Skip to main content

Ik heb een NS Flex abonnement. Een tijdje geleden heb ik gereisd met een tram van de GVB. Echter is er iets mis gegaan het herkennen van mijn uitcheck in de tram, waardoor ik in mijn NS factuur zie dat er voor mijn incheck 4 euro is afgeschreven omdat ik niet zou hebben uitgecheckt, en voor mijn uitcheck in de tram is nogmaals geld afgeschreven waarbij er ‘onbekende check-in’ staat. In feite was dit dus een in- en uitcheck in dezelfde tram.
Nu wil ik graag het teveel betaalde bedrag terug hebben, maar zowel de GVB klantenservice als de NS klantenservice wijst naar elkaar: de GVB zegt: omdat ik NS Flex heb en de NS het geld int, moet ik bij de NS zijn. De NS klantenservice zegt dat ze niks kunnen betekenen omdat de fout geheel bij de GVB zit (waar ik het mee eens ben).
Weet iemand wie er gelijk heeft en hoe ik mijn restitutie kan aanvragen?

Hoi @Ozair,

Via uitchekgemist.nl kun je de “gemiste” in- en uitcheck corrigeren. Dit kan maar een maximaal aantal keer per jaar. Maar ik neem aan, dat je daar nog niet aan zit. Succes!

 


Het kan overigens ook nog zijn dat het later automatisch goed komt te staan. De reishistorie bij NS laat wel vaker een check out als ontbrekend zijn met een losse check in op de volgende regel.


Reageer