Hallo, ik ben geen OV gebruiker maar dit is toch super belangrijk.
Het OV in Nederland is vergelijken met auto's veels te unpopulair bij de samenleving.
Laatste jaren als het verkeer druk is heb ik regelmatig tijdens mijn baan (ik ben bezorger op de fiets) een ongeluk met een auto. Dit jaar was een horrorjaar voor mijn veiligheid ik moest 2 keer naar de spoedeisende hulp na 3 ongelukken.
Als ik naar het OV kijk ben ik… treurig… Vaak zie ik lege bussen en als je vergelijkt hoeveel auto’s per bus/trein reizigers onderweg zijn. OV is super onpopulair.
Ik zou willen dat meer mensen met OV gaan reizen zodat ik niet elke werkdag meer hoef te vrezen voor een verkeersongeluk, je weet een auto wint altijd van een fietser ongeacht wie fout zit.
Elke auto die mij omver reed, kon ook gewoon in trein of de bus zitten, dan hoef ik niet zoveel botten te breken. Maar die trein/bus, daar willen mensen maar niet aan.
Ik roep alle vervoersinstancies om meer te doen om mensen hun auto thuis te laten staan en gewoon met de trein naar werk of het pretpark (of wat dan ook) te gaan.
Als er niks gedaan wordt, vrees ik dat ik alleen maar meer ongelukken ga krijgen per jaar. Neem dit AUB super serieus!