Ik probeer via uitcheckgemist geld terug te krijgen, maar ik krijg steeds na invullen van mijn gegevens de melding 403 forbidden. Hoe moet ik nu mijn geld terug vragen?
Met vriendelijke groet,
Mieke
Ik probeer via uitcheckgemist geld terug te krijgen, maar ik krijg steeds na invullen van mijn gegevens de melding 403 forbidden. Hoe moet ik nu mijn geld terug vragen?
Met vriendelijke groet,
Mieke
Goedenavond esnej,
Vervelend dat het terugvragen niet lukt via uitcheckgemist.nl. Heb je het al geprobeerd in een andere browser of het verwijderen van cookies?
Je kan ook contact op nemen met de desbetreffende vervoerder om jouw gemiste check-in of check-uit aan te passen.
Ik heb hetzelfde probleem. Cookies verwijderd, cache geleegd. Geen verbetering. Is het jou inmiddels wel gelukt?
Ik heb hetzelfde probleem. Cookies verwijderd, cache geleegd. Geen verbetering. Is het jou inmiddels wel gelukt?
Enige optie is denk ik contact op te nemen met de klantenservice.
https://www.ns.nl/klantenservice
HTTP fout 403 is zo goed als altijd een server-side fout ja, daar kan u lokaal verder niks aan doen helaas. Dat zal door de systeembeheerders opgelost moeten worden.
Hoogstens kan u proberen het middels uw mobiele netwerk te doen, indien een (tijdelijke) IP-blokkade de oorzaak is.
Ik probeer al een week lang via uitcheckgemist.nl geld terug te krijgen, niets helpt, VPN gestopt, 3 browsers geprobeerd: Edge, Chrome, Opera, cache geleegd, zowel mijn laptop als mijn Android tablet gebruikt, NIETS HELPT. Dit moet aan de server liggen!
EDIT: krijg de 403 melding direct na intikken uitcheckgemist.nl, of na de eerste stap, of na de tweede stap.
EDIT: krijg de 403 melding direct na intikken uitcheckgemist.nl, of na de eerste stap, of na de tweede stap.
Wat krijg je als je op je laptop een opdrachtprompt (cmd) opent en dan ping uitcheckgemist.nl doet?
C:\Users\robert>ping uitcheckgemist.nl
Pinging uitcheckgemist.nl [40.127.100.180] with 32 bytes of data:
Reply from 40.127.100.180: bytes=32 time=18ms TTL=112
403 forbidden is een bekend probleem op de site van ov-chipkaart (waar uitcheckgemist onderdeel van is) als je in het buitenland bent, dus dan moet je juist wél een VPN (naar Nederland) gebruiken.
Eigenlijk zou je dan een pagina moeten krijgen dat ov-chipkaart.nl niet toegankelijk is vanuit het land waar je bent (of waarvan de server denkt dat je je bevindt).
Kijk anders even op https://whatismyipaddress.com of daar wel Nederland staat (en dat ik niet in Zoetermeer maar in Eindhoven woon doet er verder niet toe).
C:\Users\harry>ping uitcheckgemist.nl
Pinging uitcheckgemist.nl [40.127.100.180] with 32 bytes of data:
Reply from 40.127.100.180: bytes=32 time=31ms TTL=111
Reply from 40.127.100.180: bytes=32 time=28ms TTL=111
Reply from 40.127.100.180: bytes=32 time=29ms TTL=111
Reply from 40.127.100.180: bytes=32 time=39ms TTL=111
Ping statistics for 40.127.100.180:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 28ms, Maximum = 39ms, Average = 31ms
My IP Address is:
IPv4: ? 94.214.90.112
IPv6: ? Not detected
Your location may be exposed!
My IP Information:
ISP: Ziggo B.V.
City: Enschede
Region: Overijssel
Country: Netherlands (Kingdom of the)
Het ziet er normaal uit naar mijn idee.
Dat ziet er prima uit
Klagen bij ov-chipkaart dus, want als je een 403 (forbidden) error krijgt geen idee, dat zou gewoon moeten werken, en je kwam dus ook al tot stap 2 of 3 of zo
OV-Chipkaart 0900 0980, of bel +31 30 751 5155 optie 3 tijdens ‘kantooruren’ (weekend 10-16 uur)
En laat je bevindingen maar weten. Je bent niet de enige blijkbaar.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.