Skip to main content

Hoi NS, op maandag 4 November zat ik in een trein met storing tussen Utrecht centraal en Amersfoort centraal. Door deze storing zat ik ongeveer een uur lang in de trein, en ben ik uiteindelijk hierdoor 2 uur later op mijn bestemming aangekomen dan gepland. Toen ik dit meldde stond er dat er alleen bij langer dan een half uur geld terug gestort kon worden. Maar de vertraging was zeker langer dan een half uur. Hoe kan ik dit nu oplossen? Bedankt!

NS maakt gebruik van een computer hiervoor en die wijst op voorhand al heel veel claims af. Je moet op die afwijzing reageren (replyen) en dan aangeven waarom dit niet correct is. Dit is overigens een reiziger helpt reiziger forum en niet de klantenservice.


 Het kan soms zo zijn dat er toch op een of andere manier een verbinding was en die is dan bepalend voor de computer. U had die dan kunnen en moeten nemen. Is dat niet het geval dan is het advies van @Henkpeetersen  zeker juist. Zeker ook voor de meelezers. Als u een reëel verhaal heeft, dan is een reply op de email het beste, want dan kijkt een mens er naar. De computer kan best situaties beoordelen, maar is niet intelligent. Een computer denkt niet, die loopt de standaardsituaties die volledig controleerbaar zijn na. 


@Thom Zoals ik het lees zat TS in de trein die een uur vertraagd was (defect neem ik aan) dus dan is een andere reisroute sowieso niet mogelijk. (Door deze storing zat ik ongeveer een uur lang in de trein)


Waarschijnlijk is dat ook zo maar wat ik noemde valt vaak niet op en dan raken de mensen GTBV kwijt. Ik heb zelf ooit op de sneltrein gewacht in Zwolle en er bleek een stoptrein tussendoor toch nog gegaan te zijn. Overigens krijg ik bij Dalvrij voor senioren  zelden iets terug of vind ik het de moeite niet. Het gaat me meer om de gedachte die wel eens over het hoofd gezien wordt. We schrijven ook en mogelijk vooral voor de meelezers.


Reageer