trein leiden-helmond 15.31 uur

  • 12 May 2024
  • 5 reacties
  • 214 Bekeken

Vanaf station leiden gigantisch druk voor trein Leiden-Helmond 15.31 uur. Samen met mijn dochter van 3 jaar.

was een kleine oude trein die overvol zat, dat mensen op de trap in gang gingen zitten.

dat was nog niet het ergste, eenmaal in de trein gestapt merkte je gelijk dat geen frisse lucht in de trein was en dat bloedheet was. Er was geen airco die aan stond. Ik heb last van me slokdarm en ik beetje benauwd heb, vooral als het warm is en geen frisse lucht is.

het was niet uit te houden dat ik eerst volgende station eruit ben gegaan en terug ben gegaan met de trein naar Leiden.

Het kaartje kost 49,60 retour maar zonde geld nu want ben het kwijt.

heb voor me gezondheid gekozen 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Vincent39leiden,

Dat klinkt niet als een fijne reis. NS is erg slecht in het inschatten van drukte, zeker in het weekend, want volgens NS was die trein juist rustig.
Ben bang dat je geen geld terug kunt krijgen voor de reis, want NS kan niet controleren of je die reis wel of niet helemaal gemaakt hebt. Enige advies dat ik kan geven is volgende keer met je bankpas te reizen i.p.v. een e-ticket. Dan had je alleen de kosten gemaakt voor de reis die je ook daadwerkelijk gemaakt hebt. Nog beter advies: met een Weekend Vrij-abonnement reis je voor € 34,95 per maand (nu in de aanbieding voor € 26,21) onbeperkt in het weekend.

Reputatie 7
Badge

Die marathon werd vroegtijdig afgeblazen las ik. Wellicht dat de reizigersmassa veel eerder op gang kwam en dat NS daar niet op berekend was?

Reputatie 7
Badge +3

Alleen de 10 km is afgelast. De halve en hele marathon begonnen 's ochtends al en zijn gewoon doorgegaan. Maar het zou kunnen dat het daardoor al iets eerder drukker werd.
Wat mij betreft stopt NS met die drukte-indicator. Heb al zo vaak meegemaakt dat er helemaal niks van klopt. Nog los van het feit dat die indicator geen rekening houdt met wijzigingen in het materieel en ook niet met evenementen. Dan schep je alleen maar valse verwachtigingen.

Hoi Vincent39leiden,

Dat klinkt niet als een fijne reis. NS is erg slecht in het inschatten van drukte, zeker in het weekend, want volgens NS was die trein juist rustig.
Ben bang dat je geen geld terug kunt krijgen voor de reis, want NS kan niet controleren of je die reis wel of niet helemaal gemaakt hebt. Enige advies dat ik kan geven is volgende keer met je bankpas te reizen i.p.v. een e-ticket. Dan had je alleen de kosten gemaakt voor de reis die je ook daadwerkelijk gemaakt hebt. Nog beter advies: met een Weekend Vrij-abonnement reis je voor € 34,95 per maand (nu in de aanbieding voor € 26,21) onbeperkt in het weekend.

Nee normaal is drukte niet zo erg want na Amsterdam is meeste er dan wel uit 

maar als dan echt geen frisse lucht in de trein is en het echt veel te warm was binnen dat is niet fijn En heb ik nog nooit meegemaakt ook dat geen airco aanstaat en de temperatuur dragelijk is

 

bedankt voor de informatie ik ga kijken voor een abonnement want reis 2 x in de maand met me dochter van 3 van Leiden naar Helmond en weer terug op de zelfde dag 

Hallo Vincent39leiden en welkom bij de NS Community.

Wat ontzettend balen dat de drukte tot zo'n vervelende reiservaring heeft geleid. Reizen met een OV-chipkaart of betaalpas had hier inderdaad de extra kosten vermeden. Ik zal in ieder geval een melding doorzetten over je reis.

Reageer