beantwoord

WinterCity 1e klasse Upgrade €1

  • 26 December 2023
  • 28 reacties
  • 656 Bekeken

Reputatie 4

Tientallen topics over deze geliefde upgrade, maar geen een met een antwoord op mijn vragen. Daarom een nieuwe, hopelijk kunnen jullie mij helpen:

 

  1. De upgrade is geldig in de daluren. Maar zijn die er ook in de kerstvakantie? (geplande reisdatum is 29.12.2023)
  2. Zo ja, hoe gelden de daluren dan? Moet ik om stipt 16.00 van 1e klasse naar 2e klasse wisselen, mag ik doorreizen als mijn reis in de daluren is begonnen, wat? 

Toelichting op vraag 2: vorig jaar mocht je ook gewoon in de spits 1e klasse reizen, daar had je tenminste wat aan, maar dit jaar staat er ergens heel klein dat het een upgrade voor de daluren is. Verder geen toelichting, zoals elk ander dalurenticket dat wel heeft. Vandaar mijn twijfel. Weet iemand dit?

icon

Beste antwoord door Erryt NS 27 December 2023, 10:52

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 4

Het staat ook niet overal en het is inderdaad lastig te achterhalen dus ook voor mijn collega's in de trein. De volgende informatie is bij ons intern bekend:

 

•    Geldig voor 1 dag voor 1 persoon in combinatie met een geldig 2e klas vervoerbewijs in de daluren.

Beste NS, op mijn (zojuist gekochte en geprinte) ticket voor morgen staat exact niets over daluren en geldigheid, alleen dat de upgrade alleen geldig is i.c.m. (m) een geldig 2e klas vervoersbewijs met dezelfde reisdatum. Ik ga in de spits gewoon 1e klas reizen...

Reputatie 4

Bij op saldo is het de boete + ritprijs.

Dus ook als je een vervoersbewijs hebt voor 2e klas, betaal je nog de ritprijs erbovenop?

Badge +3

Dus ook als je een vervoersbewijs hebt voor 2e klas, betaal je nog de ritprijs erbovenop?

Je betaalt dan het verschil tussen 1e en 2e klas (70%) plus 50 euro toeslag. Of daarbij nog rekening gehouden wordt met 20% spitskorting of 40% dalurenkorting weet ik niet.

In de meeste gevallen sturen ze je gewoon de 1e klas uit en dat zal met die upgrade vrijwel zeker zo zijn (mocht die niet gelden in de spits), want je bent niet klakkeloos in de 1e klas neergeploft.

Reageer