Dat zal u hier niet krijgen, daarvoor moet u wezen bij de klantenservice van NS.
Helaas hebben veel mensen misbruik gemaakt van de coulance van NS, en de coulance is dus nu vrijwel verdwenen. Ik schat de kans dat de boete kwijt gescholden wordt dus vrij klein in.
Bovendien, waarom betaalt u voor een railrunner als u weet dat dat geen geldig vervoerbewijs is en het bedrag niet heel veel kleiner is dan de normale ticketprijs?
Ik begrijp niet zo goed waarom iemand zoiets doet om 80 centen te besparen. Maar zoals gezegd ga ermee naar klantenservice. Al acht ik de kans klein dat de boete eraf gaat. Beschouw het maar als leermomentje.
Heb je een persoonlijke ov-chipkaart met NS Flex? Dan kan je inderdaad niet veel meer dan een Railrunner en kaartjes voor fiets en hond kopen bij een automaat.
Ik kan me niet voorstellen dat u per ongeluk met een kinderkaartje reisde. De boete is ook zonder dat al terecht. Boetes worden niet meer automatisch kwijtgescholden, ook als het de eerste is. Dat is lang zo geweest maar dat bleek onhoudbaar.
Ik zou me goed voor kunnen stellen dat men bij Klantenservice ook niet van plan is voor iemand die met een kinderkaartje reist als volwassene nog coulant is ook.
U wordt beboet voor uw gedrag en dat is omdat u met een kinderkaartje reist, terwijl dat voor u geen geldig vervoersbewijs is. Het gedrag in het verleden, ook al is dat zo als u aangeeft, speelt geen rol. Per ongeluk een railrunner kopen terwijl u veel gemakkelijker met uw ov-chipkaart kunt volstaan met in- en uitchecken? Kom nou. Ik heet niet voor niks Thomas.
Gewoon eerlijk voor je reis betalen.
Je dacht het is maar een klein stukje ik neem het goedkoopste kaartje wat ik kan vinden in de automaat? Of ben je pas 12 geworden en vergeten dat je dan niet meer op een railrunner mag reizen? In ieder geval bleek bij controle dat je niet het juiste vervoersbewijs had en is de boete terecht. In het verleden werd een 1e boete wel eens kwijtgescholden, maar dat is niet meer. Dat je aangeeft dat je normaal wel met een geldig vervoersbewijs reist, geeft al aan dat je weet dat een railrunner voor jou geen geldig vervoersbewijs is.
Dit klinkt als bewuste fraude en dan zal de boete niet kwijtgescholden wordt .
Tja, ik snap het ook niet. Gewoon op je bankpas reizen volgende keer, dan zit je voor 80 cent extra goed en scheelt je al dat gedoe bij een kaartautomaat.
Volwassenen (dat is 12+ jaar bij NS eigenlijk) kunnen met een Railrunner (eventueel als e-ticket) weinig… Hooguit een dagje treinen spotten op een station, en zelfs dat kan beboet worden al heb je er geen meter mee gereisd!