beantwoord

Welke kaartjes heb ik nodig met NS Flex Weekend Voordeel voor retour Eindhoven-Rotterdam?

  • 18 October 2022
  • 7 reacties
  • 146 Bekeken

Binnenkort op een zaterdag reizen wij van Eindhoven naar Rotterdam Centraal v.v..

We reizen met vier personen (2 volwassenen en 2 kinderen). Mijn partner (65+) en ik (65+) samen met twee kleinkinderen (< 10). Mijn partner heeft een NS Flex Weekend Voordeel abonnement, een NS-account en een persoonlijke OV-chipkaart

Vraag: welke en hoeveel kaartjes moeten wij kopen? Hoe in te checken?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 18 October 2022, 14:27

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi NS7470HC,

Heeft u zelf wel een (anonieme) OV-chipkaart?

Zo niet:

U zelf: Koop een Samenreisticket Dagretour Dal (40% korting, u hoeft hier niet mee in- en uit te checken)
Uw partner: Check in en uit met eigen OV-chipkaart
Uw kleinkinderen: Koop Railrunners (€ 2,50 per stuk, ze hoeven hier niet mee in- en uit te checken)

Als u wel een OV-chipkaart heeft, kunt u de zgn. Samenreiskorting ook bij een automaat op uw OV-chipkaart laden. U hoeft dan geen los ticket te kopen, maar moet dan wel in- en uitchecken met uw OV-chipkaart.

In zowel Eindhoven als Rotterdam staan poortjes. Op de losse tickets staat een QR-code waarmee deze poortjes te openen zijn. Kies een poortje met de tekst ‘Scan ticket'.

Reputatie 7
Badge +1

Als uw kleinkinderen een persoonlijke OV-Chipkaart hebben kunt u of de ouders Kids Vrij aanvragen voor hen. Zij kunnen dan tot hun 12e gratis met de trein reizen onder begeleiding van een volwassene.

Verder zijn Railrunners ook te koop aan de automaat (̶z̶o̶n̶d̶e̶r̶ ̶€̶1̶ ̶t̶o̶e̶s̶l̶a̶g̶)̶ op een wegwerp chipkaart. Kinderen vinden het vaak leuk om zelf in- en uit te checken. En het kaartje kan na de reis bewaard worden als souvenir. 

Reputatie 7
Badge +3

Verder zijn Railrunners ook te koop aan de automaat (zonder €1 toeslag) op een wegwerp chipkaart. 

Ook op een Railrunner is sinds januari dit jaar €1 toeslag.

Zie https://www.ns.nl/klantenservice/betalen/tarieven-consumenten.html waar ook bij Railrunner een * staat om aan te geven dat er op een papieren toeslag wordt berekend.

 

 

Reputatie 7
Badge +1

Helemaal vergeten inderdaad dat het sinds begin dit jaar gewijzigd is. Baseerde me nog op de info die hier staat.

Reputatie 7
Badge +1

Helemaal vergeten inderdaad dat het sinds begin dit jaar gewijzigd is. Baseerde me nog op de info die hier staat.

Ach ja eenduidige communicatie is wel een probleem bij NS.

Reputatie 7
Badge +3

Daar staat dan dus verouderder informatie, voor zowel een Railrunner als een Fietskaart Dal moet nu €1 toeslag worden betaald. Kan een moderator doorzetten dat dit aangepast moet worden?

Reputatie 6
Badge +2

Die informatie is inderdaad verouderd. Bedankt voor het onder de aandacht brengen loklok8 en Momo! Ik heb het direct doorgezet, dus dit zal snel aangepast worden.

Reageer