Skip to main content

Mijn schoonouders hebben afgelopen weekend van Haarlem Spaarnwoude naar Haarlem centrum gereist met hun duitse pinpas. Ingecheckt en ook uitgecheckt (anders kom je het station niet uit). Nu blijkt er geen €2,60, maar €20,- afgeschreven te zijn. Hoe kan dit?

Hier hebben we helaas geen inzage in op dit forum Martinusjaco. Ik raad je schoonouders aan om contact op te nemen met OVPay om dit na te laten kijken en de kosten aan te passen. 


Gezien het feit dat er poortjes zijn in Haarlem doet dit toch echt vermoeden dat er niet ingecheckt is op Spaarnwoude. Of dat er op Spaarnwoude is ingecheckt en meteen daarna weer is uitgecheckt. Er zijn mensen die willen checken of ze echt zijn ingecheckt en dan hun kaart nog een keer voor het paaltje houden waardoor ze juist weer uitchecken.


Doet OVPay bij incheck van buitenlandse debit- en creditcards misschien aan tijdelijke "reserveringen" van E 20,00, die later weer verdwijnen uit de bankrekening- en creditcardoverzichten?

 


Doet OVPay bij incheck van buitenlandse debit- en creditcards misschien aan tijdelijke "reserveringen" van E 20,00, die later weer verdwijnen uit de bankrekening- en creditcardoverzichten?

Zoiets staat dan ook aangeduid als "reservering" in het overzicht. Ik neem aan dat @Martinusjaco zijn schoonouders dat toch wel gezien hadden.


Doet OVPay bij incheck van buitenlandse debit- en creditcards misschien aan tijdelijke "reserveringen" van E 20,00, die later weer verdwijnen uit de bankrekening- en creditcardoverzichten?

Zoiets staat dan ook aangeduid als "reservering" in het overzicht. Ik neem aan dat @Martinusjaco zijn schoonouders dat toch wel gezien hadden.

Zelfs de meest hardnekkige Duitser zal dan toch wel begrijpen dat er een "reservierung" wordt gedaan. Dus er moet iets anders mis zijn gegaan.


Met mijn buitenlandse passen alvast niet. Maar dat geeft geen andere garantie voor de andere buitenlanden. Daar zijn er namelijk heel veel van.

 

Bij mij is het ook fout gegaan, in de bus. Een beetje zoals Tamzin aangeeft: “He, dat is een vreemde melding. Scan hem nog maar een keer.” Via de website van OV Pay kreeg ik - uiteindelijk - het te veel betaalde terug en dat zonder de ‘hulp’ van een mens nodig te hebben.


Met reizen op een bankpas kan het wel eens gebeuren dat er geen verbinding met de backend is waardoor onbekend is of een bankpas ingecheckt was. In de bus krijg je dan "geaccepteerd" en een enkele piep als je uitcheckt, waarna het later alsnog als check out verwerkt wordt.

Zou het kunnen dat bij NS iets niet lekker verwerkt wordt waardoor dat als missende check in gezien wordt? In tegenstelling tot in een bus of bij een paaltje is een transactie aan de binnenkant van een poortje immers hoe dan ook een check out.


Wacht het nog een paar dagen af, of zie na 5 dagen https://zelfregelen.ovpay.nl/reisoverzicht om een eventuele gemiste incheck te corrigeren.


Reageer