Skip to main content

Hallo,

Zaterdag 7 december j.l. zat ik in een intercity met bestemming Rotterdam Centraal die uiteindelijk niet verder reed dan Hoofddorp, waardoor iedereen op Schiphol al gewaarschuwd werd om uit te stappen. Uiteindelijk was ik flink vertraagd en wil nu geld terugvragen. Alleen: deze reis lijkt niet te bestaan. Ik ben vertrokken vanaf Amsterdam Lelylaan en weet zeker dat dit een directe intercity was, maar als ik geen foto had van de avond in kwestie zou ik denken dat ik de trein verzonnen had. Maar goed, ik wil dus mijn geld terug voor een trein die niet in de reisplanner staat. Help?

Zie: https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2024-12-07/amsterdam-lelylaan

Betreft trein 28576 welke inderdaad is geëindigd te Hoofddorp (geplande eindbestemming Rotterdam C). Vanaf Leiden is deze trein opnieuw ingelegd tot aan Rotterdam onder nummer 328576. U kan op een afgewezen claim reageren o.v.v. deze treinnummers en als het goed is gaat een collega de claim dan opnieuw beoordelen. 

Heb je toevallig Amsterdam Lelylaan - Hoofddorp gezocht of Amsterdam Lelylaan - Rotterdam Centraal?

In het geval van de eerste klopt het dat de trein niet bestaat want bij GTBV wordt de originele dienstregeling getoond.

Bij Amsterdam Lelylaan - Rotterdam Centraal, zal dus wel de juiste trein getoond worden.

Het treinnummer 28576 is geen regulier treinnummer zoals in de jaardienstregeling wordt gebruikt. Er zal toen wel iets zijn geweest als werkzaamheden waardoor treinnummers met 28xxx zijn gebruikt. Achteraf wanneer dat weer voorbij is, is in de reisplanner alleen de normale jaardienstregeling te vinden. 

Gewoon de GtbV claim indienen. De sytemen van NS zullen de trein als het goed is wel kennen. En mocht de claim toch worden afgewezen kun je erop reageren zoals West al aangaf. 

Reageer