Skip to main content

Ik had een e ticket gekocht voor het reizen in de eerste klas op 11 september. Helaas was er een staking waardoor ik niet kon reizen. Ik vroeg mijn geld terug maar kon alleen maar invoeren dat ik op die dag gereisd zou hebben. Er is geen mogelijkheid in de app om een staking aan te klikken. Ik heb mijn geld dus niet teruggekregen  Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

 

Goedenavond Oetslabiebie. Welkom bij de NS Community.

Je kunt op de afwijzingsmail een reply sturen om dit nogmaals na te laten kijken, je kunt hier dan ook verdere informatie in zetten, ik raad je aan om dit te proberen! 


Een e-ticket is de hele dag geldig, de staking was een paar uur. Dat is mogelijk de reden dat de claim is afgewezen. Bij een e-ticket is niet na te gaan of je er toch mee hebt gereisd.


Welkom bij de NS Community!

Wat was het doel van je reis (hoe vroeg/laat moest je ergens zijn)?

En waarom wilde je 1e klas?

kon alleen maar invoeren dat ik op die dag gereisd zou hebben

Maar dat heb je dus niet? 🤔


As far as I k ow - and sadly - I have a lot of experience - NS engages an algorithm to solve our claims in first instance... you need to disagree with their decision to be able to get in touch with a proper CS representative. 


Volgens mij kun je ook aangeven dat je je bestemming niet bereikt hebt. Als station waar je bent "uitgestapt” geef je dan je vertrekstation aan.

Een e-ticket is de hele dag geldig, de staking was een paar uur. Dat is mogelijk de reden dat de claim is afgewezen. Bij een e-ticket is niet na te gaan of je er toch mee hebt gereisd.

Dat doet er allemaal niet toe als je niet kon reizen op het moment dat je dat wilde. De staking duurde lang genoeg om een te verwachten vertraging van minimaal 60 minuten op te leveren.


@rvdborgt met ‘dat is mogelijk de reden dat de claim is afgewezen’ geef ik aan dat dat de reden van afwijzing kan zijn.

@Daniël NS  Geeft al aan dat er op de mail gereageerd kan worden.

 


@rvdborgt met ‘dat is mogelijk de reden dat de claim is afgewezen’ geef ik aan dat dat de reden van afwijzing kan zijn.

Dus vertragingsclaims voor e-tickets worden standaard automatisch afgewezen? Kan iemand dat bevestigen/weerleggen? Dat zou wel kras zijn.


@rvdborgt met ‘dat is mogelijk de reden dat de claim is afgewezen’ geef ik aan dat dat de reden van afwijzing kan zijn.

Dus vertragingsclaims voor e-tickets worden standaard automatisch afgewezen? Kan iemand dat bevestigen/weerleggen? Dat zou wel kras zijn.

Dat zeg ik niet.

Er was geen stakingsregeling en de staking was van te voren aangekondigd. Als TS een reistijd heeft aangegeven binnen het stakingsblok kan dat de reden van afwijzing zijn.


Dat zeg ik niet.

Er was geen stakingsregeling en de staking was van te voren aangekondigd. Als TS een reistijd heeft aangegeven binnen het stakingsblok kan dat de reden van afwijzing zijn.

M.i. is dat dan wel nog steeds onterecht want de aanpassingen waren 10 dagen vooruit niet bekend dus was er gewoon sprake van vertraging.


@rvdborgt met ‘dat is mogelijk de reden dat de claim is afgewezen’ geef ik aan dat dat de reden van afwijzing kan zijn.

Dus vertragingsclaims voor e-tickets worden standaard automatisch afgewezen? Kan iemand dat bevestigen/weerleggen? Dat zou wel kras zijn.

Dat zeg ik niet.

Er was geen stakingsregeling en de staking was van te voren aangekondigd. Als TS een reistijd heeft aangegeven binnen het stakingsblok kan dat de reden van afwijzing zijn.

Het al of niet bestaan van een stakingsregeling doet er niet toe als je niet kunt reizen. En dat had je ook niet genoemd. Je schreef alleen:

Een e-ticket is de hele dag geldig, de staking was een paar uur. Dat is mogelijk de reden dat de claim is afgewezen. Bij een e-ticket is niet na te gaan of je er toch mee hebt gereisd.

Dat zou wel degelijk betekenen dat claims voor e-tickets altijd zouden worden afgewezen als er ergens binnen de geldigheidsperiode gereisd had kunnen worden.


Dat zeg ik niet.

Er was geen stakingsregeling en de staking was van te voren aangekondigd. Als TS een reistijd heeft aangegeven binnen het stakingsblok kan dat de reden van afwijzing zijn.

M.i. is dat dan wel nog steeds onterecht want de aanpassingen waren 10 dagen vooruit niet bekend dus was er gewoon sprake van vertraging.

I think they must refund monthly subscription. It would be extremely unfair if not unlawful (not performing service which was paid for) if they didn't.


Reageer