Skip to main content

Ik heb gisteren een meereisretour gekocht die als aanbieding in de wintercity zat. In de mail met de code stond dat deze alleen geldig is in dezelfde klasse en op hetzelfde traject als de abonnementhouder met wie samengereisd wordt. De abonnementhouder is een 1e klasse reiziger, dus zal ik 1e klas mogen reizen. Tot mijn verbazing kon ik niet kiezen tussen 1e en 2e klasse bij het kopen van het ticket. Eenmaal gekocht staat er op mijn meereisretour ‘2e klasse’. Op ditzelfde kaartje staat echter ook de voorwaarde dat ik hiermee mag reizen in de klasse van de abonnementhouder. 

Ik heb net al contact opgenomen met de klantenservice, echter snapte de mevrouw aan de andere kant van de chat niet wat mijn punt was en gaf ze aan dat ik dan maar samen met de abonnementhouder 2e klasse moest gaan zitten. 

Wat nu? Mogen we wel of niet 1e klasse reizen?

NS goochelt helaas constant met allerlei voorwaarden en uitzonderingen. In onderstaand topic wordt aangegeven dat dit dan wel voor de 1e klas is. De klantenservice van NS is helaas vaak zeer slecht op de hoogte van allerlei voorwaarden dus daar kan je ook niet van op aan. Als er staat dat u in dezelfde klasse mag reizen als de abonnementhouder dan lijkt mij dat in uw geval gewoon de 1e klasse te zijn.   

We moeten wel oppassen met verwijzen naar oude topics/voorwaarden. Er zijn meerdere versies van Meesreisretouren in omloop met elk hun eigen voorwaarden.

In de voorwaarden van de Wintercity-meereisretour staat in elk geval dat het geldig is in dezelfde klasse als de abonnementhouder. Dit heeft wat mij betreft meer 'gewicht’ dan wat er op het kaartje zelf wordt vermeld. Al zal het vast discussies met de conducteur op kunnen leveren.

We moeten wel oppassen met verwijzen naar oude topics/voorwaarden. Er zijn meerdere versies van Meesreisretouren in omloop met elk hun eigen voorwaarden.

In de voorwaarden van de Wintercity-meereisretour staat in elk geval dat het geldig is in dezelfde klasse als de abonnementhouder. Dit heeft wat mij betreft meer 'gewicht’ dan wat er op het kaartje zelf wordt vermeld. Al zal het vast discussies met de conducteur op kunnen leveren.

Ik word eerlijk gezegd weer heel erg moe van al de topics over de wederkerende fouten van de Wintercity. NS heeft in ieder geval niets met de vele op- en aanmerkingen in de voorgaande jaren gedaan want ook nu is het weer een constante bron van discussies. Ik doe dit jaar voor het eerst zelf mee en omdat ik Chrome heb lijkt het allemaal redelijk te lopen. Vandaag kreeg ik echter bij het proberen binnen te halen van de webshopkorting een virus melding. Dus ja…...

Ik ga er ook vanuit dat de voorwaarden op het ticket zelf staan meer gewicht hebben dan wat er op het kaartje zelf staat. Echter dacht ik een eventuele discussie te kunnen omzeilen door alvast duidelijkheid te vragen aan een medewerker van de klantenservice. Helaas is dit dus niet gelukt. 

Ik ga er ook vanuit dat de voorwaarden op het ticket zelf staan meer gewicht hebben dan wat er op het kaartje zelf staat. Echter dacht ik een eventuele discussie te kunnen omzeilen door alvast duidelijkheid te vragen aan een medewerker van de klantenservice. Helaas is dit dus niet gelukt. 

Helaas is de 1e lijn bij de klantenservice slecht op de hoogte van voorwaarden in het algemeen en dit soort details in het bijzonder. De gepubliceerde voorwaarden die je voor betaling kunt zien zijn leidend.

Ik heb dit een paar dagen geleden aangekaart want het staat inderdaad in de voorwaarde dat je in dezelfde klasse kan reizen. Mocht ik een terugkoppeling krijgen laat ik dat hier weten. Ik verwacht deze op zeer korte termijn.

Ook dit geldt voor ons. Wij reizen 1e klas omdat wij als 88- en 78 jarigen  vanwege overvolle treinen vaak niet meer in de 2e klas terecht kunnen.

fam. de Graaf

In de voorwaarden voor het Meereisretour van Wintercity staat het volgende:
“Alleen geldig in dezelfde klasse en op hetzelfde traject als de abonnementhouder met wie samengereisd wordt.”

Dat lijkt me duidelijk genoeg, toch?

In de voorwaarden staat het inderdaad heel duidelijk. We werken momenteel hard aan een oplossing dat je ook daadwerkelijk voor zowel de eerste als de tweede klasse kan kiezen. Ik verwacht niet dat dit nog heel lang op zich zal laten wachten.

Reageer