Skip to main content

Hallo,

Gisteren viel tussen Zwolle en Heerenveen alles uit en moest ik via Groningen. Heb tegen een conducteur gezegd dat ik via Groningen reizen waarschijnlijk strand omdat er halverwege geen treinen meer rijden omdat ik de laatste aansluiting naar Heerenveen dan zou missen.en dat ik dan een dure taxi zou moeten nemen die waarschijnlijk niet zou worden vergoed. De conducteur zei dat NS een plicht heeft dat iedereen thuis komt en dat taxikosten altijd kunnen worden gedeclareerd als je niet meer thuis kunt komen. Hoopte niet dat taxi nodig zou zijn maar het is toch gebeurd. Waar kan ik die kosten declareren? Zie het niet op de NS site staan, kan alleen maar de vertraging (van meer dan 2 uur) invullen. 
ik hoop van jullie te horen.

Met vriendelijke groeten,

Paula

De HC had het in dit geval fout: zelf geregelde taxi's worden normaal niet vergoed, maar je zou contact moeten zoeken met de klantenservice (of stationspersoneel) als je strandt zodat NS een taxi voor je kan regelen.

Maar je kunt het beste even bellen met NS klantenservice, wellicht dat ze uit coulance (gezien de foute voorlichting door de HC) nog iets voor je kunnen doen.


Nou dat is fraai dan, dan mag het personeel wel beter worden ingelicht hietover!


PS station was verlaten, ik kon ook geen conducteur vragen om taxi voor me te bellen.


Bij geen personeel gaat dit contact via de infozuilen. Deze palen vind je op elk station, in de buurt van de poortjes of op het perron. Druk op de i-knop en je krijgt een NS-medewerker te spreken. Je kunt ook contact opnemen met de medewerkers van Klantenservice. Deze regelen dan een taxi op rekening van NS, deze hoef je dus nooit zelf te betalen.


Mosterd na de maaltijd…. Heb gebeld maar moest weer mailen. Hoop dat ik mijn geld terug krijg….


PS station was verlaten, ik kon ook geen conducteur vragen om taxi voor me te bellen.

Een conducteur kan geen taxi bellen. Als je gestrand bent, moet je voor verder vervoer telefonisch of via infopaal contact opnemen met NS klantenservice.

Er waren meer mensen gestrand?


Mosterd na de maaltijd…. Heb gebeld maar moest weer mailen. Hoop dat ik mijn geld terug krijg….

Het klopt wat de conducteur zei dat je taxikosten altijd kunt declareren. Maar er had bijgezegd moeten worden dat het niet altijd is dat je de kosten terug krijgt als je zelf een taxi regelt. Alleen als NS dat expliciet op de website zet bij grote verstoringen kun je geld voor zelfgeregeld vervoer terug krijgen.

Je zult niet de enige zijn geweest die strandde. In dat geval zet NS deeltaxi's in.

Je hebt de taxi in Groningen genomen? Op zo'n afstand zou ik echt de klantenservice gebeld hebben gebeld om.te vragen of ik die taxi echt mag declareren. Mocht er een vergoeding komen dan zal deze aan een maximum gebonden zijn.


PS station was verlaten, ik kon ook geen conducteur vragen om taxi voor me te bellen.

Een conducteur kan geen taxi bellen. Als je gestrand bent, moet je voor verder vervoer telefonisch of via infopaal contact opnemen met NS klantenservice.

Er waren meer mensen gestrand?

Ja dat lees ik nu in deze antwoorden van jullie. Dan had die conducteur dat moeten zeggen en niet dat taxikosten sowieso worden vergoed….

en ja er waren meer mensen gestrand


Mosterd na de maaltijd…. Heb gebeld maar moest weer mailen. Hoop dat ik mijn geld terug krijg….

Het klopt wat de conducteur zei dat je taxikosten altijd kunt declareren. Maar er had bijgezegd moeten worden dat het niet altijd is dat je de kosten terug krijgt als je zelf een taxi regelt. Alleen als NS dat expliciet op de website zet bij grote verstoringen kun je geld voor zelfgeregeld vervoer terug krijgen.

Je zult niet de enige zijn geweest die strandde. In dat geval zet NS deeltaxi's in.

Je hebt de taxi in Groningen genomen? Op zo'n afstand zou ik echt de klantenservice gebeld hebben gebeld om.te vragen of ik die taxi echt mag declareren. Mocht er een vergoeding komen dan zal deze aan een maximum gebonden zijn.

Ja dat lees ik nu in deze antwoorden van jullie. Dan had die conducteur dat moeten zeggen en niet dat taxikosten sowieso worden vergoed….
Er waren meer gestrand maar geen deeltaxi’s gezien. 
Ik kwam van Groningen nog met de trein in Meppel, vandaar taxi naar Heerenveen.


Die deeltaxi's komen er als gestrande reizigers contact hebben opgenomen met NS klantenservice. Dan weet NS of er aanvullend vervoer nodig is en waar naar toe en kan besluiten of er individueel vervoer of deelvervoer nodig is.

 


@paulawaringa Zie ook onderstaand topic. Gisteren op X veel klachten over het wederom totaal ontbreken van informatie. HC heeft u niet correct geïnformeerd en NS dient gewoon de taxikosten te vergoeden.

 

 


@paulawaringa Zie ook onderstaand topic. Gisteren op X veel klachten over het wederom totaal ontbreken van informatie. HC heeft u niet correct geïnformeerd en NS dient gewoon de taxikosten te vergoeden.

 

 

Maar hoe krijg ik het geld dan terug? Waar kan ik heen mailen? En moet ik dan die link en joiw reactie toevoegen?


@paulawaringa Zie ook onderstaand topic. Gisteren op X veel klachten over het wederom totaal ontbreken van informatie. HC heeft u niet correct geïnformeerd en NS dient gewoon de taxikosten te vergoeden.

 

 

Maar hoe krijg ik het geld dan terug? Waar kan ik heen mailen? En moet ik dan die link en joiw reactie toevoegen?

Ns heeft geen mail adres. Je kunt telefonisch of via X, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.


@paulawaringa Zie ook onderstaand topic. Gisteren op X veel klachten over het wederom totaal ontbreken van informatie. HC heeft u niet correct geïnformeerd en NS dient gewoon de taxikosten te vergoeden.

 

 

Maar hoe krijg ik het geld dan terug? Waar kan ik heen mailen? En moet ik dan die link en joiw reactie toevoegen?

Ns heeft geen mail adres. Je kunt telefonisch of via X, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.

Maar moet ik dan die link ook noemen? 


@paulawaringa Zie ook onderstaand topic. Gisteren op X veel klachten over het wederom totaal ontbreken van informatie. HC heeft u niet correct geïnformeerd en NS dient gewoon de taxikosten te vergoeden.

 

 

Maar hoe krijg ik het geld dan terug? Waar kan ik heen mailen? En moet ik dan die link en joiw reactie toevoegen?

Ns heeft geen mail adres. Je kunt telefonisch of via X, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.

Maar moet ik dan die link ook noemen? 

 

U zou in uw klacht inderdaad kunnen verwijzen naar dit topic. Indien u er met NS niet uitkomt zou ik een klacht indienen via het klachtenloket OV. NS draait meestal dan als een blad aan een boom. 


@paulawaringa Zie ook onderstaand topic. Gisteren op X veel klachten over het wederom totaal ontbreken van informatie. HC heeft u niet correct geïnformeerd en NS dient gewoon de taxikosten te vergoeden.

 

 

Maar hoe krijg ik het geld dan terug? Waar kan ik heen mailen? En moet ik dan die link en joiw reactie toevoegen?

Ns heeft geen mail adres. Je kunt telefonisch of via X, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.

Maar moet ik dan die link ook noemen? 

 

U zou in uw klacht inderdaad kunnen verwijzen naar dit topic. Indien u er met NS niet uitkomt zou ik een klacht indienen via het klachtenloket OV. NS draait meestal dan als een blad aan een boom. 

Mocht ik het nodig hebben war is de link van dat klachtenloket? Ik zie geen link op de site.


Ik neem aan dat je zelf ook wel google hebt.

 

https://klachtenloket-openbaarvervoer.nl/


Maar moet ik dan die link ook noemen? 

Niet uw medereizigers alhier bepalen of u recht heeft op een vergoeding, maar de NS klantenservice.

Neem dus (nogmaals) contact op met de NS klantenservice en handel zo als zij aangeven. Zij zijn het aanspreekpunt.

Ze zullen zeker om een taxibon en uitleg vragen als bewijs, welke dan moet worden toegezonden zoals de NS klantenservice aangeeft en zullen het dan afhandelen volgens de voorwaarden (en evt coulance geven, maar ook dat is voor de NS klantenservice) Dat wordt niet op de Community bepaald.


Ik neem aan dat je zelf ook wel google hebt.

 

https://klachtenloket-openbaarvervoer.nl/

Ja ik heb google maar ik ging ervan uit dat het een klachten link op de NS site was, war klaarblijkelijk niet zo is


Maar moet ik dan die link ook noemen? 

Niet uw medereizigers alhier bepalen of u recht heeft op een vergoeding, maar de NS klantenservice.

Neem dus (nogmaals) contact op met de NS klantenservice en handel zo als zij aangeven. Zij zijn het aanspreekpunt.

Ze zullen zeker om een taxibon en uitleg vragen als bewijs, welke dan moet worden toegezonden zoals de NS klantenservice aangeeft en zullen het dan afhandelen volgens de voorwaarden (en evt coulance geven, maar ook dat is voor de NS klantenservice) Dat wordt niet op de Community bepaald.

Ik heb er echt een hard hoofd in dat ik iets terug krijg. Je wint het niet van zulke grote bedrijven. Maar die foute informatie die werd verstrekt zou echt verboden moeten worden.


Ik heb er echt een hard hoofd in dat ik iets terug krijg. Je wint het niet van zulke grote bedrijven. Maar die foute informatie die werd verstrekt zou echt verboden moeten worden.

Het is erg jammer dat niet al het personeel precies op de hoogte is van de exacte procedure in zulke situaties. Je zou dat wél verwachten. Aan halve, onduidelijke of incomplete informatie heb je niks en daarmee worden verkeerde verwachtingen geschept. Persoonlijk heb ik wel meegemaakt dat personeel ook gestresst was en met heel andere dingen bezig dan gestrande reizigers rustig te helpen en uitleg te geven. Er werd snel wat geroepen en weg waren ze. Er werd snel vanuit gegaan dat je het zelf wel regelt, of samen met andere reizigers, en weet wat te doen.

De exacte procedure en de voorwaarden mbt taxivervoer om nog thuis te komen zouden ook direct met 1 klik op de site te vinden moeten zijn, dat is veel gebruiksvriendelijker in deze stressvolle situaties, niet door eerst zelf de hele site door te spitten. Wat de infozuilen betreft, ik heb de indruk weleens dat mensen die gewoon vergeten of niet zien of niet eens weten dat ze er zijn. Iedereen zoekt gelijk personeel en als dat er niet is gaat iedereen op internet naar info en klantenservice zoeken.


Ik heb er echt een hard hoofd in dat ik iets terug krijg. Je wint het niet van zulke grote bedrijven. Maar die foute informatie die werd verstrekt zou echt verboden moeten worden.

Het is erg jammer dat niet al het personeel precies op de hoogte is van de exacte procedure in zulke situaties. Je zou dat wél verwachten. Aan halve, onduidelijke of incomplete informatie heb je niks en daarmee worden verkeerde verwachtingen geschept. Persoonlijk heb ik wel meegemaakt dat personeel ook gestresst was en met heel andere dingen bezig dan gestrande reizigers rustig te helpen en uitleg te geven. Er werd snel wat geroepen en weg waren ze. Er werd snel vanuit gegaan dat je het zelf wel regelt, of samen met andere reizigers, en weet wat te doen.

De exacte procedure en de voorwaarden mbt taxivervoer om nog thuis te komen zouden ook direct met 1 klik op de site te vinden moeten zijn, dat is veel gebruiksvriendelijker in deze stressvolle situaties, niet door eerst zelf de hele site door te spitten. Wat de infozuilen betreft, ik heb de indruk weleens dat mensen die gewoon vergeten of niet zien of niet eens weten dat ze er zijn. Iedereen zoekt gelijk personeel en als dat er niet is gaat iedereen op internet naar info en klantenservice zoeken.

Je haalt me de woorden uit de mond. Zo ervaar ik het ook in zulke situaties als gisteren.


En dat moet je dan ook aangeven bij het klachtenloket. Niet alleen dat je geen geld terugkrijgt voor je taxi, maar ook dat de voorwaarden niet goed te vinden zijn in stressvolle situaties. Dat kan in ieder geval beter. Klagen bij het klachtenloket heeft zeker zin, want diverse instanties krijgen periodiek een overzicht van alle klachten.

P.S. ook bij het klachtenloket zijn ze erg druk op het moment, melden ze mij per e-mail. 


En dat moet je dan ook aangeven bij het klachtenloket. Niet alleen dat je geen geld terugkrijgt voor je taxi, maar ook dat de voorwaarden niet goed te vinden zijn in stressvolle situaties. Dat kan in ieder geval beter. Klagen bij het klachtenloket heeft zeker zin, want diverse instanties krijgen periodiek een overzicht van alle klachten.

P.S. ook bij het klachtenloket zijn ze erg druk op het moment, melden ze mij per e-mail. 

Ik wacht eerst de reactie af (kan een maand duren). Daarna kijk ik hoe verder met de link die je vermeldde.


.......Niet alleen dat je geen geld terugkrijgt voor je taxi....

Is dat al bepaald dan ? Wacht nu eerst eens even rustig af..........


Reageer