanten gestuurd en daarmee mag de klant gedurende 60 dagen een Meereisretour (of meerdere) kopen en gebruiken. Dat kon zelfs langer dan die 60 dagen, want het kalendertje om de dag te seleceteren gaf altijd de mogelijkheid tot 60 dagen in de toekomst te kiezen, dus ook als de eerste 60 dagen al voorbij waren. Echter vanaf begin juli bleef de uiterlijk te kiezen datum staan op 1 september. Dan zou je denken dat NS dan wel zou stoppen met het versturen van de aanbieding. Maar nee, NS ging gewoon door met versturen, er zijn al diverse klanten die hier over klagen en die later in juli en augustus deze aanbieding nog hebben ontvangen. De uiterste datum is zelfs vervroegd, dat werd zo’n 2 weken geleden opeens 21 augustus (nadat eerst 25, 26 en 27 augustus er al uitgesloopt waren vanwege de Formule 1). NS geeft bij een actie meestal wel aan dat ze de actie eerder kunnen beëindigen, maar hier was de actie eigenlijk al beëindigd (of in ieder geval de geldigheidsdatum flink ingeperkt) op het moment dat de klanten de actie ontvingen. 

Ik heb deze aanbieding 20 augustus gemaild gekregen. Ik kan em ook niet gebruiken en ben daarom contact gaan zoeken met ns klantenservice op Twitter en chat. 2 kanalen dus. Gisterochtend begonnen en nog steeds geen echte reactie. Wel na een paar uur de vraag om printscreens. Daarna blijft het stil. Al 2 dagen!!  Ik wil gewoon bestellen wat zij mij sturen. Dat wordt weer met de auto ipv de trein 

Reputatie 7
Badge +3

Het wordt steeds gekker, 20 augustus nog klanten deze aanbieding toesturen terwijl die toen nog maar t/m de 21 gebruikt kon worden. Is er dan niemand die zoiets nog checkt? Of heeft de ene afdeling (die de uiterste inwisseldatum aan heeft gepast) niet overlegd met de andere afdeling (die de actiemails eruit stuurt)? Komt allemaal weer heel knullig over.

 

Waar ik nu toch echt boos om ben is het feit dat je gewoon niet verder geholpen wordt in de chat en op Twitter. Je krijgt na uren 1 reactie:’sorry voor het wachten, wat kan ik voor je doen’. Dan ga je alles typen en sturen en komt er niks meer.  Zo al 2 dagen bij meerdere contactverzoeken 

Dat is wel vreemd. Je hoort ten alle tijden gewoon een reactie te krijgen. Het is momenteel niet heel erg druk op onze social kanalen. Ik ben bang dat je bericht dan per abuis is weggeklikt of niet goed is doorgekomen. Je kan het beste nogmaals een DM sturen dan.

Dan zijn mijn reacties op beide kanalen al zo’n 7x per abuis weggeklikt. Dat kan natuurlijk niet.  Een uur geleden alweer. En ik mijn mobiel de hele tijd aan en in de gaten houden. Voor nop dus elke keer. Ik zal het morgen wel telefonisch proberen.

Dat kan inderdaad niet. Daar mag je dan gerust een klacht over indienen. 

Reputatie 7
Badge +3

Dat is wel vreemd. Je hoort ten alle tijden gewoon een reactie te krijgen. Het is momenteel niet heel erg druk op onze social kanalen. Ik ben bang dat je bericht dan per abuis is weggeklikt of niet goed is doorgekomen. Je kan het beste nogmaals een DM sturen dan.

Er is achterstand in DM op twitter. Daarbij zijn ze tussen 23 en 7 uur niet actief.

Ik heb wel een code, maar kan hem niet inwisselen voor vandaag of morgen (weekenddagen). 

Fb chat en twitter geven geen reactie en we gaan zo met de trein. Superjammer, want dat kost me veel geld.

Badge +3

U kunt de code dit weekend niet inwisselen vanwege de Grand Prix van Zandvoort. Actiekaartjes zijn dit weekend niet geldig.

Dat kan inderdaad niet. Daar mag je dan gerust een klacht over indienen. 

Wat een giller, een klacht indienen. Dat deed ik ook bij de zelfbenoemde ‘manager klantenservice’, althans dat wilde de betreffende medewerker mij doen geloven toen ik a.g.v een idiote opmerking van deze medewerker om een manager vroeg. Daarop zei deze ‘ik ben de manager’. Vervolgens heb ik, al proestend van het lachen ‘immers verwacht ik niet dat een manager klantenservice’ de klantenservice rechtstreeks bemand. Of heet het tegenwoordig bemenst? Zij zou mijn klachten doorsturen maar vertelde mij direct dat een klacht intern afgehandeld werd maar dat de klager hier nooit meer iets van zou horen. Wat een zeldzame idioterie van deze “manager’. 
Overigens heb ik op mijn PM naar een van de moderatoren hier, wat hij zelf initieerde, nog geen reactie gehad. Ook dát werkt dus niet heel lekker.

 

NS, laat eens rechtstreeks iets van je horen bij de diverse klagers.

Inmiddels is het mij wel duidelijk dat je op dit forum ook geen enkele hulp mag verwachten.

Behoudens goed bedoelde reacties van meelezers in dit topic hoef je van moderatoren ook precies nul te verwachten behoudens opmerkingen / adviezen waarvan zij zelf vermoedelijk ook wel dat dit nergens toe leidt. Jammer.

Misschien dat een negatieve review op Trustpilot iemand kan bewegen om wèl te reageren met een oplossing.

Dito probleem vandaag, wil gebruikmaken van meereisretour (uit mail van 7 juli, waarin staat dat dit komende 2 maanden geldig is), na mislukte poging via klantenservice volgende mail gestuurd (in reactie op NS mail van 7 juli) :

 

Beste medewerker,

 

Voor morgen wil ik meereisretour regelen, via knop “bestel direct” in onderstaande mail kom ik in een algemeen scherm, hier wordt o.a. verwezen naar klantenservice (nu per telefoon lange wachttijden).

Bij zoeken op “meereisretour” krijg ik volgende tekst en niet hoe te boeken.

Ga er deze winter extra voordelig samen op uit! Reis met het Meereisretour oor maar € 8,95 mee met iemand die je kent.

 

Net na lang wachten medewerkster aan telefoon getroffen na toelicht werd mij gevraagd in de wacht te wachten na totaal 16 min. stopte muziekje en de verbinding.

Ik had mijn persoonlijke gegevens op verzoek al doorgegeven.

Kunt u mij vanavond terugbellen ?

Met vriendelijke groet,

Leo Knoester

telnr toegevoegd

Waarom heeft de NS dit met al de klachten nog niet opgelost ?? 

Lees nu pas de klachten in eerdere berichten over dit onderwerp, blijkbaar geen "toeval”. Enstig dat NS dit niet oplost, zo ingewikkeld kan het toch niet zijn, stuur een code met vrij reizen dag. Stop anders met soortgelijke mailings dit kost onnodig veel tijd en frustreert.  

Reputatie 7
Badge +3

Er gaat gewoon werkelijk nooit een actie bij NS geheel goed. Onjuiste communicatie, onjuiste voorwaarden, technische problemen, etc. En ze worden zelden (op tijd) opgelost.

En dat is dan nog tot daar aan toe. Maar blijkbaar worden klanteNService-medewerkers ook geheel niet op de hoogte gesteld van problemen. Elke keer blijkt weer dat reizigers het hele verhaal weer van voor af aan moet doen, ze moeten uitzoeken wat er mogelijk aan de hand zou kunnen zijn, ze met creatieve en vaak onjuiste antwoorden komen, etc.

Natuurlijk kunnen er zaken misgaan, maar als er bij mij op het werk een storing is, of iets niet klopt of wat-dan-ook, zorgen we dat de klantenservice direct geïnformeerd wordt en voorbereid is op de te verwachten vragen, weet wat ze moeten antwoorden, weet wat de te bieden oplossingen zijn, etc.

Ik vind het niet gek dat de klanteNService het zelfs met 800(!) medewerkers nog niet aankan.

Reageer